• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Wąskie tory za granicą

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
#61
Byłem w Balogu latem 2011 roku. Pracowały wtedy: Madziarka, Smoschewer, L45H (ex-Lxd2-? chyba z Tuczna) i dwuosiowa lokomotywka spalinowa z przekładnią elektryczną. Załoga tej kolejki - szóstka z plusem - miła, uprzejma, po prostu pasjonaci. I bardzo piękne dziewczyny, rzekłbym same Arabele (główna bohaterka tej filmowej bajki, w pierwszej serii, była Słowaczką)! No i dla kurażu, przy obowiązkowych wspominkach wąskotorowych - borowiczka, najlepiej chowu własnego.
 

prepik

Znany użytkownik
#62
Tak załoga tam jest przednia, a borowiczka w okolicach Brezna świetna.
W lutym 2016 roku , oprócz wspomnianej madziarki były w użyciu sprzęta widoczne na zdjęciach poniżej:

chz1.JPG
chz2.JPG


W zimie jeżdżą wagonami zamkniętymi, wyposażonymi w wydajne agregaty ogrzewcze:

chz3.JPG
 

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
#63
Prawda. Była jeszcze węgierska lokomotywa RABA (koloru zielonego, na zdjęciu Kolegi jest jej inna siostra albo przemalowano tamtą), czteroosiowa, z przekładnią hydrauliczną. Manewry stacyjne odbywały się za pomocą tej lokomotywy sterowanej radiem. Druga RABA stała wtedy nieczynna w stanie przedremontowym. Postaram się wstawić zdjęcia niebawem.
 

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
#65
Na przykład klasyczne tendrzaki pomorskie zbudowane w firmie Vulcan lub niemieckie normalnotorowe parowozy serii 89, i zapewne nasz Borsig (z zakładów chorzowskich) na Maltance. Być może wąskotorowe parowozy H&S kolejki mareckiej też miały zbiorniki wody umieszczone w ostoi (szanowny Jarząbku - uprzejma prośba o weryfikację), i pewnie wąskotorowe dwuosiowe Schwarzkopfy, które pracowały przed wojną na KDM i po wojnie do 1951 roku podobnie, a także ocalały WKD 66 se stajni O&K miał zbiorniki w skrzyniach bocznych i podwoziu (szanowny Jarząbku, twoja ekspertyza byłaby tu bardzo pomocna). Można tu jeszcze dodać oryginalne parowozy (H&S? i Krauss) z Cukrowni Tuczno na tor 900 mm (później przebudowane na 750 mm).
 
Ostatnio edytowane:

Podobne wątki