• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Mój ZNTK UMF - modele wagonów cystern typu 406R

OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
Reakcje
2.441 7 1
Wstaw zdjęcie jak to wygląda u Ciebie po włożeniu oczkowych sprzęgów. Na takich sprawdzaliśmy sprzęganie. W przyszłej serii gniazda będą luźniejsze gdyż tutaj wkradł się za duży skurcz odlewniczy.
 

avecez

Aktywny użytkownik
Reakcje
423 22 4
Tak więc zrobiłem fotki.
Wasz wagon:
nie wciśnięte do końca sprzęgi oczkowe. Te choć trochę weszły za to sprzęgi Fleischmanna już ani trochę.
UMF 1.jpg UMF 2.jpg UMF 3.jpg UMF 4.jpg
Sprzęg.jpg
Dla porównania:
ROBO:
ROBO 1.jpg ROBO 2.jpg
i PIKO:
PIKO 1.jpg

We wszystkich wagonach demontowałem wózki aby założyć (wymienić) sprzęgi.
 
OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
Reakcje
2.441 7 1
Od ostatniej serii wagonów upłynęło już nieco ponad dwa lata.
Przyszła więc chwila na rewizję projektu ale po kolei.

Produkcja okazała się niestety trudniejsza niż myśleliśmy. Taki pół seryjny wagon jak się o tym przekonaliśmy wcale nie jest tańszy i łatwiejszy w produkcji. Ba, jest nawet droższy niż jego blaszkowy odpowiednik.

Z wielką przykrością przyjęliśmy wiadomość o tym, że nasza odlewnia kończy istnieć. Jej właściciel zamkną działalność a to co nam zaproponował było dalekie od kompromisu - wykonywanie odlewów na czarno bez faktury. Niestety takie podejście nie wchodzi w grę.

Stale drożejące usługi, koszty produkcji części itd doprowadziło do tego, że koszt wyprodukowania wagonu sięgną 80% jego ceny.
W te 80% niestety nie wlicza się koszt naszej pracy końcowej tj. mycia po montażu, malowaniu, nakładaniu oznaczeń, montażu końcowym, pakowaniu.

Reasumując gotowe wagony w cenie 300-350zł stały się nieopłacalne w produkcji.

Stanęliśmy w miejscu zadając sobie pytania co dalej. Jest to nasz pierwszy autorski model i nie chcemy z niego rezygnować.
Postanowiliśmy więc dopieścić konstrukcję dodając nowe detale, poprawiając wygląd starszych części oraz finalnie podnieść cenę gotowych wagonów.

Pierwszą ze zmian jest dopracowanie wózka poprzez modyfikację belki i dodanie instalacji hamulcowej.



Kolejną modyfikacją jest poprawienie wyglądu instalacji hamulcowej pod wagonem poprzez dodanie jej kilku szczegółów.
Tak było a tak będzie:




Kolejnymi elementami są nowe części tj wieszaki znaków końca pociągu, hamulec pomostu końcowego oraz haki na czołownicę.





Zmianie uległo również wychylenie ramienia KKS, Zostało ono podwojone.




Proponowana nowa cena wagonu to 400zł za wersję tlenkową i 440zł za wersje DEC CPN i pochodne.

Piszcie co o tym sądzicie.
 
OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
Reakcje
2.441 7 1
Wszystkim którzy zamawiali wagony wysłałem wiadomość mailową z prośbą o potwierdzenie bądź anulowanie swojego zamówienia po zapoznaniu się z nowymi cenami i zmianami w modelach.
 

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.801 266 41
(...) Produkcja okazała się niestety trudniejsza niż myśleliśmy.
(...) Proponowana nowa cena wagonu to 400zł za wersję tlenkową i 440zł za wersje DEC CPN i pochodne.
Piszcie co o tym sądzicie.
Nie będę sie rozwodził ,moja kalkulacja jest prosta , ale bierze pod uwage dwa typy cystern 406R .

