• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

UMF - modele lokomotyw serii SM42/SP42

Ranger

Znany użytkownik
Reakcje
2.413 7 1
#1
Coś poza kolejnością planowanych nowości H0 2012.
Jako, że w TT lokomotywa ma już 36 wersje i trzecią generacje przyszedł czas aby i w H0 doczekała się zestawu.
W TT miała prawie wszystko co powinno być jednak brakowało 'garbu' i wózków bardziej 3D. Postanowiłem poprawić te niedociągnięcia i dopiero wtedy spróbować zrobić zestaw do H0. Powstawał na spokojnie, powoli, metodycznie. Dzięki temu jest naprawde mało poprawek w prototypie. Są za to wszystkie detale takie jak poręcze, haczyki, chłodnice, żaluzje 3D itd. Zapomniełm dać jednej żaluzji ale taki urok prototypów.
W stosunku z wersja TT której instrukcja jest dostepna na stronie lokomotywa jest o wiele prostsza do złożenia, wiele cześci połączyłem w jedną. Ograniczyłem ilość łaczników a poręcze itp są trawione bez innych części w środku. Lokomotywę złożylismy w ok. 80% na zlocie w Radomiu we dwóch (Karol i Ja) w ciągu 6 godzin.
Mniej wiecej drugie tyle zajeły detale mi samemu więc nie jest źle.
Pare słów o napędzie itp. Napęd z wózków BR290 Roco i silnika Mashima 1830D. Do tego elektronika z jazda man. pod dek. na kablach.
Gniazdo sprzęgu montowane do wózka, brak KKS z powodu nikłej ilości miejsca. Wykorzystanie części fabrycznych ma i swoje wady.
Część detali jeszcze nie zamontowane, czekają na umycie loki z topnika, min. ramki okienne, kołpaki maźnic, klapki rewizyjne na budzie, zb. pow. itp.
Zestaw zawiera 8 numerów SM42. W skład zestawu wchodzić będą:
blacha,śruby i nakretki do skręcania loka oraz do podparcia wózków, bufory, reflektory dolne, kalki, płytka z elementami SMD, (ew. zb. pow jak sie uda odlać).
Cena ok 450zł. Dostępność od teraz.
DSC09927.JPG DSC09928.JPG DSC09929.JPG DSC09930.JPG DSC09931.JPG DSC09932.JPG DSC09933.JPG DSC09934.JPG DSC09935.JPG DSC09936.JPG DSC09937.JPG DSC09938.JPG DSC09939.JPG DSC09940.JPG DSC09941.JPG DSC09942.JPG DSC09943.JPG
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.290 459 29
#3
Jakby mi ją ktoś złożył, to może bym się i skusił... Jedna uwaga: grzebień anteny radiotelefonu na dachu wydaje mi się za gruby.
 

spur 1

Znany użytkownik
Reakcje
1.328 2 0
#5
gratuluje świetnie wykonane jak na HO no i metal to co lubię ale popracował bym jeszcze nad belką trochę tam świeci pustką
 

ogest

Użytkownik
Producent
Reakcje
28 0 0
#7
Pewnie chodzi o to miejsce..
kopia.JPG

Powinien tam być prawdopodobnie główny zbiornik powietrza, o ile pamiętam.
 

spur 1

Znany użytkownik
Reakcje
1.328 2 0
#10
przeczytałem dokładnie nie chodzi mi o pustkę pod ramą bo tam jeszcze będzie zbiornik ale o belkę bujakową w wózku można by tam coś jeszcze dodać może to ujęcie zdjęcia take niefortunne może w realu jest lepiej
DSC09931.JPG
 
OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
Reakcje
2.413 7 1
#11
Pewnie, ze mozna tylko co. W oryginale pod wózkiem jest belka ale jak zdemontować potem wózek, pomysl o tym. Wózek jest ma maksymalnym skręcie więc nie doszukiwałbym sie tutaj jakiś cudów.
Popatrz jak belka jest odwzorowana w EFC i wtedy porównaj. ;)
 

Misiek

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.992 140 0
#13
Ranger napisał(a):
Lokomotywę złożylismy w ok. 80% na zlocie w Radomiu we dwóch (Karol i Ja) w ciągu 6 godzin.
Potwierdzam, przy czym należy nadmienić, że przy okazji opróżnili skrzynkę napoju eneregtycznego z lubelskiego browaru ;-)
 

winner_xp

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#14
opróżnili skrzynkę napoju eneregtycznego
Dlatego złożona została tak szybko :D
A co do prześwitu przy zawieszeniu to w modelu EFC jest tam duż kawał plastiku mocujący wózki. Pewnie jakby się uparł to Konrad zrobił by projekt na belce bujakowej, wtedy nawet dwie skrzynki by nie pomogły ;)
 

Zbigniew Gałczyński

Moderator Działu Tabor
Zespół forum
Reakcje
3.982 28 1
#16
Ranger to jeszcze dopracuj odlewy zbiorników powietrza i jak byś uwzględnił jeszcze osłonę tłumika od kotła parowego z drugiej strony kabiny(chodzi mi o wersję SP42) to była by już pełnia szczęścia(y) Rozumiem,że instrukcja składania od wersji TT pokrywa się do wersji H0 ?(n)
Ja osobiście był bym za wersją SP:)
 

Załączniki

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.851 115 22
#17
SP42 nie różni się od SM42 tylko dodatkową osłoną tłumika, więc nie wystarczy tylko dodać ten element i już.
 

14D40

Ostrzeżony
Producent
Reakcje
304 10 1
#19
Poczytaj pierwszy post Rangera a znajdziesz odpowiedź jakiego napędu użyć. Zresztą możesz użyć jakiego chcesz...
 
OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
Reakcje
2.413 7 1
#20
SP42 nie ma jeszcze w TT więc na H0 trzeba będzie poczekać. Instrukcja skłądania z TT zupełnie niepokrywa się z konstrkcją H0.
Co do napedu do SM42 to jw.
 

Podobne wątki