Witam, znalazłem to forum o kolejkach elektrycznych i postanowiłem napisać, ponieważ potrzebuję rady kogoś doświadczonego.
Do rzeczy niedawno znalazłem moją starą kolejkę Piko, po przejrzeniu elementów okazało się iż lokomotywa jest rozebrana. Jest to parowóz Piko BR-98. Po sprawdzeniu silnika "na krótko" regulatorem z zestawu - działa. Niestety problem jest w tym, że zębatka tegoż silnika jest zniszczona, gniazdo osi rozbite i zęby również. W załączniku przesyłam zdjęcie, jeśli mógłby ktoś spojrzeć i doradzić czy taką zębatkę gdzieś można dostać/kupić. Poza tym elementem lokomotywa jest kompletna i byłym w stanie ją po przeczyszczeniu złożyć.
Wał silnika ma ok. 1,5 mm - niestety nie mam suwmiarki. Zębatka posiada 8 zębów.
Chciałem zapytać również czy potrzebne są z tego drugiego zdjęcia te zwinięte druciki przy montażu silnika? Są to jakieś oporniki? Można je czymś zastąpić, nowymi? Są w ogóle konieczne? Zasilacz/regulator do kolejki posiadam stary DC 9V. Piko Junior.
Jeśli kiedyś chciałbym kupić ew. nową lokomotywę to nowe piko jest 12 V? i wtedy zasilanie odpada? Nowa lokomotywa nie zadziała? Albo będzie jeździć z nie pełną prędkością na tym regulatorze?
Jeśli mógłby mi ktoś pomóc byłym wdzięczny - bardzo.
Pozdrawiam, Twori.
Do rzeczy niedawno znalazłem moją starą kolejkę Piko, po przejrzeniu elementów okazało się iż lokomotywa jest rozebrana. Jest to parowóz Piko BR-98. Po sprawdzeniu silnika "na krótko" regulatorem z zestawu - działa. Niestety problem jest w tym, że zębatka tegoż silnika jest zniszczona, gniazdo osi rozbite i zęby również. W załączniku przesyłam zdjęcie, jeśli mógłby ktoś spojrzeć i doradzić czy taką zębatkę gdzieś można dostać/kupić. Poza tym elementem lokomotywa jest kompletna i byłym w stanie ją po przeczyszczeniu złożyć.
Wał silnika ma ok. 1,5 mm - niestety nie mam suwmiarki. Zębatka posiada 8 zębów.
Chciałem zapytać również czy potrzebne są z tego drugiego zdjęcia te zwinięte druciki przy montażu silnika? Są to jakieś oporniki? Można je czymś zastąpić, nowymi? Są w ogóle konieczne? Zasilacz/regulator do kolejki posiadam stary DC 9V. Piko Junior.
Jeśli kiedyś chciałbym kupić ew. nową lokomotywę to nowe piko jest 12 V? i wtedy zasilanie odpada? Nowa lokomotywa nie zadziała? Albo będzie jeździć z nie pełną prędkością na tym regulatorze?
Jeśli mógłby mi ktoś pomóc byłym wdzięczny - bardzo.
Pozdrawiam, Twori.