• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Wąskie tory za granicą

Misiek

Znany użytkownik
#25
Wróciłem, więc dorzucę jeszcze kilka zdjęć "z aparatu" a nie ze słuchawki.
IMG_24975.JPG

IMG_24973.JPG

Wąskotorowy wagon pancerny, w bonusie.
IMG_24974.JPG

IMG_24976.JPG

IMG_24972.JPG



I coś co mi przypomina "szyneczkę", jako odbojnik parkingowy przy jednym z wielu meczetów.
Dobre kilka kilometrów od miejsca gdzie kończyła się linia wąskotorowa.
IMG_25187.JPG


Swoją drogą Arcyksiążę Franz Ferdinand na swoją ostatnia wizytację przybył wąskotorówką.
IMG_25127.JPG
 
Ostatnio edytowane:

teigrekty2

Znany użytkownik
#30
W sobotę 17go stycznia wziąłem sępy i pojechaliśmy do miasteczka Mount Union (Mt. Union), położonego w południowo centralnej Pennsylvanii. Znajduje się tam końcowa stacja przeładunkowa byłej kolei EBT (East Broad Top). Stacja posiada w większości podwójną szerokość torów, jako że EBT łączyło się tu z Pennsylvania RR (obecnie Norfolk Southern). Wąskotorówke o prześwicie 3 stóp (914mm) zbudowano pomiędzy 1872-1874r. Linia w zasadzie była używana do przewozu węgla z lokalnych kopalń do Pennsylvania RR. W 1956r. z powodów ekonomicznych kompania zawiesiła operacje i została w całości kupiona przez rodzine Kovalchików (polskie pochodzenie?). W Mt. Union pozostawiono całe składy węglarek, które stoją na stacji do dziś i powodują fantastyczne i unikatowe klimaty.
20180217_142425.jpg
20180217_142911.jpg 20180217_142237.jpg 20180217_142259.jpg 20180217_143509.jpg
20180217_143525.jpg
 

Dobrzyn

Moderator Forum Prawdziwa kolej wąskotorowa.
Zespół forum
#31
Chcesz powiedzieć, że te wagony stoją tam od 1953 roku? Czy jest tam prowadzony jakikolwiek ruch pociągów?
 

teigrekty2

Znany użytkownik
#32
Chcesz powiedzieć, że te wagony stoją tam od 1953 roku? Czy jest tam prowadzony jakikolwiek ruch pociągów?
Wagony stoją najprawdopodobniej od 1956r. Trudno powiedzieć kiedy dokładnie były odstawione na swoje obecne miejsce, jednak roślinność jaka wyrosła przez tabor potwierdza dekady postoju. W przeciwieństwie do większości kolei wąskotorowych na kontynencie, które prawie od razu szły do rozbiórki, rodzina Kovalchicków pozostawiła znakomitą większość torów na miejscu. Nie tylko to, ale Kovalchickowie którzy posiadają złomowiska w Ohio, postanowili prowadzić ruch turystyczny na kilku kilometrach trasy. Główna linia zaczyna się w Mt. Union i idzie do Robertsdale, głęboko w górach. Kilkanaście kilometrów z Mt. Union znajduje się główna stacja w Orbisonii. Dokładnie wszystkie biura wraz z warsztatami naprawczymi są w Rockhill Furnace, jednak oba miasteczka są chyba obecnie połączone administracyjnie. To właśnie w Orbisonii zachowano niemal wszystkie oryginalne lokomotywy parowe, jak i kilka późniejszych małych spalinowozów. Jest tam nawet obrotnica wraz z wachlarzem. Ruch turystyczny odbywał sie do 2012r. kiedy to niestety z braku dotacji lokalnego i stanowego rządu, został zawieszony. A szkoda ponieważ rodzina Kovalchicków jest za utrzymaniem ruchu i nie pozbyli się infrastruktury i taboru, tym bardziej że mieli do tego prawo już dawno temu. Odbywają sie jeszcze krótkie jazdy taborem spalinowym w okolicy Orbisonii, ale parowozy stoją zimne w szopie.
 

teigrekty2

Znany użytkownik
#35
Jest kilka powodów, cena jest za niska żeby się napracować, Amerykanie jak wiadomo nie są chętni do pracy fizycznej (z tąd tak "zdrowo" wiele z nich wygląda). Także tu obowiązują prawa własności, a policja zaraz by się tam pojawiła gdyby komuś coś odbiło. W Polsce nadal jest mentalność komuny, w każdym razie jeszcze dla wielu ludzi. No i ostatni powód-Amerykanie sobie tak nie radzą z tym co mają, jest straszne marnotrawstwo.
 

