• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

UMF - modele lokomotyw serii SM48

J1974H0

Znany użytkownik
Dzisiaj coś innego niż zwykle.
Wiele osób pyta nas czym różni się SM48 w wersji DeLuxe od wersji standardowej. Różnic jest wiele jednak są niewidoczne na pierwszy rzut oka. Oto kolka fotek pokazujących na czym rzecz polega.

Zaczynając od czołownic lokomotywa po lewej ma bardziej przestrzenna czołownicę. Również pomost do przechodzenia w przypadku trakcji wielokrotnej jest nieco inny.
Zobacz załącznik 675006
Następne zdjęcia pokazuje budkę maszynisty. Co prawda obie wersje mają już kabinę z pulpitami, jednak wersja DeLuxe (po lewej) ma literki fototrawione zamiast kalkomanii. Ma też blachę zachodzącą na ramę.
Zobacz załącznik 675007
Żaluzje w obu lokomotywach wyglądają podobnie, jednak w DeLuxe (po prawej) są bardziej przestrzenne. W obu wersjach są one wykonane ze stali. Nie ma więc możliwości łatwego ich uszkodzenia.
Zobacz załącznik 675008
Dachy budki maszynisty wykonane są również ze stali. Dzięki temu są bardzo cienkie i wytrzymałe.W wersji DeLuxe (u góry) układ trąbek oraz anten jest właściwie dowolny.
Zobacz załącznik 675009
Góra przedziału maszynowego mimo, że wygląda podobnie, znacznie różni się w wersji DeLuxe (u dołu). Ma ona wszystkie uchwyty do otwierania pokryw przedziału maszynowego, do podnoszenia ich sekcji. Ogólnie ma o 16 poręczy więcej :)
Zobacz załącznik 675010
Wózki w obu wersjach są takie same. Zaprojektowane przez nas w 3D, następnie wydrukowane nasza drukarką 3D a na koniec odlane z mosiądzu.
Zobacz załącznik 675011
Zbiornik paliwa również różni się w wersji DeLuxe. Na pierwszej fotce widać zbiornik z pełnym osprzętem tj. wieszakami, wlewami, rurkami, uchwytami itd.
Na drugiej fotce widać zbiornik w wersji standardowej.
Zobacz załącznik 675012 Zobacz załącznik 675013
Już na koniec porównania fotka pokazująca pulpity maszynisty oraz wnętrze kabiny. Z drugie strony są oczywiście pulpity pomocnika.
Zobacz załącznik 675014
Obie prezentowane lokomotywy posiadają dekoder dźwiękowy, płytkę WM-Model ze światłami E1. Lokomotywy w skali TT.
Jaka jest różnica w cenie standard/DeLuxe?
 
OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
Koniec pewnej ery SM48 w UMF.
Lokomotywa SM48-043 TT to ostatni przedstawiciel wersji standard+ w lokomotywach SM48.
Lokomotywa ma dużo cech wersji DeLuxe tj dekoder dźwięku, światła E1, wyposażenie kabin.
Mimo to zdecydowaliśmy, że będziemy produkować już jedynie SM48 w wersji DeLuxe.
Jak to powiedział jeden z kolegów, DeLuxe stało się "standardem" :)
 

Załączniki

OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
Ostatnia z obecnej serii SM48 to numer 107.
Lokomotywa w skali TT również w wersji DeLuxe z dźwiękiem oraz światłami E1. W standardzie stalowe barierki, napęd z 5 polowym silnikiem Mashima, bardzo elastyczny i cichy.

Następne lokomotywy przyniosą jeszcze więcej nowości oraz ulepszeń. Obserwujcie nas na FB.
 

Załączniki

OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
SM48-008 H0 po raz czwarty :)
Tym razem lokomotywa przeszła parę kosmetycznych zmian wśród których najbardziej widoczne są poprawione pulpity maszynisty i pomocnika. Zegary dostały wskazówki, każda tarcza zegara oraz przycisk ma tabliczkę z podpisem do czego służy. Reszta to już dobrze znana wersja DeLuxe z dźwiękiem i światłami E1.
 

Załączniki

OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
Nowy rok, nowa Tamara. TEM2-188 H0 to lokomotywa pracująca obecnie na kolejach piaskowych. Jej najnowsza odsłona w ep VIb charakteryzuje się w tym przypadku pełnym numerem oraz brakiem przydziału do konkretnego właściciela.
Lokomotywa w standardzie ze Światłami E1, dekoderem dźwiękowym oraz nowymi pulpitami.
DSC09311.JPG DSC09313.JPG DSC09316.JPG DSC09320.JPG DSC09325.JPG DSC09326.JPG DSC09331.JPG DSC09332.JPG
 
OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
Budujemy skład do budowy torowisk.
TEM2-266 w skali TT i malowaniu Tracktec to początek dużego zestawu. Lokomotywa już standardowo w wersji DeLuxe. W pełni metalowa ze światłami E1, dekoderem dźwiękowym. Ciekawe i minimalistyczne malowanie oraz oznaczenia zgodne z normami ep VIb.
Oryginał można zobaczyć tutaj:
https://www.youtube.com/watch?v=6uT9AqQLZdE
 

Załączniki

OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
SM48-107 TT z nieco innej perspektywy i w innej scenerii.
Model wykonany w pełni z blach fototrawionych, odlewów mosiężnych. Na pokładzie już standardowo Światła E1 i dekoder dźwiękowy. KKS z gniazdem NEM, silnik 5 biegunowy Mashima. Pełne kabiny z pulpitami. Na pulpitach zegary ze wskazówkami.
 

Załączniki

OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
Kolejna SM48-107, tym razem w skali H0.
Model wykonany w pełni z metalu z wykorzystaniem blach fototrawionych, odlewanych z mosiądzu i brązu części.
Malowanie PKP Cargo, światłe E1, dekoder dźwiękowy, barierki stalowe, pełne kabiny z pulpitem ze wskazówkami na zegarach. Napęd to silnik 5 biegunowy Mashima. Napęd na wszystkie osie, dwie z gumką przyczepnościową.
 

Załączniki

Podobne wątki