• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Wąskotorowe klimaty

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
Strona niestety cały czas nie chce stać się dziełem skończonym, ale prace nie ustają. Może czasem zamierają, ale staram się jednak układać te puzzle, z wydatną pomocą także użytkowników tego forum. Wydaje mi się, że zdjęcia cukrownicze to śp. Tomasz Wach, bo ilustracji Prezesa TS mam zaledwie kilka.

Oczywiście pamiętam. Popołudnie umilał nam pierwszy pociąg turystyczny do Zaniemyśla pod szyldem powiatu.
Tak, to głownie zdjęcia panów Wacha i Suchorolskiego. Naprawdę robiłeś kapitalną robotę Tomisławie.
 

newermind

Znany użytkownik
ŁKMK
Czerwiec 2000 r. Krzewie.
MBxd2-224 oczekuje godziny odjazdu do Krośniewic, a znudzony mechanik siedzący pod tabliczką z nazwą przystanku, wróży sobie z listków ilu pasażerów się dosiądzie. Po przyjeździe składu osobowego z Kutna, oprócz mnie i widocznego wewnątrz pasażera, do "motorówki dosiadły się dwie kobiety. Z taką frekwencją i tak długo krośniewicka "dojazdówka" opierała się likwidacji, pozostając w strukturach PKP.
33590025.jpg
 

Dobrzyn

Moderator Forum Prawdziwa kolej wąskotorowa.
Zespół forum
Zawsze się zastanawiałem czy to po jakimś dzwonie, czy wygniło. Ciekawe jest też to, że przecież w Krośniewicach tych wagonów w krzaczorach było sporo. I nikt nie pokusił się o wstawienie normalnej szyby jak faur przykazał? Aż tak im się nie chciało?
 

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
Ta motorówka jeździła z taką szybą od lat. Gdzieś mam jej zdjęcie (od tej zmodyfikowanej strony - powinni to opatentować) z 20 lipca 1994. Odbyłem nią wtedy podróż z Ozorkowa do Koryt. Wnętrze też miała ciekawe - powydeptywana wykładzina (linoleum?), zeschłe liście w kątach, łącznie z plamami po rozlanym albo przetrawionym piwie, itd. Podczas drogi powrotnej między Łęczycą a Sierpowem, wyparowała cała woda z chłodnicy. Dojechaliśmy do Sierpowa, a później zatrzymaliśmy się na mostku za stacją. Obsługa zdjęła jeden wziernik z podłogi i za pomocą wiadra dolewała wodę z rzeczki. Nie wiem jak to mogły znieść chłodnica wraz z silnikiem, które pogrążyły się natychmiast w oparach i syku prawie jak z parowozu. Zrobiłem wtedy zdjęcie stacji Sierpów, które zamieściłem na forum przy okazji wycieczki Pawła z Łęczycy do Ozorkowa. Po ponownym uruchomieniu motorówki dojechaliśmy jakoś do Ozorkowa.
Podobny szok higieniczno-techniczny przeżyłem sześć lat wcześniej przy spotkaniu z odchodzącą kujawską klasyką czyli Px48-1919, który prowadził jeden wagon 3Aw i brankard. Zaskoczyła mnie wtedy jeszcze duża frekwencja, tak że wagon był prawie cały "nabity" pasażerami.
 
Ostatnio edytowane:

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
Szanowni Koledzy. Prosiłbym o identyfikację tej węglarki. Eksponat należy do weneckich zbiorów. Czy węglarka ta mogła pracować na kolejce cukrowni Borowiczki (mimo obecnego oznaczenia PKP)? Zdjęcie z lata 2012 r.
 

Załączniki

Jarząbek

Znany użytkownik
Nie pochodzi z Borowiczek, jest to wagon PKP. Z dyr. katowickiej, gdzie posiadał nr 18, trafił na kolej mławską Wx 8038, a następnie po przekuciu mławskiej na szer. 750 mm, trafił na kolej żnińską. Firma oraz rok budowy nieznany.
Uprzedzam pytanie - nie wiem, na której kolei pracował w DOKP Katowice, to wagon na 600 mm.
 
