• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

UMF - modele wagonów węglarek typu 601W

Ranger

Znany użytkownik
#1
Chcecie taki wagon. Właśnie wszedł do produkcji w TT. Instrukcje dostawie na moją www lada dzień. Oznaczenia w ep. IV-VI. Cena takiego zestawu bez kół wyniosła by ok. 180zł. Zaznaczam, że wagon jest wielkości Gagsa więc idzie bardzo dużo materiału stąd cena.
DSC03302.JPG DSC03304.JPG
 
OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
#4
Przy następnym trawieniu puszczam jedną sztukę na próbę w H0. Złożę, pokażę i zobaczymy co będzie dalej. Jakby ktoś z was był jeszcze chętny to proszę pisać w temacie. Pozwoli mi to ocenić potencjalne zapotrzebowanie.
 
OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
#10
Pewnie masz racje, ale uwierzę jak zobaczę foto oryginały z dwoma cylindrami hamulcowymi. Mimo wszystko dzięki za konstruktywna uwagę.
 

Zabkret

Znany użytkownik
#12
Marzy mi się skład 40 takich węglarek za moim ET41 na sprzęgach samoczynnych… :rolleyes: Tylko ile ja to będę lutował :eek:!? Musiał bym kupić 80 od Ciebie, żeby mi wyszło 40 do użycia przy moim talencie do lutowania :confused:.
 
OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
#13
Pociesze Cię, że jeśli będziesz miał takie widzimisię posiadania wahadła 601W to TMF zmontuje je za Ciebie. Pierwszy egzemplarz trafi do nich w celu weryfikacji poprawności itd. za półtora tygodnia. Cały czas myślę jeszcze nad wersją z pierwszego wypustu tj. z podcięciami pudła. Jednak ta konstrukcja wymaga nieco więcej finezji niż obecna.

Nad wersją z SA3 też myślę, ale one raczej tylko na szerokotorowym. Na normalny potrzeba chyba przejściowego z SA3/śrubowy.

cddf80cf314c56f4.jpg

Zachłanny jesteś :). Jak chcesz mieć 40 to masz 2/3 całej produkcji na haku. Nie wiem czy tyle "Bolek i Lolek" dadzą radę uciągnąć. Każda węglarka to 30,5 t masy własnej + do 90 t węgla.
 

Meggido

Znany użytkownik
ŁKMK
#14
SA3 miały również na normalnym torze. Tylko wagony końcowe miały śrubowe. Kursowały jako składy zwarte. Należy także zwrócić uwagę, że były dwie wersje tej węglarki - "prosta" prezentowana przez Rangera i "podcięta" na powyższym zdjęciu. Co do siłownika, były montowane tzw. podwójne. :)
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
#15
Nad wersją z SA3 też myślę, ale one raczej tylko na szerokotorowym. Na normalny potrzeba chyba przejściowego z SA3/śrubowy.
SA3 miały również na normalnym torze.
Czy w ogóle były takie węglarki na torze szerokim? LHS swoich wagonów towarowych nigdy nie miał, a pociągi towarowe były (i chyba są nadal) zestawiane wyłącznie z wagonów 1520 mm z krajów byłego ZSRR. Nie bardzo widzę, gdzie te wagony mogłyby być używane na szerokim torze. Wydaje mi się, że tak jak pisze kolega @Meggido, były one przeznaczone do zwartych składów z węglem ze Śląska do portów i nigdy po torze szerokim nie jeździły.
 

Hajo

Aktywny użytkownik
MSMK
#16
Jaka jest wysokość wagonu od główki szyny i jaka jest jego waga?
Zastanawiam się czy zmieści się do mojej wywrotnicy i czy da ona radę to podnieść.
Jeśli oryginał ma 3606mm wysokości od główki szyny to model ma ok. 41,5 mm.
Czy konstruktor może to potwierdzić?
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:
OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
#18
Na większość pytań odpowiedzieliście sobie sami. Wysokości 41,5 mm nie zagwarantuję, bo to jest model. Można przyjąć błąd +/-0,2 mm. Przypominam, że nie ma jeszcze modelu w skali H0.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
#19
Były używane na torze szerokim jako wagony ochronne po zakończeniu swojej "kariery" w składach zwartych.
W jakim celu i gdzie konkretnie te wagony były używane? O ile wiem, na torze szerokim jeżdżą tylko wagony towarowe typu, umownie to nazwę, rosyjskiego, więc o jaką ochronę chodzi? Teoretycznie mogę sobie wyobrazić, że wagony normalnotorowe (ze zderzakami i sprzęgami śrubowymi) po wymianie wózków jadą dalej w głąb wschodnich krajów, a te węglarki są użyte jako wagony "ochronne" czy raczej sprzęgowe na końcach składu, żeby dało się połączyć skład z innym taborem 1520 mm, ale po pierwsze, nie słyszałem o takim ruchu przestawczym w transporcie towarowym (może czegoś nie wiem?), a po drugie, zwykle w takiej sytuacji wagony sprzęgowe zapewnia kolej, po której torach pociąg jedzie - w tym wypadku byłaby to kolej rosyjska, litewska, białoruska lub ukraińska.
 
OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
#20
Nikt tego nie wie, ale producent wykonywał wagony na tor normalny i szeroki. Wagony jeździły jako ochronne w składach cystern na LHS. Na zdjęciu węglarka z sprzęgiem SA3 szczepiona z cysterną. Kiedyś te wagony kursowały notorycznie w relacji Śląsk - Szczecin Port. Później podobno straciły znaczenie itd. Nie potwierdza tego moja obserwacja. Ostatnia wizyta w Szczecinie obfitowała w zwarte składy tych węglarek pełnych węgla zmierzających do portu. Wahadło zaobserwowane na stacji Szczecin Zdroje. Na czole ET22, a w składzie 16x 601W.

565c4fedc2484983.jpg
ochronny.jpg
 

Podobne wątki