Od ostatniej serii wagonów upłynęło już nieco ponad dwa lata.
Przyszła więc chwila na rewizję projektu ale po kolei.
Produkcja okazała się niestety trudniejsza niż myśleliśmy. Taki pół seryjny wagon jak się o tym przekonaliśmy wcale nie jest tańszy i łatwiejszy w produkcji. Ba, jest nawet droższy niż jego blaszkowy odpowiednik.
Z wielką przykrością przyjęliśmy wiadomość o tym, że nasza odlewnia kończy istnieć. Jej właściciel zamkną działalność a to co nam zaproponował było dalekie od kompromisu - wykonywanie odlewów na czarno bez faktury. Niestety takie podejście nie wchodzi w grę.
Stale drożejące usługi, koszty produkcji części itd doprowadziło do tego, że koszt wyprodukowania wagonu sięgną 80% jego ceny.
W te 80% niestety nie wlicza się koszt naszej pracy końcowej tj. mycia po montażu, malowaniu, nakładaniu oznaczeń, montażu końcowym, pakowaniu.
Reasumując gotowe wagony w cenie 300-350zł stały się nieopłacalne w produkcji.
Stanęliśmy w miejscu zadając sobie pytania co dalej. Jest to nasz pierwszy autorski model i nie chcemy z niego rezygnować.
Postanowiliśmy więc dopieścić konstrukcję dodając nowe detale, poprawiając wygląd starszych części oraz finalnie
podnieść cenę gotowych wagonów.
Pierwszą ze zmian jest dopracowanie wózka poprzez modyfikację belki i dodanie instalacji hamulcowej.
Kolejną modyfikacją jest poprawienie wyglądu instalacji hamulcowej pod wagonem poprzez dodanie jej kilku szczegółów.
Tak było a tak będzie:
Kolejnymi elementami są nowe części tj wieszaki znaków końca pociągu, hamulec pomostu końcowego oraz haki na czołownicę.
Zmianie uległo również wychylenie ramienia KKS, Zostało ono podwojone.
Proponowana nowa cena wagonu to 400zł za wersję tlenkową i 440zł za wersje DEC CPN i pochodne.
Piszcie co o tym sądzicie.