Tak, to byłem ja.

P.S.
Kiedy znów jedziecie, przygotuję fajne kadry.
To mi mówiłeś abym spokojnie robił zdjęcia i nie wchodziłeś w kadr :)
Na razie w planie nie ma żadnych wynajętych pociągów, a z roboczymi jeździmy gdy jest taka potrzeba i najczęściej taki wyjazd jest zarządzany dzień wcześniej. W Industriadę będziemy jeździć do Kopalni Srebra a sezon przewozów do Miasteczka zaczynamy dzień później - 9 czerwca
 

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
Szanowni Koledzy.
Z uwagi na smutne fakty, które niestety miały miejsce podczas zwykłej dyskusji w innym (normalnotorowym) wątku i związane z tym odejście z forum bardzo zacnych Kolegów, postanowiłem zaprzestać swojej działalności na forum. Dziękuję wszystkim Kolegom za podzielenie się swoją wiedzą i poświęcony czas. Za wiedzę dziękuję przede wszystkim panu Prezesowi TS, kol. Jarząbkowi, Pawłowi R, kol. Michałowi, Piotrkowi z Łodzi, Markowi Mareckiemu, kol. Harry'emu, i Innym zacnym forumowiczom (musiałbym tu jeszcze wymienić kilka Osób). Również podziękowania dla Kolegów z forum samochodowego za ciekawe wątki. Mam nadzieję, że nie uraziłem nikogo z forumowiczów swoimi dotychczasowymi komentarzami.
Bardzo dziękuję również wszystkim Kolegom za wsparcie dla Julii (wątek "Solidarność z Julią"). Tutaj pokazalismy, że jednak potrafimy okazać serce i być solidarni.
 
Ostatnio edytowane:

Dobrzyn

Moderator Forum Prawdziwa kolej wąskotorowa.
Zespół forum
Eh.... Koledzy koledzy... Internety to takie głupie miejsce, w którym ludzie potrafią sobie nawrzucać jak nigdzie... Moim zdaniem nie ma się co obrażać ani zniechęcać. Niech inni biją pianę, a my, w tym naszym - nomen omen - wąskim gronie Róbmy swoje... Dla rozluźnienia, znalezisko w facebookowej grupy wąskotorowcy:

Co my tu mamy? Ano zębatkę chyba mamy...
Źródło: http://www.tonzp.dziedzictwowizualne.pl/karta/R-12503?back=1
Komentarz kolegów @Prezes TS oraz @Jarząbek będzie bezcenny!
 

Szwed1978

Znany użytkownik
Eh.... Koledzy koledzy... Internety to takie głupie miejsce, w którym ludzie potrafią sobie nawrzucać jak nigdzie... Moim zdaniem nie ma się co obrażać ani zniechęcać. Niech inni biją pianę, a my, w tym naszym - nomen omen - wąskim gronie Róbmy swoje... Dla rozluźnienia, znalezisko w facebookowej grupy wąskotorowcy:

Co my tu mamy? Ano zębatkę chyba mamy...
Źródło: http://www.tonzp.dziedzictwowizualne.pl/karta/R-12503?back=1
Komentarz kolegów @Prezes TS oraz @Jarząbek będzie bezcenny!
Tak liczymy na Kolegów aby doprecyzowali
 
W opisie zdjęcia jest "rogatka Belwederska", czyli jest to zaczątek kolejki Wilanowskiej. Dodam tylko iż, była to JEDYNA(???) kolej zębata w Polsce.
Początek linii miał miejsce w rejonie obecnego pl. Uni Lubelskiej w Warszawie, potem śladem obecnych ulic Spacerowej, Gagarina i Czerniakowskiej docierała do Wilanowa(budowa w etapach)...
Początkowo była to kolejka o napędzie owsianym później parowym a nawet chyba doszło do zmotoryzowania jej (coś mi się tenteguje w głowie )...
Rozstaw 800mm, co było dość nietypowym jak na te czasy...

Tyle na szybko... B. Pokropiński też popełnił książkę na jej temat...( ok, co do autora...hmmm).

Pozdrawiam,...
 

Podobne wątki