• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

VT627 i VT628 Hornby/Rivarossi na "KM"

yahya

Znany użytkownik
#1
W ofercie Hornby/Rivarossi są modele VT627 (HR 2115, HR 2116) i VT628 (np. HR 2113, HR 2114). Czy dokładnie odpowiadają one pojazdom szynowym o tych samych oznaczeniach, używanym teraz przez Koleje Mazowieckie (mam na myśli detale)? Czy te modele nadają się na niezbyt skomplikowaną przeróbkę w postaci przemalowania?
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
#3
Nie mam katalogu Rivarossi, ale na ich stronie internetowej jest tylko pojedynczy wagon silnikowy 627.0 (pierwsza seria produkcyjna). Numery HR 2113, 2114, 2115 i 2116 różnią się tylko wersją modelu (AC i DC) i malowaniem (wcześniejsze, morsko-kremowe DB IV epoka i nowsze, czerwono-białe DB AG, V epoka). Nie znalazłem 2-wagonowego zespołu 628. Modele Rivarossi z odpowiadają tym, które eksploatują Koleje Mazowieckie, ale pewne różnice są: "polskie" wagony mają zderzaki i sprzęgi śrubowe, natomiast modele 2113 i 2114 (DB, IV ep.) sprzęgi samoczynne Scharfenberg. Modele 2115 i 2116 (DB AG, V ep.) mają tak jak "polskie" wagony, zderzaki i sprzęgi śrubowe. Drugą różnicą są światła czołowe: wydaje mi się, że na potrzeby KM oryginalne światła zostały zastąpione innymi. Przynajmniej wagony, jakie widziałem w Polsce, mają inne światła.

Nawiasem mówiąc, KM mają dwie wersje wagonów 627, z pierwsze serii (numery DB od 001, w tym 627 001 - patrz zdjęcie) i nieco późniejsze (numery od 100). Na załączonych fotkach widać różnice między obiema wersjami, widać też stosowane w Polsce światła.





Wagon 001 jest wykorzystywany jako skład części zamiennych.
Na zdjęciu, które zamieścił kolega DarekW, jest wagon KM z nowszej serii, nr 104
 

Załączniki

OP
OP
yahya

yahya

Znany użytkownik
#4
Dziękuję serdecznie obu Panom za odpowiedź. Rzeczywiście, różnice są w detalach; niemniej, dobrze, że są modele bazowe, które można rozważyć jako wdzięczny materiał na przeróbkę. Wypatrzyłem jeszcze, że wersja "KM" ma radmorowską płetwę ukf.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor H0/H0m/H0e/H0f 4

Podobne wątki