• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Manufaktura UMF - modele wagonów węglarek typu 601W

Zdrada69

Moderator Skala 1:220 (Z)
Zespół forum
Reakcje
4.626 39 0
#61
Obejrzałem sobie te modele na fotkach, i być może wykażę się ignorancją ale mam wrażenie, że obejmują one tylko jedną wersję tego wagonu. Oglądając fotki w Internecie zauważyłem, że część tych sześcioosiówek ma tylko niektóre słupki na burcie dołem pogrubione (wzmocnione ?) jak na tych modelach i fotce poniżej - po prawej stronie wagonu:

6os1.jpg
Źródło: http://www.wgk.cal.pl/data/media/202/Eaaas.jpg


A część na wszystkich słupkach:

6os2.jpg

Źródło: http://www.wgk.cal.pl/details.php?image_id=17342&sessionid=8k1g4d8cin7qdq7dkoeiusqgd4

Czy tak jest ? Czy może ja popełniłem błąd te dwa wagony wrzucając do jednego worka ?
 
OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
Reakcje
1.286 7 1
#62
Wersji wagonu jest sporo. My produkujemy obecnie węglarkę o wyglądzie fabrycznym. Zdjęcia które pokazałeś to wagony po modernizacji. I na nie przyjdzie czas wraz z innymi numerami.
 
Reakcje
22 0 0
#66
Wtrącę swoje 3 grosze do 601w. Z moich obserwacji wynika, ze fabrycznie podstawową wersją wagonu byla wersja z sa-3. W latach 90-tych widywalem zwarte sklady tych wagonów jadace w kier elektrowni "Dolna Odra" i zawsze sklad wygladal tak,ze za ET41 jechał zwykly 4 osiowy Eaos jako "ochronny/sprzęgowy", potem sklad 601W i na koncu znowu Eaos sprzęgowy. Żeby bylo smieszniej te Eaos-y od strony sa-3 mialy zamontowany jeden zderzak- ciekawe po co. Potem po rozpadzie zwartych skladów 601W dostawaly srubowce i same dzialaly jako sprzęgowe.
Pozdraw
Storch
Ps. Skoro juz o wagonach sprzęgowych w tym wątku byla mowa - jako takowe wagony widzialem zarówno Eaosy jak i Eamosy 401z, czasem platformy, czasem...radzieckie cysterny (mialy bardzo cienkie trzony zderzaków, jakby z I epoki wzięte - to bylo na poczatku lat 80-tych), natomiast NIGDY nie widzialem jako sprzęgowego w PKP wagonu dwuosiowego (do sprzęgania z sa-3 bo np metro takowe wagony ma z Szarfenbergiem na koncu). Zapewne czteroosiowce jako fabrycznie przygotowane pod (przyszly) eurocoupler łatwiej bylo przerabiać. Oczywiscie pomijam temat wagonów piaskowych trzyosiowych fabrycznie wyposazanych w sprzęg Jeanneya bo to zupelnie inny temat.
 

Pawelec PKP

Znany użytkownik
Reakcje
645 81 9
#67
Bardzo zaskoczyło mnie zdjęcie składu sześcioosiowych węglarek 601W :love:
Lokomotywa elektryczna ET22-793 oczekuje wolnej drogi na stacji Ostrzeszów ze składem węglarek typu 601W.
13.06.2020 - Ostrzeszów.
Żródło: http://www.wgk.cal.pl/details.php?image_id=25312&mode=search
1598215912365.png

Szczerze myślałem że te wagony zostały wycofane z użytku :cool:
A tu miła niespodzianka :eek: Jestem bardzo ale to bardzo zaskoczony widokiem
Sześcioosiowych Węglarek 601W jadących w zwartym składzie o_O
Ciekawe w jakiej relacji jechali i w jakim charakterze te wagony jechały .... bo chyba nie jako wagony ochronne...?
 

