• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Mój ZNTK UMF - modele wagonów cystern typu 406R

ALA

Znany użytkownik
Reakcje
1.295 23 0
Chodzi mi o to, że ja raczej pamiętam (i na niektórych wagonach widać to do dzisiaj - patrz foto poniżej) te znaki "CPN" malowane na tym samym poziomie, co znak "dec", a na modelach widać, że są wyżej. W trochę innym miejscu jest też namalowany ten czerwony, ukośny pas. Oczywiście nie wykluczam, że tak też były malowane, ale ja takich nie pamiętam. Zakładam, że było to wzorowane na podstawie jakiejś fotki, którą chętnie bym zobaczył, jeśli jest możliwość zaprezentowania jej tutaj?

ALA_2018_04a.jpg
 
OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
Reakcje
2.413 7 1
Kolego, pasy jak i loga były malowane w tak wielu konfiguracjach , że tego nie ogarnie nikt.
Kopia 5d.jpg PICT0719.jpg

Tak jak to zrobiliśmy jest ok i jest jedną z wielu konfiguracji. W poprzedniej serii loga były w innej konfiguracji
DSC07273.JPG
 

ALA

Znany użytkownik
Reakcje
1.295 23 0
Niestety, te fotki moich wątpliwości nie rozwiewają, bo nie widać na nich usytuowania logo "CPN".
W swoim archiwum znalazłem jeszcze kilka współczesnych fotek z widocznym wychodzącym spod zamalowania logo i wszędzie jest ono na zbliżonym poziomie, co "dec". Najlepiej widać to tutaj:

ALA_2018_04d.jpg


ALA_2018_04f.jpg


... ale ok., kłócić się nie będę.
 
OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
Reakcje
2.413 7 1
Na mojej drugiej fotce łata po logo CPN jest w połowie wysokości DEC. Jak znajdę fotkę bez łaty to wstawię, albo i nie żeby się PIKO za bardzo nie cieszyło :p
Ogólnie to od momentu kiedy ta firma zaczęła wszystko monitorować oraz "wyprzedzać" polskich producentów to bardzo niechętnie dzielę się swoimi materiałami na tym forum.
 
Ostatnio edytowane:

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
3.287 247 30
Na mojej drugiej fotce łata po logo CPN jest w połowie wysokości DEC. Jak znajdę fotkę bez łaty to wstawię, albo i nie żeby się PIKO za bardzo nie cieszyło :p
Ogólnie to od momentu kiedy ta firma zaczęła wszystko monitorować oraz "wyprzedzać" polskich producentów to bardzo niechętnie dzielę się swoimi materiałami na tym forum.
czekać tylko jak za konwersje parowozów się wezmą:confused:
 
OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
Reakcje
2.413 7 1
Wagony są skończone. Jutro zrobię sesję zdjęciową bo zaszły zmiany na + w wyglądzie i dopiero po tym wyślę wszystkim zamawiającym info na maila.
Dziękujemy za cierpliwość.
 
OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
Reakcje
2.413 7 1
Kolejna seria cystern 406R H0 skończona. W tej partii postanowiliśmy zastosować nieco zmian dotyczących górnego i dolnego pomostu oraz oznaczeń samych wagonów.

Wcześniej górne pomosty były jedno-częściowe. Obecnie pomosty dzięki zastosowaniu dwóch różnych materiałów - nowego srebra na siateczki i stali na poręcze stały się bardziej delikatne a za razem wytrzymalsze.
Podobnie postąpiliśmy z dołem. Wcześniej pomost dolny był jedno częściowy ze stali. Obecnie poręcze są stalowe ale już sam pomost z nowego srebra. Uzyskaliśmy tym sposobem wyraźniejszy wzór ryflowania. Dodatkowo nowy pomost wystaje poza obrys ramy jak to jest w oryginale.

Ze zmian w oznaczeniach mamy lepszej jakości, wyraźniejsze kalkomanie. Na niektórych wagonach pojawiły się tabliczki RID z oznaczeniem przewożonego produktu naftowego. Co ciekawe na wagonach o tym samym numerze możemy spotkać różne tabliczki RID. W końcu wagony przewożą różne materiały naftowe. Dzięki temu każdy może mieć indywidualny wagon.
Ciekawostką jest też wagon w malowaniu OZE - już w ostatecznej wersji w malowaniu fabrycznym. Wagon na wózkach Y25Tn oraz z prostokątnymi zderzakami. Poprawiliśmy poprzednie zderzaki bo i nam się do końca nie podobały.
Dziękujemy za cierpliwość i zapraszamy do kolejnych zamówień.
DSC07500.JPG DSC07501.JPG DSC07502.JPG DSC07503.JPG DSC07504.JPG DSC07505.JPG DSC07507.JPG DSC07509.JPG DSC07510.JPG DSC07511.JPG DSC07512.JPG DSC07513.JPG DSC07516.JPG DSC07517.JPG DSC07508.JPG DSC07519.JPG DSC07520.JPG DSC07522.JPG
 

Zbigniew Gałczyński

Moderator Działu Tabor
Zespół forum
Reakcje
3.982 28 1
Konrad piękne modele - gratuluję.
Przy okazji chciałem zapytać o wózki 1XTa . Na zdjęciach powyżej widzę wersję otwartą tych wózków.
Wcześniej napisałeś
Teoretycznie w naszym przypadku osi RP25 nikt nie będzie chciał wymieniać ale może się trafić taka potrzeba. Na razie zostaniemy przy otwartej konstrukcji wózka. Mamy do nich belki końcowe ale ze względu na łatwy demontaż ich nie stosujemy obecnie.
Testy ramy pod obciążeniem (1kg) pokazały bardzo dobrą nośność. Praktycznie zerowe ugięcie, wózki zachowały wymiary.
Mógłbyś pokazać jak wygląda taki wózek z belkami końcowymi ?
Czy ewentualnie wózki można zakupić ? ( na stronie nie widzę ich w ofercie )
I jeszcze czy cena nadal jest 20 zł/ szt ?
Pozdrawiam serdecznie
 

Zbigniew Gałczyński

Moderator Działu Tabor
Zespół forum
Reakcje
3.982 28 1
Dziękuję za odpowiedź Konrad.
I jeszcze jedno ostatnie pytanie ;)
Czy oferowany do sprzedaży wózek jest razem z gniazdem wymiennych sprzęgów ? ( Twoja fotka poniżej )
gniazdo.jpg
 
OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
Reakcje
2.413 7 1
Wózki na zdjęciu sa pod KKS. Wersja na zamek ma belkę końcową z gniazdem sprzęgu.
Jednak powiem szczerze, ze zrezygnowaliśmy z tej wersji wózka z racji braku serwisowalności.
 

Zbigniew Gałczyński

Moderator Działu Tabor
Zespół forum
Reakcje
3.982 28 1
Właśnie mam od Ciebie wózki z pierwszej wersji ( na tzw. zamek ) ,brak jest przy nich gniazd.
Myślałem więc o kupnie tych skręcanych na dwie śrubki ,ale czy z wózkiem dostanę takie gniazdo sprzęgu jak na fotce wyżej ?
 
OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
Reakcje
2.413 7 1
Do tych skręcanych nie ma gniazda sprzęgu, są pod mechanizm KKS. Do tych starszych mam belki końcowe z gniazdem. Jak coś to zapraszam na PW.
 

Podobne wątki