• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

UMF - modele lokomotyw serii SM42/SP42

WrocT

Aktywny użytkownik
Nie mam na myśli wielogodzinnego filmu. Raczej coś krótkiego w miarę. Przecież film fabularny nie trwa wiele lat czy godzin, choć jego akcja tak :). Może coś takiego będzie pomocne
. Taki filmik może ustrzec przed błędami, które spowodują zepsucie lub zaniechanie budowy modelu. A ma być zachętą, innym się udało, nie jest to aż tak trudne, może i ja spróbuję:)
 
Jak na moje to Ty potrzebujesz instrukcję w formie zdjęciowej... . Moja przygoda z blachami fototrawionymi zaczęła się od SM42 i od instrukcji którą napisał Konrad. Jeśli dobrze ją przestudiujesz oraz zaczniesz coś robić to naprawdę jest wystarczająca. W moim rozumieniu potrzebował byś coś w rodzaju jak zagiąć blachę, jak zrobić łuk, jak zlutować to z tamtym, jak wykształtować "rogi" budy itp. Blachy są bardzo wdzięcznym materiałem jak wiesz co możesz zrobić gdy coś spaprasz, nie raz mi się zdarzyło jak coś zalutowałem, zrobiłem bułę w miejscu gdzie miało być czysto gdzie coś się "samo ułamało". Szczerze wątpię czy ktoś zrobi taką instrukcję (za dużo zachodu a i każdy modelarz robi wszystko po swojemu i innymi narzędziami). Po prostu nie ma świętego środka na poskładanie modelu z blach.
 

WrocT

Aktywny użytkownik
To może choć krótszego? Jak nie całe składanie, to choć podstawowe części czyli lutowanie, gięcie itp. Wiec wyjdzie jakieś 10 minut filmu :) Może byc coś mniejszego, tak przy okazji zrobione nagranie. Jak ktoś będzie chciał zrobi, jak nie to nie powstanie.
 

14D40

Znany użytkownik
Kwestię lutowania, gięcia blaszek itp można zawsze opisać w jakimś tekście, zresztą poczytaj trochę posty związane z tematem i zacznij składać blaszki a zobaczysz, że nie jest to jakieś kosmicznie trudne.
 
OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
Większość z was pewnie myślała, że temat nowej wersji SM42 i najważniejsze SP42 umarł. Na szczęście nie gdyż potrzeba było opracować najważniejsze części które koszmarnie wydłużały produkcję.
Mamy zatem gotowe piasecznice, belkę bujakową, stopnie, zbiornik, lemiesze. Wszystko będzie wykonane z mosiądzu.
Dodatkowo w środku lokomotywy znajdzie się odlewane łoże nadające jej masę.
DSC05909.JPG DSC05910.JPG
 
Witam,

Postanowiłem odświeżyć wątek i odnieść się do wpisu "wielu kupiło blaszki UMF SM42 ale niewielu złożyło". Ja blaszki kupiłem w 2012 roku i wreszcie się zmobilizowałem do złożenia modelu SM42 UMF. Faktycznie w niektórych momentach jest ciężko. Myślę, że przy drugim egzemplarzu będzie łatwiej i lepiej. Całość postanowiłem tylko i wyłącznie lutować. Przy próbie klejenia i lutowania, nie zachowując odpowiedniej kolejności, można sobie narobić niezłego bigosu. Jedyny wyjątek to zbiornik. Napęd zalecany od Roco, wymienione koła na RB. Wstawiam trochę fotek i namawiam do pokazania swoich. PIKO jest ok., ale blacha to blacha. Po Bożym Ciele wstawię "Stonkę" już gotową, pomalowaną i oświetloną, na razie pomalowane dolne partie.

Pozdrawiam
 

Załączniki

Paweł R

Łowca cech
Donator forum
H0e
Ekspert
Ciekaw byłem jak Ci pójdzie wykończenie obłości na końcach przedziałów maszynowych, jak widzę doskonale,miałeś już jakieś przygody z blaszkami czy tak z marszu do tego podszedłeś.
Generalnie (y).
 
Witam,
odpowiadając koledze Pawłowi, czy miałem już przygodę z blaszkami, to tak, to jest trzeci mój model. Pierwszy to T669 kupiony w Czechach, drugi to SM48 UMF. Ten model T669 z którego zrobiłem S200 STK był bardzo prosty do złożenia i nie miał tylu detali, poza tym wydaje mi się, że blacha była grubsza a obłości były podtrawione. Co do SM48 no to tak jak SM42, trzeba ze spokojem dobrze poczytać co podpowiada instrukcja, trochę popróbować na sucho, uważać by dwa razy nie zaginać i odginać, generalnie delikatnie bo po wszystkich złych ruchach zostaje ślad itd. Jeżeli mógłbym coś podpowiedzieć producentowi to czy nie warto pomyśleć o jakimś systemie łączeń elementów, zwłaszcza takich jak kabina czy buda. Chodzi mi o to, że np. kabina SM42 musi być na krawędziach obła a na jednej ściance trzeba to jeszcze doczołowo złączyć/zlutować. Gdyby było chociaż podtrawione albo jakaś zakładka. Nie wiem czy dobrze to opisuję ale było by łatwiej. Ja osobiście wszystkie te elementy podklejałem grubą taśmą i dopiero łączyłem. Dołączam jeszcze zdjęcia S200 i jedno Tamary-nie mam więcej.
 

Załączniki

Witam,

Prace przy SM42 zakończone, obiecałem pokazać model po malowaniu. Na zdjęciach widać dużo więcej niż w rzeczywistości. Mogło być lepiej, ale uważam, że lokomotywa ma duszę, jednak blacha to blacha.

Pozdrawiam
 

Załączniki

Gor717

Znany użytkownik
KSK Wrocław
@Michał Lok - zdradź proszę u kogo drukowałeś kalki do Twojej SM42. A i ciekawi mnie jeszcze jaka jest waga kompletnego modelu?
Mimo, że widzę tylko zdjęcia, to nie zaryzykuję wiele pisząc że zaje....fajny model Ci wyszedł :) . Szacunek.
Pozdrawiam.
Sebastian
 
OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
Kalki dawaliśmy Alegratkowe do zestawów.
Masa modelu zależała od tego ile ołowiu włożył autor. Można wypełnić nim całe zbiorniki, przedział maszynowy, miejsce pod motorem a nawet boczki kabiny.
Fajnie Ci wyszedł ten model ale kalki skopałeś. Wpuść pod nie może trochę octu to siądą. Teraz prawie pod każdą masz powietrze.
 
Witam,
co do kalek to miałem je jeszcze ze starych zapasów firmy Jan-Kol, była kiedyś taka możliwość zakupu na stronie tej firmy, rzeczywiście nie wyszły mi całkowicie. Nie wiem czy po prostu ze starości ale ten pomysł z octem jest genialny.
Zrobiłem już pierwszą próbkę i działa. Jeszcze co do wagi modelu, to nie mam możliwości zważyć, ale ja obciążyłem model ołowiem we wszystkich zbiornikach i myślę że to wystarcza, jeździ bez problemu i ciągnie bez problemu.
Pozdrawiam.
 

Podobne wątki