• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

UMF - modele lokomotyw serii SM42/SP42

OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
#41
Lokomotywa skończona. Efekty sami oceńcie porównując ją do istniejących produkcji.
Dziwnym trafem skład z ostatnich fotek wraz z ciągnikiem idzie do jednego kolegi, szczęściarz ;)
DSC00174.JPG DSC00175.JPG DSC00176.JPG DSC00177.JPG DSC00178.JPG DSC00179.JPG DSC00180.JPG DSC00181.JPG DSC00182.JPG DSC00185.JPG DSC00186.JPG DSC00189.JPG DSC00191.JPG DSC00192.JPG DSC00193.JPG DSC00194.JPG

Parę słów o zestawach.
Blachy są już u mnie. Czekam na elektronikę, reflektory i bufory. I tu niespodzianka. Reflektory i bufory są odlewane ze srebra.
Ostatecznie w zestawie:
-blacha
-odlewy buforów i reflektorów ze srebra
-żywiczny zbiornik powietrza
-śruby i nakrętki do skręcania lokomotywy
-śruby do podparcia wózków
-kakomanie z 10 numerami do wyboru (Alegratka)
-płytka z elementami SMD.

Końcowa cena zestawów to ok. 460zł.

Nie ma na razie ograniczenia ilości zestawów. Jak skończą sie kalki od Andrzeja to wtedy będziemy drukowali nowe.
 

karol_mar

Znany użytkownik
#43
A masz może jakiś patent na to, żeby cysterny nie robiły zwarć ? Na ostatniej imprezie niestety nie dało się jej użytkować na makiecie, ponieważ rama jest zbyt blisko obrzeży kół i na łukach powoduje zwarcia, gdyż obrzeża trą o ramę.
 
OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
#44
Mam patent, nazywa się koła RP25. Sam mam takie w swoich TT i nic sie nie dzieje teraz. Ze zwykłymi kołami rzeczywiście jest masakra. Ew. na etapie składania trzeba ukośną belke zeszlifować do szerokości gdzie styka się a nią pionowa.
Można też zrobić tak nieładnie jak ja zrobiłem, zeszlifowałem ten przeskalowany rant z osi od czołownicy ;D
 

karol_mar

Znany użytkownik
#45
To trzeba znaleźć mniejsze kółka, bo RP25 mają dokładnie taką samą średnicę z obrzeżem jak zwykłe, średnica toczna jest za to trochę większa. Albo pozostanie piłowanie ramy, ale to już wpłynie negatywnie na wygląd.
 
OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
#46
Raczej to niemożliwe aby RP25 miały wysokość obrzeża 1mm. Prawdziwe powinny miec przynajmniej połowe mniej. Swoją drogą średnica toczna kół (920mm w oryginale ) powinna być 10,57mm a ma 11mm. Adam co Ty zakoła mi wysłałeś :D
 
#47
Widzę, że w cysternach znowu tablice przestawcze systemu hamulcowego są odwrotnie zamontowane (nieprawidłowo). A jeśli chodzi o SM42 to fajnie wyszła, ale co z wnętrzem kabiny? I mam jeszcze takie pytanie odnośnie reflektorów; czy będą dostępne też w wersji z uchwytem na tarcze?
 

krszc

Nowy użytkownik
#53
No fajnie, kasa wydana, blacha już jest u mnie, płytka z elementami SMD, reflektory i bufory odlane ze srebra oraz żywiczny zbiornik powietrza. Nawet są śruby i nakrętki do skręcania lokomotywy i do podparcia wózków oraz kalkomanie.
Reasumując wszystko co było obiecane tylko . . . . jak to zmontować? Czy w najbliższym czasie kolega Ranger przewiduje udostępnić jakąś instrukcję montażu, choćby uproszczoną?
Czy można skorzystać z instrukcji_sm42.pdf dostępnej na stronie www.eaos.pl dla zestwu lokomotywy SU42 w skali TT?
Przed nami tzw. długi weekend, można poświęcić trochę czasu na swoje hobby. Dla mnie również jest to okazja żeby popracować nad upragnioną SM42.
Zatem czy można liczyć na pomoc w składaniu lokomotywy? Nie chciałbym czegoś zepsuć, bo to jednak sporo kasy :confused:

Pozdrawiam, Krzysztof
 
OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
#56
Instrukcja do konkretnie tej lokomotywy pojawi się właśnie w długi weekend ale mozna korzystać z instrukcji do TT. Części są te same. Paru nie ma bo akurat przedział silnikowy w TT i łoże motoru sa bardzoej skomplikowane.
 

Podobne wątki