• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

UMF - modele lokomotyw serii SM48

OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
TEM2-028 w skali H0. Rosyjska, kanciasta wersja znanej nam SM48. Lokomotywa z nietypowym pełnym lemieszem i sprzęgiem samoczynnym SA3. W standardzie pełne oświetlenie oraz dźwięk. Model wykonany w wersji Świeżo po wyjeździe z naprawy głównej.
DSC08629.JPG DSC08630.JPG DSC08632.JPG DSC08635.JPG DSC08636.JPG DSC08637.JPG DSC08639.JPG DSC08642.JPG DSC08643.JPG DSC08645.JPG DSC08646.JPG DSC08647.JPG
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
Dzisiaj coś innego niż zwykle.
Wiele osób pyta nas czym różni się SM48 w wersji DeLuxe od wersji standardowej. Różnic jest wiele jednak są niewidoczne na pierwszy rzut oka. Oto kolka fotek pokazujących na czym rzecz polega.

Zaczynając od czołownic lokomotywa po lewej ma bardziej przestrzenna czołownicę. Również pomost do przechodzenia w przypadku trakcji wielokrotnej jest nieco inny.
WP_20190918_14_57_03_Pro.jpg
Następne zdjęcia pokazuje budkę maszynisty. Co prawda obie wersje mają już kabinę z pulpitami, jednak wersja DeLuxe (po lewej) ma literki fototrawione zamiast kalkomanii. Ma też blachę zachodzącą na ramę.
WP_20190918_14_57_28_Pro.jpg
Żaluzje w obu lokomotywach wyglądają podobnie, jednak w DeLuxe (po prawej) są bardziej przestrzenne. W obu wersjach są one wykonane ze stali. Nie ma więc możliwości łatwego ich uszkodzenia.
WP_20190918_14_57_44_Pro.jpg
Dachy budki maszynisty wykonane są również ze stali. Dzięki temu są bardzo cienkie i wytrzymałe.W wersji DeLuxe (u góry) układ trąbek oraz anten jest właściwie dowolny.
WP_20190918_14_58_15_Pro.jpg
Góra przedziału maszynowego mimo, że wygląda podobnie, znacznie różni się w wersji DeLuxe (u dołu). Ma ona wszystkie uchwyty do otwierania pokryw przedziału maszynowego, do podnoszenia ich sekcji. Ogólnie ma o 16 poręczy więcej :)
WP_20190918_14_58_44_Pro.jpg
Wózki w obu wersjach są takie same. Zaprojektowane przez nas w 3D, następnie wydrukowane nasza drukarką 3D a na koniec odlane z mosiądzu.
WP_20190918_14_59_36_Pro.jpg
Zbiornik paliwa również różni się w wersji DeLuxe. Na pierwszej fotce widać zbiornik z pełnym osprzętem tj. wieszakami, wlewami, rurkami, uchwytami itd.
Na drugiej fotce widać zbiornik w wersji standardowej.
WP_20190918_14_59_49_Pro.jpg WP_20190918_15_00_00_Pro.jpg
Już na koniec porównania fotka pokazująca pulpity maszynisty oraz wnętrze kabiny. Z drugie strony są oczywiście pulpity pomocnika.
WP_20190918_15_00_57_Pro.jpg
Obie prezentowane lokomotywy posiadają dekoder dźwiękowy, płytkę WM-Model ze światłami E1. Lokomotywy w skali TT.
 

Podobne wątki