DrCodeWizzard

Aktywny użytkownik
#36
Zlomiarze sa. Ktos tory w dalszych odcinkach lini kiedys kradl tory (po tym jak linia poszla w zastoj w 2012). O ile dobrze pamietam zlodzieje zostali zlapani, ale nie jestem pewien jak ich ukarano... Ktos proponowal aby im nakazac naprawe torowiska ktore pozrywali za kare :p

o sie tyczy dotacji stanowych/lokalnych to nie jestem pewien czy to bylo problem czy tez nie dogadanie sie starych wlascicieli co do ceny oddania/sprzedania/udostepnienia lini stowarzyszeniu turystycznemu ktore do tej pory operowalo pociagi. (W Pennsylvani nie mieszkam juz od 6 lat). Z tego co pamietam to wszystkie pociagi byly obsadzane druzynami ochotnikow. Tak samo zreszta jak wszystkie prace naprawcze w parowozowni i warsztatach.
 

teigrekty2

Znany użytkownik
#37
Właśnie taki problem mają Kovalchickowie, chcą aby ktoś kupił cale mienie, a dostają tylko oferty częściowe. Najwięcej ofert z tego co wyczytałem mają na parowozy, co oznacza że taki parowóz od razu zostanie wywieziony w inne miejsce. Po tym jak zamknęli linie dla ruchu turystycznego, inne biznesy padły także. Samorządy lokalne albo są obstawione ignorantami, albo idiotami, ponieważ sami pozwolili aby region podupadł. Nawet takie głupie lodziarnie, które funkcjonowały przede wszystkim dzięki temu że kolej była blisko, są teraz pozamykane.
 
OP
OP
ziellin

ziellin

Aktywny użytkownik
#38
Przy okazji pobytu nad Balatonem warto odwiedzić miejscowość Balatonfenyves. Stąd codziennie,od ponad 60 lat, wyrusza w 13 kilometrową trasę do miejscowości Somogyszentpal wąskotorówka(760mm). W szczycie sezonu przeważają oczywiście turyści, jednak poza sezonem można poczuć klimat miejsca, w którym czas biegnie nieco wolniej.
DSCN2019.JPG
DSCN2023.JPG
DSCN2026.JPG
 

Waskotorowiec

Aktywny użytkownik
#40
Witam,
bedac ostatnio sluzbowo w Bremie (Bremen) udalo mi sie wygospodarowac troche czasu i odwiedzic Muzeum Kolei w Bruchhausen Vilsen. Istnieje tam splot toru waskiego (1000mm) z torem normalnym.
Bruchhsn.126.6.18  (1).JPG
Bruchhsn.126.6.18  (6).JPG
Lokomotywownia Bruchhsn.16.618 .JPG
Plettenberg Bruchhsn.16.6.18  (1).JPG
WR4i DEV7 Bruchhsn 16.6.18  (1).JPG
ZZw DEV152 Bruchhsn.16.6.18  (1).JPG
Bruchhsn.126.6.18  (1).JPG
Bruchhsn.126.6.18  (6).JPG
Lokomotywownia Bruchhsn.16.618 .JPG
Plettenberg Bruchhsn.16.6.18  (1).JPG
WR4i DEV7 Bruchhsn 16.6.18  (1).JPG
ZZw DEV152 Bruchhsn.16.6.18  (1).JPG
Mialem szczescie ze trafilem akurat na wyjazd pociagu prowadzonego parowozem Pettenberg. Zapraszam na krotki fotoreportaz :)
 

Podobne wątki