W przypadku wersji wykonywanej przez Piko czyli cysterny budowanej od ca.1979r ( charakterystyczny krótszy pomost ) .
Biorąc pod uwagę wysoki poziom technologiczny ( ilość detali i jego jakość ) wykonania Piko i cenę tego wykonania ...
- 190% tej ceny za malowanie tlenkowe i 220% tej ceny za pozostałe malowania - wyklucza moje zainteresowanie ofertą UMF .


W przypadku starszej wersji cysterny 406R wykonywanej przez Robo ( dłuższy pomost ).
Biorąc pod uwagę imponujacą ilość detalu ale bardzo niski poziom technologiczny wykonania Robo - głównie przeskalowanie i uproszczenie detalu ! Chętnie dokonał bym wymiany technologicznej na rzecz modelu w wykonaniu UMF .

I to zarówno, biorąc pod uwagę korzystną sytuację posiadania cystern Robo ( IV i V epoka ) i ich sprzedaży co w ca.40% pokryje koszt zakupu cystern UMF. Jak i w sytuacji gdybym nie posiadał cystern Robo i pokrywał 100% kosztu zakupu .

Ranger pytanie : czy wersja starsza będzie wykonywana przez UMF ?
Konkretnie szare i tlenkowe w IV ep i tlenkowe DEC w V ep ?
 

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.801 266 41
Dziekuję za powitanie ... Kłaniam się wszystkim .
Miesiąc niezasłużonego bana i półtora miesiąca bana z mojej strony :LOL: dało 2 i pół miesiaca odpoczynku i refleksji ...
Wnioski napiszę za kilka dni na "Syntezie Sudeckiej "...


Wracając do cysterny UMF i ceny czyli 400zł i 440 zł
Uważam ją za absolutnie uzasadnioną widzac projekt nowego opracowania.
Uważam że są to ceny bardzo ale to bardzo umiarkowane ! Wręcz atrakcyjne .

Problem tylko w tym że istnieje wielkoseryjne opracowanie cysterny 406R Piko - ale to tylko mój porównawczy punkt widzenia.
Nie każdy musi odnosić się do wykonania Piko ... gdzie uproszczono malowanie ( żółto-czarne pasy ) korpusu do kotwic co bardzo razi.
 
OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
Reakcje
2.441 7 1
Minęło już ponad dwa tygodnie. Myślę, że każdy kto miał potwierdzić lub anulować swoje zamówienia to zrobił.
W związku z tym, że ilość zamówień spadła do poziomu przy którym nie możemy zrealizować serii wagonów postanowiliśmy ją CAŁKOWICIE ANULOWAĆ. NIE BĘDZIEMY JUŻ PRODUKOWAĆ CYSTERN 406R W H0.

Przykro nam z tego powodu. Mamy nadzieję, że produkty Piko i Robo spełnią wasze oczekiwania.
 

m_zntk

Znany użytkownik
Reakcje
11.618 177 14
Minęło już ponad dwa tygodnie. Myślę, że każdy kto miał potwierdzić lub anulować swoje zamówienia to zrobił.
W związku z tym, że ilość zamówień spadła do poziomu przy którym nie możemy zrealizować serii wagonów postanowiliśmy ją CAŁKOWICIE ANULOWAĆ. NIE BĘDZIEMY JUŻ PRODUKOWAĆ CYSTERN 406R W H0.

Przykro nam z tego powodu. Mamy nadzieję, że produkty Piko i Robo spełnią wasze oczekiwania.

Rynek się nasycił, komercja zrobiła swoje. Wasz przypadek można porównać do osiedlowego sklepiku, któremu obok wybudowali lidla.
 

Tomek M.

Znany użytkownik
Reakcje
9.529 68 0
Niestety nie jesteśmy w stanie konkurować cenami ręcznie robionych modeli z modelami seryjnymi. Próba była ale nie wypaliła.
Macie jeszcze inne typy cystern w ofercie, i wielkie pole do popisu w temacie węglarek, optymalizujcie koszty,
i róbcie to czego inni jeszcze nie zrobili. Brakowało by Was...
 

Podobne wątki