• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

UMF - modele taboru kolei piaskowych

Kupiłbym...

  • 15W PMP-PW

    Votes: 7 36,8%
  • 401V PMP-PW

    Votes: 6 31,6%
  • 401V CTL

    Votes: 2 10,5%
  • 401V PMT

    Votes: 2 10,5%
  • 401V DB

    Votes: 1 5,3%
  • 401V Kotlarnia

    Votes: 1 5,3%

  • Ogółem głosujących
    19
  • Ankieta zamknięta .

404W

Znany użytkownik
Reakcje
515 21 0
#61
Ciekawe, jak będzie wyglądał zmontowany wagon kiedy pudło trafi na ostoje... dostanie zestawy kołowe... kolory i opis... aż się nie mogę doczekać! ;)

Proponuję, aby przedmiotowy model posiadał oznaczenia PMP-PW i przydział do piaskowni Kotlarnia z rewizją przypadającą na przełom lat 70/80. Jest to czas ciągłej pracy PMP-PW ze wszystkimi środkami trakcyjnymi i wszechobecnymi wagonami 15W. Pierwszy numer wagonu oznaczał przydział do zakładu tj. jednej z czterech piaskowni, a kolejny jest numerem kolejnym wagonu. I tak Z-1, to Kuźnica, Z-2 Szczakowa, Z-3 Kotlarnia i Z-4 Maczki. Jednak mimo ustalonych w 1975 roku zasad oznaczania rotacja wagonów między zakładami bez zmiany numeru była na porządku dziennym dlatego trafiały się wagony, jak na załączonym poniżej zdjęciu tj. 15W-4122, gdzie cyfra 4 sugeruje Maczki Bór, a jednak obok widnieje wpis Kopalnia Piasku Podsadzkowego Kotlarnia. Zdjęcie przedstawia wagon po malowaniu, jeszcze bez naniesionej daty naprawy zrealizowanej przez zakłady w Dzierżnie w latach siedemdziesiątych....
Pocieszające jest info o rotacji wagonów, bo ja np. wolałbym Maczki albo Szczakową. Co czasokresu to raczej proponowałbym przełomy IIIc/IVa lub IVc/Va, bo chyba w tym okresie jest najwięcej taboru. Jednak ponieważ PMP-PW nie obowiązywały oznaczenia PKP a potem UIC, da się chyba przejść do porządku dziennego, nawet jeśli to będzie przełom 70/80tych.
A taki Maczko-Kotlarniowy jest naprawdę mniamniusim kąskiem do kolekcji.
BTW. Rozmarzyłem się. Może doczekamy też szutrówek 41WS i 41/2WS [ex 61WS], i do tego 59WS, 203V, 204V.
 
Ostatnio edytowane:

Ranger

Znany użytkownik
Reakcje
2.413 7 1
#65
Minęło już tyle czasu, że chyba warto zacząć od nowa.
15W.jpg 15W-230.jpg 15W-5475.jpg
Przygotowaliśmy wagon 15W do produkcji. Problem był w tym, że gdy rama była cała metalowa nie dało się włożyć kół.
Była by też bardzo ciężka i droga w odlewaniu.
Postanowiliśmy więc rozdzielić ją na trzy części.
Środek będzie żywiczny a żywicy ABS:
rama.jpg

Boki natomiast zostaną metalowe zapewniając masę wagonikowi oraz poprawne prowadzenie kół w panewkach:
bok ramy.jpg tyl boku ramy.jpg

KKS, rolki, zderzaki zostaną metalowe.
ramie kks.jpg rolka.jpg

Kosz węglowy również wykonany będzie z żywicy ale poliuretanowej:
kosz.jpg

Cały wagon prezentuje się dla przypomnienia tak:
caly.jpg

PYTANIE DO WAS CZY JEST JESZCZE PO TAKI CZASIE KTOŚ ZAINTERESOWANY TYM WAGONEM?

Czy jest sens drukować matki, przygotowywać wszystko do produkcji. Myślę, że największy sens będzie miało wypuszczenie zestawów do własnoręcznego montażu. Wtedy wagon wyjdzie relatywnie tanio.
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:

Pawel

Aktywny użytkownik
H0e
Reakcje
343 1 1
#66
Ja jestem zdecydowanie zainteresowany, i cieszy mnie bardzo, że temat nie umarł.
Jeżeli montaż będzie w miarę prosty to zestawy do własnoręcznego montażu to dobry pomysł.
 
OP
OP
BoGneR

BoGneR

Znany użytkownik
Reakcje
2.271 28 2
#70
PYTANIE DO WAS CZY JEST JESZCZE PO TAKI CZASIE KTOŚ ZAINTERESOWANY TYM WAGONEM?

Czy jest sens drukować matki, przygotowywać wszystko do produkcji. Myślę, że największy sens będzie miało wypuszczenie zestawów do własnoręcznego montażu. Wtedy wagon wyjdzie relatywnie tanio.
Zainteresowanie jest, ale jaka byłaby cena zestawu, a jaka gotowca.
 

Pawel

Aktywny użytkownik
H0e
Reakcje
343 1 1
#73
Przy okazji mam pytanie, bo nie potrafię sobie przypomnieć, czy składy wagonów 15W jeździły z lokomotywami TEM2? Jakoś najbardziej do tych wagonów pasują mi parowozy Ty2/Ty45/Ty51, ale jak mnie pamięć nie myli, to z lokomotywami 3E/1 też takie składy widywałem.
 

Ranger

Znany użytkownik
Reakcje
2.413 7 1
#75
Przy okazji mam pytanie, bo nie potrafię sobie przypomnieć, czy składy wagonów 15W jeździły z lokomotywami TEM2? Jakoś najbardziej do tych wagonów pasują mi parowozy Ty2/Ty45/Ty51, ale jak mnie pamięć nie myli, to z lokomotywami 3E/1 też takie składy widywałem.
Nawet w tym temacie są zdjęcia.
 

Ranger

Znany użytkownik
Reakcje
2.413 7 1
#77
CENA ZESTAWU BĘDZIE OSCYLOWAŁA W GRANICACH 170-180zł. W zależności od kalkomanii.
Jeśli zestaw miałby być z kołami to myślę, że trzeba dodać nawet 15-20zł za trzy osie.


Czekam zatem na wasz odzew.
 

Podobne wątki