• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Wąskie tory za granicą

jacekz

Znany użytkownik
Reakcje
1.326 6 0
#81
Dziękuję za uwagę. Przepraszam. Rzeczywiście w filmie jest błąd, a w opisach jest dobrze.
Co mam zrobić?
Nagrać jeszcze raz bez błędu i wstawić? Czy można poprawić na filmie?
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.394 463 29
#82
Nie mam pojęcia, nigdy nie robiłem żadnych filmów, ani nie wstawiałem niczego na YT, zupełnie nie wiem, jak to działa. Ale podejrzewam, że trzeba zmontować film jeszcze raz (być może wykorzystując większość już zrobionej racy, o edycji filmów też niczego nie wiem) i ponownie wstawić go na YT.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.394 463 29
#86
Według oficjalnej strony kolei tunezyjskich SNCFT:

Tunisian rail network consists of 23 lines with a total length of 2165 km including :
  • 471 km of standard gauge lines (1437* mm);
  • 1686 km of metric gauge lines (1000 mm) in which 90 km are electrified.
  • 8 km of mixed gauge lines (standard and metric).
In addition, the rail network includes 267 train stations, stations and stops. Maximum train speed is 130 km/h on the metric gauge and 140km/h on the standard one. Maximum axle load ranges between 16 and 20 tons.

* przypuszczalnie chodzi o 1435 mm.

Tak więc pokazana na filmie kolej ma prawdopodobnie szerokość toru 1000 mm.
 

Misiek

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
5.079 140 0
#89

Tempest

Znany użytkownik
Reakcje
589 1 0
#90
Zwiedzając kiedyś Californię miałem okazję odwiedzić nieczynną od ponad stu lat kopalnię boraksu w miejscowości Calico

Kopalnia została przerobiona na skansen czy też muzeum.

Niestety zdjęcie lokomotywy było robione "pod słońce" i słabo widać detale.

Tor 38 albo 36 cali (w linku jest to opisane). Napisano także że linia została zamknięta w 1903 roku po kolizji dwóch lokomotyw i prawdopodobnie przyczyną wypadku było to, że jeden z maszynistów nadużył wody ognistej.

I jeszcze link do Wikipedii

EDIT: Dopiero teraz patrząc po latach na to zdjęcie zauważyłem, że w budce maszynisty znajduje się butla gazowa. Ciekawe czy ta ciufcia jest na chodzie i czy właśnie gazem jest napędzana ? Czy to w ogóle możliwe aby taką lokomotywkę wprawić w ruch za pomocą gazowego palnika ?

calico1.JPG


calico2.JPG


calico3.JPG
 
Ostatnio edytowane:

Misiek

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
5.079 140 0
#94
Taki krótki epizod z Chorwacji. Kolej "przemysłowa" przy solance w miejscowości Ston. W okolicy lokalnego "wielkiego muru" widocznego z "jadranki" czyli drogi nr. D8.
https://goo.gl/maps/Uy7UXskwaJL4sBhq8
Jakoś w tym roku wypadło mi być w okolicy a plan wycieczki zakładał krótkie zwiedzanie tych murów.

Widok z "punktu widokowego" na solankę.
Tor w eksploatacji biegnie środkiem, między dwoma budynkami wyglądającymi na magazyny.
IMG_01995.JPG

Zbliżenie na jeden z magazynów (no... ten budynek za twierdzą ;-) )
IMG_01996.JPG


Widok "taboru" (zdjęcie wykonane z twierdzy widocznej na powyższym zdjęciu).
IMG_01998.JPG


Na podstawie zdjęć obejrzanych w google maps, uważam, że eksploatowany jest tabor na drugim planie, w tym też zapewne widoczna tam "lokomotywa".
Dodatkowo stoją dwa artefakty luzem, jakby na starym układzie torowym i pewnie są swoistą wystawą taboru.
Tak jak poniżej, po prawej widać wagonik z imitacją soli (w google stał w tym samym miejscy 2 lata temu)
dwa zbliżenia, jedno z twierdzy,
IMG_02000.JPG


drugie z okna autobusu, zrobione przez współpasażerkę (obsługa czegoś więcej niż dachówka chyba była jej obca), bo mi zasłaniał ten znak ;/
https://goo.gl/maps/SxD7JEkVe7kEFCeF9
IMG_02003.JPG


