• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Manufaktura UMF - modele wagonów węglarek typu 601W

Ranger

Znany użytkownik
Reakcje
2.413 7 1
#1
Chcecie taki wagon. Właśnie wszedł do produkcji w TT. Instrukcje dostawie na moją www lada dzień. Oznaczenia w ep. IV-VI. Cena takiego zestawu bez kół wyniosła by ok. 180zł. Zaznaczam, że wagon jest wielkości Gagsa więc idzie bardzo dużo materiału stąd cena.
DSC03302.JPG DSC03304.JPG
 
OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
Reakcje
2.413 7 1
#4
Przy następnym trawieniu puszczam jedną sztukę na próbę w H0. Złożę, pokażę i zobaczymy co będzie dalej. Jakby ktoś z was był jeszcze chętny to proszę pisać w temacie. Pozwoli mi to ocenić potencjalne zapotrzebowanie.
 

Maslo

Znany użytkownik
FREMO Polska
H0e
PKMK
Producent
Reakcje
406 1 0
#5
Ja bylbym rownież chętny na sztukę w H0. Jak się złozy jedną bede wiedział czy bede bral kolejne.
 
OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
Reakcje
2.413 7 1
#10
Pewnie masz racje, ale uwierzę jak zobaczę foto oryginały z dwoma cylindrami hamulcowymi. Mimo wszystko dzięki za konstruktywna uwagę.
 

Zabkret

Znany użytkownik
Reakcje
1 0 0
#12
Marzy mi się skład 40 takich węglarek za moim ET41 na sprzęgach samoczynnych… :rolleyes: Tylko ile ja to będę lutował :eek:!? Musiał bym kupić 80 od Ciebie, żeby mi wyszło 40 do użycia przy moim talencie do lutowania :confused:.
 
OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
Reakcje
2.413 7 1
#13
Pociesze Cię, że jeśli będziesz miał takie widzimisię posiadania wahadła 601W to TMF zmontuje je za Ciebie. Pierwszy egzemplarz trafi do nich w celu weryfikacji poprawności itd. za półtora tygodnia. Cały czas myślę jeszcze nad wersją z pierwszego wypustu tj. z podcięciami pudła. Jednak ta konstrukcja wymaga nieco więcej finezji niż obecna.

Nad wersją z SA3 też myślę, ale one raczej tylko na szerokotorowym. Na normalny potrzeba chyba przejściowego z SA3/śrubowy.

cddf80cf314c56f4.jpg

Zachłanny jesteś :). Jak chcesz mieć 40 to masz 2/3 całej produkcji na haku. Nie wiem czy tyle "Bolek i Lolek" dadzą radę uciągnąć. Każda węglarka to 30,5 t masy własnej + do 90 t węgla.
 

Meggido

Znany użytkownik
Reakcje
2.652 12 2
#14
SA3 miały również na normalnym torze. Tylko wagony końcowe miały śrubowe. Kursowały jako składy zwarte. Należy także zwrócić uwagę, że były dwie wersje tej węglarki - "prosta" prezentowana przez Rangera i "podcięta" na powyższym zdjęciu. Co do siłownika, były montowane tzw. podwójne. :)
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.291 459 29
#15
Nad wersją z SA3 też myślę, ale one raczej tylko na szerokotorowym. Na normalny potrzeba chyba przejściowego z SA3/śrubowy.
SA3 miały również na normalnym torze.
Czy w ogóle były takie węglarki na torze szerokim? LHS swoich wagonów towarowych nigdy nie miał, a pociągi towarowe były (i chyba są nadal) zestawiane wyłącznie z wagonów 1520 mm z krajów byłego ZSRR. Nie bardzo widzę, gdzie te wagony mogłyby być używane na szerokim torze. Wydaje mi się, że tak jak pisze kolega @Meggido, były one przeznaczone do zwartych składów z węglem ze Śląska do portów i nigdy po torze szerokim nie jeździły.
 

Hajo

Aktywny użytkownik
MSMK
Reakcje
83 2 0
#16
Jaka jest wysokość wagonu od główki szyny i jaka jest jego waga?
Zastanawiam się czy zmieści się do mojej wywrotnicy i czy da ona radę to podnieść.
Jeśli oryginał ma 3606mm wysokości od główki szyny to model ma ok. 41,5 mm.
Czy konstruktor może to potwierdzić?
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:
OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
Reakcje
2.413 7 1
#18
Na większość pytań odpowiedzieliście sobie sami. Wysokości 41,5 mm nie zagwarantuję, bo to jest model. Można przyjąć błąd +/-0,2 mm. Przypominam, że nie ma jeszcze modelu w skali H0.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.291 459 29
#19
Były używane na torze szerokim jako wagony ochronne po zakończeniu swojej "kariery" w składach zwartych.
W jakim celu i gdzie konkretnie te wagony były używane? O ile wiem, na torze szerokim jeżdżą tylko wagony towarowe typu, umownie to nazwę, rosyjskiego, więc o jaką ochronę chodzi? Teoretycznie mogę sobie wyobrazić, że wagony normalnotorowe (ze zderzakami i sprzęgami śrubowymi) po wymianie wózków jadą dalej w głąb wschodnich krajów, a te węglarki są użyte jako wagony "ochronne" czy raczej sprzęgowe na końcach składu, żeby dało się połączyć skład z innym taborem 1520 mm, ale po pierwsze, nie słyszałem o takim ruchu przestawczym w transporcie towarowym (może czegoś nie wiem?), a po drugie, zwykle w takiej sytuacji wagony sprzęgowe zapewnia kolej, po której torach pociąg jedzie - w tym wypadku byłaby to kolej rosyjska, litewska, białoruska lub ukraińska.
 
OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
Reakcje
2.413 7 1
#20
Nikt tego nie wie, ale producent wykonywał wagony na tor normalny i szeroki. Wagony jeździły jako ochronne w składach cystern na LHS. Na zdjęciu węglarka z sprzęgiem SA3 szczepiona z cysterną. Kiedyś te wagony kursowały notorycznie w relacji Śląsk - Szczecin Port. Później podobno straciły znaczenie itd. Nie potwierdza tego moja obserwacja. Ostatnia wizyta w Szczecinie obfitowała w zwarte składy tych węglarek pełnych węgla zmierzających do portu. Wahadło zaobserwowane na stacji Szczecin Zdroje. Na czole ET22, a w składzie 16x 601W.

565c4fedc2484983.jpg
ochronny.jpg
 

Podobne wątki