xxx

Znany użytkownik
Reakcje
2.577 34 0
#68
Sześcioosiowych Węglarek 601W jadących w zwartym składzie o_O
Ciekawe w jakiej relacji jechali i w jakim charakterze te wagony jechały .... bo chyba nie jako wagony ochronne...?
Ja też czasami jestem miło zaskoczony takim składem. Jadąc do pracy mijam 2 przejazdy kolejowe a z okna w pracy mam widok na tory. Też już myślałem, że te wagony poszły w odstawkę ale zdarzają się takie składy obecnie. Co pozytywnie zaskakuje. Co do wagonów ochronnych mają ja na końcach same w sobie nie są ochronnymi :)( ja widziałem składy gdzie na początku i na końcu był Eaos). Kiedyś też myślałem, że puste jadą w otchłanie pieca ale jak zobaczyłem w Pleszewie załadowane to z małą radością uznałem, że jednak są używane. Relacji nie znam ale widywałem takie składy w Pleszewie, Ostrowie i w Kaliszu.
 
OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
Reakcje
1.286 7 1
#70
Szczerze myślałem że te wagony zostały wycofane z użytku :cool:
A tu miła niespodzianka :eek: Jestem bardzo ale to bardzo zaskoczony widokiem
Po modernizacji PKP Cargo umożliwiającej zmniejszenie promienia skrętu węglarki 601W pozostają w czynnej służbie.
Wagony Świdnica tak je zbudowała, że raczej jeszcze długo będą wozić kruszywa na PKP.
 

Pawelec PKP

Znany użytkownik
Reakcje
645 81 9
#71
Po modernizacji PKP Cargo umożliwiającej zmniejszenie promienia skrętu węglarki 601W pozostają w czynnej służbie.
Wagony Świdnica tak je zbudowała, że raczej jeszcze długo będą wozić kruszywa na PKP.
No to kolejne dla mnie zaskoczenie :cool: Modernizacja ...?
Czy ma ktoś zdjęcia takich wagonów po takich modyfikacjach w PKP Cargo ..?
 
OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
Reakcje
1.286 7 1
#72
Modyfikacja dotyczyła wózków. Dodano możliwość przesuwu wzdłużnego środkowej osi co zmniejszyło promień skrętu ze 100m do 75m. Teraz te wagony wjadą praktycznie wszędzie gdzie każde inne.
 
OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
Reakcje
1.286 7 1
#75
Węglarka 601W w skali H0. Model wykonany w pełni z metalu.
Wagon wykonany z indywidualnym przydziałem na specjalne zamówienie. W standardzie koła RP25, metalowy KKS z gniazdem NEM.
 

Załączniki

storch

Użytkownik
Reakcje
22 0 0
#76
Ładne to to jest. Jakie sa wymiary slupków bocznych, tzn, jak bardzo wystają z pudła? Chcialbym sobie przeliczyc to na skalę N a rysunki w necie tego nie podają, co więcej ori rys z katalogu wagonów PKP ma w ogóle zafalszowane rozmieszczenie tych slupków...a moze jest gdzies jakis dokladny rys techniczny oryginalu?
Pozdraw
Storch
 