Jeszcze jedno zdjęcie z twierdzy - za krzakiem czai się jakaś "lokomotywka", ale też stoi w tym miejscu od 2 lat (wg google). Szkoda, że jej nie wypatrzyłem z góry, wystarczyło przejść parę kroków w bok i cyknąć inną fotkę niż poniższa - już z okna autobusu.
IMG_01999.JPG

Oto ona (z okna autobusu):
IMG_02002.JPG


I jeszcze "graffiti" na chodniku w miasteczku - cichym i spokojnym, bez stad turystów jak to w reszcie Chorwacji było
20210817_103303.jpg



Kilka lat temu zwiedzałem podobna solankę na wyspie Pag, ale tam po "kolejce solnej" został wagonik w muzeum, oraz zdjęcie lokomotywy (na zdjęciach, chyba gdzieś mam zdjęcie tego zdjęcia)

Aha, solanka w Stonie założona ponoć przez Rzymian w III wieku n.e. - działa do dzisiaj, ta z Pagu też i kiedyś w polskim markecie wypatrzyłem paczkę soli pochodzącą stamtąd ;-)
 

prepik

Znany użytkownik
Reakcje
925 0 0
#95
LAEV czyli Lillafüredi Állami Erdei Vasút czyli Lillafured kolejka leśna na Węgrzech , w Górach Bukowych w pobliżu Miszkolca. Rozstaw 760 mm, stan techniczny Excellent!! Zdjęcia z 9.01.2022 r. z przystanku w Lilla... z obu stron tunele i trójkąt do zawracania. Kolejka jeździ w sezonie zimowym w sobotę i niedzielę co godzinę, w porze nocnej wagony są iluminowane oświetleniem choinkowym.

P1480269.JPG
P1480283.JPG
P1480287.JPG
P1480274.JPG
P1480279.JPG
P1480306.JPG
P1480315.JPG
P1480332.JPG
 
Ostatnio edytowane:

Dobrzyn

Moderator Forum Prawdziwa kolej wąskotorowa.
Zespół forum
Reakcje
1.097 3 1
#96
Te makarony na ostatnim zdjęciu wyglądają obłędnie. Dla nas, przyzwyczajonych do ciężkich nawierzchni dla ruchu transporterowego to totalna egzotyka.
 

hamulcowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.053 26 1
#98
Ostatnio przebywam w okolicach Kolonii, gdzie jest jedno z zagłębii węgla brunatnego w Niemczech. Z natury rzeczy, jest tu kilka elektrowni do których dostarczany jest ten węgiel w podobny sposób jak do elektrowni Konin i Połaniec,- czyli pociągami. Obecnie RWE ma własną kolej normalnotorową do tego celu, ale kiedyś do niektórych elektrowni węgiel dostarczano wąskotorówką o rozstawie 900 mm. Tak było w przypadku elektrowni Goldenberg w Huert. Po tej kolei zostało starotorze, będące częścią okolicznej sieci ścieżek rowerowych.
Grupa lokalnych pasjonatów zdobyła trochę taboru, odnowiła i postawiła na szynach, po czym wszystko ogrodzono płotem, a furtkę na teren tej wystawy zamknięto na kłódkę. Niech więc nie zdziwi Kolegów jakość zdjęć, a konkretnie ich ekspozycja, ponieważ fotografowanie było możliwe, jedynie przez płot. Wystawa obejmuje elektrowóz typu "krokodyl" firmy Henschel z "elektryką" Siemensa, tdwa wagony samowyładowcze typu Radwan, wykorzystywane do wywozu nadkładu ziemi ze złóż węgla, jeden spory Talbot do transportu węgla, platformę, brankard i drabinę na drezynowych kółkach. Całość wieńczy gustowny kozioł oporowy i ichni semaforek. Załączam kilka ujęć tej wystawy.
 

Załączniki

prepik

Znany użytkownik
Reakcje
925 0 0
Debreczyn , Węgry . Wąskotorowa kolej leśna (760mm) rozpoczynająca się 1,5 km od centrum miasta. Wszystko pięknie odnowione, parę kursów dziennie do dość urokliwego lasu. Cena w obie strony 1400 HUF, czyli niska. Zapraszam na mój filmik z 18 czerwca 2022 r
.
 

Podobne wątki