• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Konwersja UMF - konwersje modeli taboru

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.291 459 29
Drodzy Koledzy z UMF, przypominam, że jesteśmy w dziale "Skala 1:87 (H0)", a nie TT. Jeżeli zamierzacie prezentować więcej modeli w TT, sugeruję założenie odpowiedniego wątku we właściwym dziale. Wtedy wpisy z tego wątku, dotyczące modeli TT, zostaną tam przeniesione.
 

techno

Moderator
Zespół forum
Reakcje
1.039 18 0
Prezentujemy tutaj wszystkie konwersje modeli. Nie będziemy zakładać wątków dla skal TT i N bo konwersje w tych skalach są tak rzadkie, że wątek w większości będzie martwy.
Dzięki temu większość N-karzy o tych konwersjach się niestety nie dowie.

Zapraszam tymczasem do naszego N-kowe wątku o polskim taborze, w którym takie informacje są jak najbardziej pożądane: KLIK

PS. Ze strony eaos.pl też wszystkiego dowiedzieć się nie da, a nie każdy ma konto na Fejsbuku, a tym bardziej na Instagramie...
 
OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
Reakcje
2.413 7 1
Cześć
W N robimy model raz na rok albo dwa lata.
Zresztą macie ostatnio w N kolegę Pado który wszystko robi. Po co my wam :)
Była propozycja produkcji 406R w N, brak zainteresowania więc odpuściliśmy.
 
OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
Reakcje
2.413 7 1
Parowóz Ty42-107 w skali H0 powstał na podstawie modelu bazowego Roco 62186 w malowaniu OBB.
Maszyna ma dość ciekawą historię. Powstała w zakładach Cegielskiego w Poznaniu w 1946r z numerem fabrycznym 2849.
W 2007r trafiła do Chabówki z lokomotywowni Rybnik.
Za jego odbudową i przywróceniem do pełnej sprawności stoi maszynista Krzysztof Wygryło.
To on bezpośrednio przyczynił się aby maszyna wróciła do służby 23 kwietnia 2013r.
Jego imię i nazwisko widnieje na budce maszynisty.
Model przedstawia parowóz w obecnym stanie tj. w trakcie służby po naprawie.
Parowóz ma przydział Par. Chabówka, CT Śląsko-Dąbrowski.
Sama lokomotywa nie wyróżnia się niczym specjalnym, ma standardową zabudowę z małą wężownicą po stronie maszynisty.
Brak widocznych inżektorów. Płaskie drzwi dymnicy, prostokątne wiatrownice.
Tender zaś to już ciężki temat do konwersji. Parowóz posiada tender 32D43 z numerem bocznym 378.
Jest to tender ex kabinowy. Wyróżnia się przejściem na górnej płaszczyźnie, podwójnymi drzwiczkami skrzyni narzędziowej tylnej.
Brakiem bocznych drzwiczek w miejsce których zainstalowano drabinki i poręcze aby można było wejść do kabiny niegdyś umieszczonej za skrzynią węglową.
Konwersja zwykłego tendra wannowego na ex kabinowy jest bardzo trudna i pracochłonna. Wymaga ingerencji w jego konstrukcję.
Nie mniej jednak cały tender jest rozbierany na części w celu serwisowania.
Standardem w naszych parowozach jest już dekoder DCC oraz pełne polskie światła.
 

Załączniki

OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
Reakcje
2.413 7 1
Czwarta odsłona Ty2-1049 H0. Bardzo ciekawa i inna od wszystkich "dwójka".
Dzięki wiatrownicom od Ty51 wyróżnia się na tle innych Ty2.
Tym razem poszliśmy z konwersją jeszcze dalej i wykonaliśmy od podstaw orurowanie kotła. Dodatkowo parowóz zyskał instalację pomostową. Ten konkretny egzemplarz ma naniesioną bardzo delikatną patynę uwydatniające niektóre szczegóły.
W standardzie dekoder dźwięku i światła białe/czerwone/manewrowe.
 

Załączniki

OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
Reakcje
2.413 7 1
Dawno dawno temu na PKP....
Pewna ilość lokomotyw została poddana eksperymentowi wymiany tradycyjnych wiatrownic na te od OKz32.
Oto jedna z przedstawicieli tego eksperymentu.
Ty2-680 H0. Pełna konwersja z polskimi światłami i oczywiście w DCC.
 

Załączniki

OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
Reakcje
2.413 7 1
Plan był prosty, przerobić BR03 FL w wersji reco na zwykłą dokupując parę części.
FL robi z nas debili albo to DPD ma gdzieś jakość swoich usług.
Pierwszy kocioł zamówiony pod do Pm2:
IMG_20200405_172415.jpg

Drugi kocioł zamówiony pod do Pm2:
IMG_20200504_162156.jpg IMG_20200504_162221.jpg IMG_20200504_162326.jpg IMG_20200504_162354.jpg IMG_20200504_162440.jpg

Nasz kolega z forum się naczeka na parowóz. My też włożyliśmy masę pracy w maszynę po to żeby DPD na spółkę z FL robiła z nas idiotów!
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.291 459 29
Trochę się muszę domyślać o co chodzi, więc się upewnię: czy pierwszy kocioł jest nie taki, jak trzeba, czy jest uszkodzony? Na zdjęciu niewiele widać. Drugi kocioł wydaje się prawidłowy, czy problem jest w uszkodzonej przesyłce? Czy sam kocioł jest uszkodzony?

A przy okazji spytam o oryginalny model Fl: nie kojarzę BR03 Reko tej firmy, czy można prosić o szczegóły (nr katalogowy)?
 

Diesant

Aktywny użytkownik
Reakcje
265 20 2
Takich informacji brakowało w realizacjach. Fotki to niestety rzeczywistość kurierów. Bezmózgowie w tych "firmach" powoduje, że jesteśmy zmuszeni do marnowania ogromnej ilości czasu na użeranie się z wykorzystaniem prawników. A klienci bardzo często nie rozumieją tego. Współczuję.
 
OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
Reakcje
2.413 7 1
Trochę się muszę domyślać o co chodzi, więc się upewnię: czy pierwszy kocioł jest nie taki, jak trzeba, czy jest uszkodzony? Na zdjęciu niewiele widać. Drugi kocioł wydaje się prawidłowy, czy problem jest w uszkodzonej przesyłce? Czy sam kocioł jest uszkodzony?
A przy okazji spytam o oryginalny model Fl: nie kojarzę BR03 Reko tej firmy, czy można prosić o szczegóły (nr katalogowy)?
Robimy model na podstawie FL 410801. Zamówiliśmy kocioł na podmianę tego Reco bo jego się nie da przebudować.
Już drugi zamówiony kocioł z kompletem wiatrownic rozwalił dostawca. Także poczekamy jeszcze ;/
Nie możemy dokończyć modelu. Stoi już 2 miesiąc i czeka na ten kocioł.
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.291 459 29
No faktycznie, to jest Reko, nawet nie wiedziałem, że Fl taki robi. To jest podobna wersja, jak ta, której model ma od wielu lat Piko.
 

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
3.287 247 30
CHYBA RANGER DAŁEŚ SIĘ PRZEWIEŚĆ Z TYM ZLECENIEM , JA NIE BRAŁEM
KOCIOŁ I WIATROWNICE TO NIE WSZYSTKO ,
JESZCZE POMOSTY I KILKA INNYCH RZECZY NIE PASUJĄ OD REKO DO DR/DRG
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 26
Tabor 49
Tabor 26
Tabor 25
Tabor 304

Podobne wątki