storch

Użytkownik
Reakcje
22 0 0
#78
Pytanie brzmi za ile pln-ów? Wiem, ze Kolegi modele są super dokładnie wykonane i stosunek jakość/cena jest jak najbardziej ok i pewnie kiedyś skuszę się na ten model, ale na razie chciałbym spróbować trochę podłubać samemu przy wersji "very low budget" (czytaj: robię ćwiczenie pt. czy potrafię zbudować własny model w N). Stąd pytanko o wymiary. Przy okazji - nie dałoby się u Kolegi zamówić kalkomanii na takowy wagonik w skali N? Jak dotąd nie bardzo wiem skąd pozyskać źródło kalek do wagonów. Niektóre polecane na forum stronki firm drukujących już nie działają, ja natomiast jako "zieleniak, ale próbujący wydłubać coś swojego" nawet nie wiem, jak przygotować projekt wydruku, czy to ma być grafika w paint, gimp czy też coś innego. No cóż- początki są trudne i polegają głównie na guglowaniu zanim przejdzie się do praktyki...
A gdyby jednak mi się nie udało z tą wersją - to czy dałoby się wytrawić samo pudło (z dodatkami typu drabinka, ale bez zderzaków), ale tak, żeby podłogę można było sobie samemu wlutować? Chodzi o to że u mnie nie będzie ona na poziomie podłogi oryginalnej ze wzgledu na uproszczenia i próbę adaptacji gotowego podwozia z innego wagonu bez jego zbytniego piłowania. Jeśli taka wytrawka jest możliwa - to pytanko o cenę:)
Pozdraw
Storch
PS. Przy okazji takie zdjęcie:
http://www.wgk.cal.pl/details.php?image_id=1703
Lewa strona kadru. Wagon Eaaos "kanciasty" połączony z Eaaos "skośnym" za pomocą SA-3. Dziwi bardzo mocne zbliżenie burt czołowych. Czy to tak ma być (to jak wyglądaja połączone dwa "skośne"?), czy po prostu na zdjęciu któryś z wagonów ma urwany sprzęg i jest wepchany na drugi wagon "na siłę"(bo to w końcu szrot)?
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
Reakcje
1.286 7 1
#79
Pytanie brzmi za ile pln-ów? Wiem, ze Kolegi modele są super dokładnie wykonane i stosunek jakość/cena jest jak najbardziej ok i pewnie kiedyś skuszę się na ten model, ale na razie chciałbym spróbować trochę podłubać samemu przy wersji "very low budget" (czytaj: robię ćwiczenie pt. czy potrafię zbudować własny model w N). Stąd pytanko o wymiary. Przy okazji - nie dałoby się u Kolegi zamówić kalkomanii na takowy wagonik w skali N? Jak dotąd nie bardzo wiem skąd pozyskać źródło kalek do wagonów. Niektóre polecane na forum stronki firm drukujących już nie działają, ja natomiast jako "zieleniak, ale próbujący wydłubać coś swojego" nawet nie wiem, jak przygotować projekt wydruku, czy to ma być grafika w paint, gimp czy też coś innego. No cóż- początki są trudne i polegają głównie na guglowaniu zanim przejdzie się do praktyki...
A gdyby jednak mi się nie udało z tą wersją - to czy dałoby się wytrawić samo pudło (z dodatkami typu drabinka, ale bez zderzaków), ale tak, żeby podłogę można było sobie samemu wlutować? Chodzi o to że u mnie nie będzie ona na poziomie podłogi oryginalnej ze wzgledu na uproszczenia i próbę adaptacji gotowego podwozia z innego wagonu bez jego zbytniego piłowania. Jeśli taka wytrawka jest możliwa - to pytanko o cenę:)
Pozdraw
Storch
PS. Przy okazji takie zdjęcie:
http://www.wgk.cal.pl/details.php?image_id=1703
Lewa strona kadru. Wagon Eaaos "kanciasty" połączony z Eaaos "skośnym" za pomocą SA-3. Dziwi bardzo mocne zbliżenie burt czołowych. Czy to tak ma być (to jak wyglądaja połączone dwa "skośne"?), czy po prostu na zdjęciu któryś z wagonów ma urwany sprzęg i jest wepchany na drugi wagon "na siłę"(bo to w końcu szrot)?
Juz sie dogadalismy na mailu ale napisze jeszcze ze mialem na myśli zestaw do własnoręcznego montażu z blaszek. Koszt takiego zestawu bylby pewnie w granicach 100zl. Nie wiem czy jest sens dłubać samemu i próbować łączyć nasz wagon z czymś innym.
Mamy w sumie tą konstrukcję juz sprawdzoną przez wiele lat. Jedyne co trzeba by pewnie zrobić to zmodyfikować KKS z TT. Ten pomimo takiego samego gniazda sprzęgu jest zapewne nieco za duży. Jak kolega przemyśli temat to zapraszam.

Wagony na fotce oba nie maja sprzegu wiec dlatego są tak blisko. Miały być na złom ale cos rdzewieć nie chciały i wszystkie wyremontowali zapewne.
 

techno

Moderator
Zespół forum
Reakcje
636 16 0
#80
^^ To może jakiś wątek w N-ce warto założyć, że są takie możliwości?

Ja bym pewnie na jakieś dwa-trzy zestawy się skusił. Chyba że byłaby opcja z już złożonymi ;)
 

Podobne wątki