• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Mój ZNTK UMF - modele wagonów cystern typu 406R

OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
Reakcje
2.413 7 1
Szanowni koledzy, wózki są już dostępne. Niestety ich cena pozostawia dużo do życzenia. Jest drożej niż myśleliśmy. W związku z tym jeśli ktoś będzie chciał zrezygnować z zamówienia to nie będzie problemu.
Wózek 1XTa H0 - 20zł/szt,
Wózek 25Tn H0 - 17zł/szt.

Chętnych zapraszam na PW.
 
OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
Reakcje
2.413 7 1
Mam przyjemność zaprezentować najnowsze wersje wagonów 406R w różnych malowaniach.
Cysterny mają stalowe siatki, pomosty, schodki, drabinki.
Dodatkowo dostały już odlewane wózki z gniazdem NEM. Dzięki temu obniżyliśmy środek ciężkości wagonu. Teraz zbiornik jest pusty a całą masę robi sama konstrukcja wagonu.
Zapraszam do oglądania.
DSC06093.JPG DSC06096.JPG DSC06099.JPG DSC06111.JPG DSC06112.JPG DSC06113.JPG DSC06115.JPG DSC06118.JPG DSC06124.JPG DSC06125.JPG DSC06127.JPG
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
Reakcje
2.413 7 1
Ostatnia seria cystern 406R była za razem ostatnią produkowaną przez nas w obecnej formie. Cysterna była dopracowana, ładna, dobrze wykonana ale nieco za droga. W związku z tym podjęliśmy decyzję o zakończeniu produkcji.
Mamy jednak dla was nową wersję która wchodzi właśnie do produkcji. Cysterna będzie prawie cała metalowa, prawie bo zbiornik żywiczny.
Pierwsze fotki pokazują gotową do produkcji ramę, zbiornik. Reszta części na razie nie będzie pokazana. Są jednak praktycznie identyczne jak ich odpowiedniki w TT - można je zobaczyć na forum

Z ważniejszych rzeczy to fakt, że cysterna będzie miała KKS, stalowe pomsty, drabinki itp. Skręcane wózki pozwolą na łatwą wymianę kół na inne we własnym zakresie.
Ostatnia dwie fotki prezentują wersję TT na obecnym etapie tj. bez pomostów, drabinek.

Kolejna kwestią jest dostępność, cena oraz malowania beczek.

Cysterny będą produkowane w seriach, po ile sztuk jeszcze nie wiem. Będzie je można nabyć u nas jak i w sklepach.
Planowana cena jest pd 250-350zł. Będzie zależeć od wersji i malowania.
Malowania będą dostępne tak jak teraz czyli:
-brunatne DEC
-białe DEC
-DEC CPN
-GATX
-Transchem
-CTL
-Rail Polska
-Zakłady Azotowe Puławy
-PEC

Na tej samej ramie powstaną również:\
406Ra/b, RB
- 401R a/b
- 408R a/c
- 419R a
- 422Ra/b
- 427R (wersja kolekcjonerska, były tylko 3 sztuki).
- 402R/Ra
- 418 R/b

Oznaczenia będziemy wykonywać poprzez stemplowanie i kalkomanie.
WP_20160802_18_17_32_Pro.jpg WP_20160802_18_17_50_Pro.jpg WP_20160802_18_18_15_Pro.jpg WP_20160802_18_18_35_Pro.jpg WP_20160802_18_18_45_Pro.jpg WP_20160802_18_18_57_Pro.jpg WP_20160802_18_19_09_Pro.jpg WP_20160802_18_19_34_Pro.jpg WP_20160802_18_19_44_Pro.jpg WP_20160722_14_39_23_Pro.jpg WP_20160722_14_40_55_Pro.jpg
 
Ostatnio edytowane:

Gethvar

Znany użytkownik
Reakcje
229 4 0
hmmm... powiem szczerze że mam mieszane uczucia, elementy odlewane w pewnych sytuacjach się sprawdzają lepiej, jednak w innych gorzej... Jeśli chodzi o konstrukcję nośną, z jednej strony zyskujemy pewna powtarzalność i trwałość, jednak kosztem pewnej filigranowości detali... hmmm trzeba będzie postawić obok siebie oba modele i zobaczyć co z tego wyjdzie... super że w końcu mamy KKS :)
 
OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
Reakcje
2.413 7 1
Wersja TT już na chodzie, jeżdżąca i wypróbowana na ostatnim slocie TT w Warszawie. Można ja zobaczyć tutaj - KLIK. KKS pomimo krótkiego wychyłu działa bardzo dobrze. Wagon nie wyleciał z torów ani razu przez całe dwa dni trwania imprezy.
Teraz czas na H0. Zmontowało się bez problemów. Jeszcze tylko zbiornik z można dawać na tory. Tymczasem trochę fotek detali itd. Jedna z fotek prezentuje skręt maksymalny wózków a co za tym idzie minimalny łuk po którym wagon przejedzie.
WP_20160922_02_08_09_Pro.jpg WP_20160922_02_08_19_Pro.jpg WP_20160922_15_22_26_Rich.jpg WP_20160922_15_22_36_Rich.jpg WP_20160922_15_22_45_Rich.jpg WP_20160922_15_22_53_Rich.jpg WP_20160922_15_23_17_Rich.jpg WP_20160922_15_23_29_Rich.jpg WP_20160922_15_23_38_Rich.jpg WP_20160922_15_23_54_Rich.jpg WP_20160922_15_24_38_Rich.jpg WP_20160922_15_25_00_Rich.jpg WP_20160922_15_25_36_Rich.jpg WP_20160922_15_26_18_Rich.jpg
 
OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
Reakcje
2.413 7 1
Kolejny etap, wagon a raczej jego rama, wózki oraz KKS zostały poczernione chemicznie oraz nałożono kalkomanie. Całość zabezpieczona lakierem. Tak będą produkowane seryjnie.
Ten konkretny wagon to wersja biała DEC. Na zbiornik przyjdzie czas.
WP_20170212_12_55_17_Pro.jpg WP_20170212_12_55_26_Pro.jpg WP_20170212_12_55_37_Pro.jpg WP_20170212_12_55_47_Pro.jpg WP_20170212_12_56_06_Pro.jpg WP_20170212_12_56_30_Pro.jpg
 

Podobne wątki