• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Fotografie Wąskotorowe klimaty

newermind

Łowca cech
Zespół forum
ŁKMK
Reakcje
3.497 45 1
Wydaję mi się, że gnieźnieński parowóz został sprowadzony na Przeworską Kolej Wąskotorową, na życzenie niemieckich turystów i w opisie to jest właśnie umieszczone.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
Dokładnie tak jest to opisane pod zdjęciem:
The narrow-gauge 750mm steam locomotive Px48-1919 brought from Gniezno to Przeworsk by a group of German railway enthusiasts, hauling a special train from Przeworsk to Dynów, passes the station's semaphore Jawornik Polski.
Wąskotorowy, 750 mm, parowóz Px48-1919 przywieziony z Gniezna do Przeworska przez grupę niemieckich entuzjastów kolei, prowadząc pociąg specjalny z Przeworska do Dynowa mija semafor stacji Jawornik Polski.
 

Mafia

Znany użytkownik
FREMO Polska
H0e
KSK Wrocław
Reakcje
1.492 19 0
Wydaję mi się, że gnieźnieński parowóz został sprowadzony na Przeworską Kolej Wąskotorową, na życzenie niemieckich turystów i w opisie to jest właśnie umieszczone.
Dokładnie tak było. Miała być powtórka w następnych latach, tym razem parowozem ze Środy, ale na razie, niestety, do tego nie doszło.
 

Kempol

Administrator
Zespół forum
Donator forum
BGM
MSMK
Reakcje
18.855 214 0
Nie chcę Cię martwić, ale na terenie samego elewatora tory zostały rozebrane. Zostały jedynie tory dojazdowe ze szlaku, budka, najprawdopodniej przy krzyżówce z wąskim torem i chyba tory wyciągowe (bardzo zarośnięte).
 

Dobrzyn

Moderator Forum Prawdziwa kolej wąskotorowa.
Zespół forum
Reakcje
1.095 3 1
Torów na terenie elewatora nie ma już dawno. Kończą się kozłem nieco przed dawnym skrzyżowaniem. A szkoda, bo elewator miał jakieś lokomotywy, w tym zdaje się Ls40.
Ten wagonik służył jako reklama kolejki w barze "U Rafała". Baru nie ma, wagonik jest.
 
Reakcje
132 0 0
Torów na terenie elewatora nie ma już dawno. Kończą się kozłem nieco przed dawnym skrzyżowaniem. A szkoda, bo elewator miał jakieś lokomotywy, w tym zdaje się Ls40.
Ten wagonik służył jako reklama kolejki w barze "U Rafała". Baru nie ma, wagonik jest.
Na terenie elewatora pracowały 409Da i Ls60, niestety debil (innego słowa użyć się nie da) który kupił ten zakład i postanowił zlikwidować bocznicę, sprzedał na złom obie maszyny, mimo iż były kompletne i był na nie kupiec który by je dalej eksploatował. Smutne ale żyjemy w kraju Januszy biznesu, którzy nie znając wartości maszyny w całości, jedyne co potrafią to sprzedać ją na złom, oczywiście nie będąc świadomi ile na tym tracą. Jak coś nie jest cięte na miejscu tylko wywożone jako całość i trafi się mądry złomiarz wiedzący że jest popyt na tanie i małe lokomotywy manewrowe, to maszyna ma szansę na dalszą pracę.
 

Podobne wątki