Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Szanowni koledzy, wózki są już dostępne. Niestety ich cena pozostawia dużo do życzenia. Jest drożej niż myśleliśmy. W związku z tym jeśli ktoś będzie chciał zrezygnować z zamówienia to nie będzie problemu.
Wózek 1XTa H0 - 20zł/szt,
Wózek 25Tn H0 - 17zł/szt.
Mam przyjemność zaprezentować najnowsze wersje wagonów 406R w różnych malowaniach.
Cysterny mają stalowe siatki, pomosty, schodki, drabinki.
Dodatkowo dostały już odlewane wózki z gniazdem NEM. Dzięki temu obniżyliśmy środek ciężkości wagonu. Teraz zbiornik jest pusty a całą masę robi sama konstrukcja wagonu.
Zapraszam do oglądania.
Ostatnia seria cystern 406R była za razem ostatnią produkowaną przez nas w obecnej formie. Cysterna była dopracowana, ładna, dobrze wykonana ale nieco za droga. W związku z tym podjęliśmy decyzję o zakończeniu produkcji.
Mamy jednak dla was nową wersję która wchodzi właśnie do produkcji. Cysterna będzie prawie cała metalowa, prawie bo zbiornik żywiczny.
Pierwsze fotki pokazują gotową do produkcji ramę, zbiornik. Reszta części na razie nie będzie pokazana. Są jednak praktycznie identyczne jak ich odpowiedniki w TT - można je zobaczyć na forum
Z ważniejszych rzeczy to fakt, że cysterna będzie miała KKS, stalowe pomsty, drabinki itp. Skręcane wózki pozwolą na łatwą wymianę kół na inne we własnym zakresie.
Ostatnia dwie fotki prezentują wersję TT na obecnym etapie tj. bez pomostów, drabinek.
Kolejna kwestią jest dostępność, cena oraz malowania beczek.
Cysterny będą produkowane w seriach, po ile sztuk jeszcze nie wiem. Będzie je można nabyć u nas jak i w sklepach.
Planowana cena jest pd 250-350zł. Będzie zależeć od wersji i malowania.
Malowania będą dostępne tak jak teraz czyli:
-brunatne DEC
-białe DEC
-DEC CPN
-GATX
-Transchem
-CTL
-Rail Polska
-Zakłady Azotowe Puławy
-PEC
Na tej samej ramie powstaną również:\
406Ra/b, RB
- 401R a/b
- 408R a/c
- 419R a
- 422Ra/b
- 427R (wersja kolekcjonerska, były tylko 3 sztuki).
- 402R/Ra
- 418 R/b
Oznaczenia będziemy wykonywać poprzez stemplowanie i kalkomanie.
hmmm... powiem szczerze że mam mieszane uczucia, elementy odlewane w pewnych sytuacjach się sprawdzają lepiej, jednak w innych gorzej... Jeśli chodzi o konstrukcję nośną, z jednej strony zyskujemy pewna powtarzalność i trwałość, jednak kosztem pewnej filigranowości detali... hmmm trzeba będzie postawić obok siebie oba modele i zobaczyć co z tego wyjdzie... super że w końcu mamy KKS
Wersja TT już na chodzie, jeżdżąca i wypróbowana na ostatnim slocie TT w Warszawie. Można ja zobaczyć tutaj - KLIK. KKS pomimo krótkiego wychyłu działa bardzo dobrze. Wagon nie wyleciał z torów ani razu przez całe dwa dni trwania imprezy.
Teraz czas na H0. Zmontowało się bez problemów. Jeszcze tylko zbiornik z można dawać na tory. Tymczasem trochę fotek detali itd. Jedna z fotek prezentuje skręt maksymalny wózków a co za tym idzie minimalny łuk po którym wagon przejedzie.
Kolejny etap, wagon a raczej jego rama, wózki oraz KKS zostały poczernione chemicznie oraz nałożono kalkomanie. Całość zabezpieczona lakierem. Tak będą produkowane seryjnie.
Ten konkretny wagon to wersja biała DEC. Na zbiornik przyjdzie czas.