• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

UMF - konwersje modeli taboru

J1974H0

Znany użytkownik
Nie wiem czy już to widzieliście? Ostatnio był problem z wrzucaniem fotek na forum i nie mogłem tego pokazać:

Dzisiaj mamy dla was coś zupełnie innego. Niby znów taki sam parowóz. Znów Ty2-1387. Nuda nie...
Ale co wy na to, że to skala N
;)
Ma wszystko to co ma H0 jeśli chodzi o osprzęt. Jeździ też doskonale pomimo mikro gabarytów.
Zobacz załącznik 584940 Zobacz załącznik 584941 Zobacz załącznik 584942 Zobacz załącznik 584943 Zobacz załącznik 584944 Zobacz załącznik 584945 Zobacz załącznik 584946 Zobacz załącznik 584947 Zobacz załącznik 584948
Baza to model firmy Fleischmann?
 
OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
Trzecia odsłona bardzo charakterystycznej lokomotywy Ty2-1049.
Spośród wielu egzemplarzy wyróżniała się wiatrownicami od Ty51 oraz tendrem ex-mazutowym.
Prezentowany egzemplarz posiada w stosunku do poprzedniego nowe detale z mosiądzu, min. nasze drzwi dymnicy, zawór ogrzewania parowego, zawory na rurach, instalacje prądnicy, zaworu odcinającego inżektor Nathana oraz wiele innych mniejszych które zauważycie pewnie na fotkach.
Lokomotywa w standardzie z dźwiękiem oraz światłami białymi (słabymi/mocnymi), czerwonymi oddzielnie zapalanymi oraz manewrowymi. Parowóz w lekkiej patynie.
DSC07830.JPG DSC07839.JPG DSC07841.JPG DSC07843.JPG DSC07844.JPG DSC07847.JPG DSC07848.JPG DSC07849.JPG DSC07850.JPG DSC07852.JPG DSC07857.JPG DSC07858.JPG DSC07859.JPG DSC07862.JPG
 
OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
Po przerwie wakacyjnej wracamy z nową dawką pozytywnej energii i nowym parowozem.
Tym razem zupełnie coś innego, Ty4-116 wykonany na bazie modelu Roco. Parowóz z tendrem olejowym. Pierwsza tego typu konwersja Ty4 na wersję olejową.
Klasycznie już, parowóz posiada polskie oświetlenie. Cała zabudowa została zmieniona na polską. Ponad to w związku z tym, że to pierwszy egzemplarz masę części zrobiliśmy ręcznie. Ciekawe czy zauważycie które ;)
Nawet nie wiecie jak ciężko fotografuje się maszynę w patynie ;)
DSC07864.JPG DSC07865.JPG DSC07867.JPG DSC07868.JPG DSC07871.JPG DSC07873.JPG DSC07874.JPG DSC07875.JPG DSC07880.JPG DSC07881.JPG DSC07883.JPG DSC07884.JPG DSC07886.JPG DSC07887.JPG DSC07888.JPG DSC07889.JPG
 
OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
Dzisiaj coś innego niż zazwyczaj. Bardzo mały i bardzo ciekawy w konwersji. Baza to model Freischmanna czyli BR38 nr. kat. 4162/93. Lokomotywa bazowa z czasów kiedy nikt nie słyszał o DCC zatem w pełni analogowa.

Ok1-112 która powstała na jej bazie otrzymała jak zwykle pełny polski osprzęt. Usunięte z kotła zostały oryginalne instalacje oraz poręcze. Zastąpiły je ręcznie robione części oraz dobrze znane wykonane w 3D oraz odlane z mosiądzu.
Parowóz stał się w pełni cyfrowy. Otrzymał dekoder dźwiękowy ZIMO MX645 oraz największy możliwy głośnik dzięki pustej dymnicy. W standardzie polskie światła białe/czerwone, manewrowe.
Całość wykończona bardzo delikatną , nierzucającą się w oczy patyną.
W celu sprawdzenia poprawności działania model spędził nieco czasu na rolkach testowych naszej produkcji.
DSC08164.JPG DSC08165.JPG DSC08167.JPG DSC08168.JPG DSC08173.JPG DSC08181.JPG DSC08184.JPG DSC08189.JPG DSC08190.JPG DSC08191.JPG DSC08200.JPG WP_20190122_21_00_34_Pro.jpg
 

SM03-422

Znany użytkownik
Ok1 fajna, ale ma duże niezgodności w orurowaniu kotła, mianowicie z lewej strony dochodzą dwie rury od pokręteł z budki maszynisty do kołpaka i tu błąd, że od górnej wychodzi rura do zaworu zasilającego kocioł w wodę. Rura do zasilaka powinna biec z kotła, a te dwa pokrętła: jedno do ogrzewania presy smarnej (w tym wypadku w budce maszynisty), a druga do dmuchawki w dymnicy. Z prawej jest lepiej, bo zostawiłeś rurę zasilającą kocioł, ale tu też błąd w postaci górnej rurki z kołpaka, ponieważ od niej powinno być zasilane sprężarka albo turbogenerator, ewentualnie zakrapiacz dymnicy. Tender to bardziej seria 32D2. U Tomiego https://tomi.holdys.pl/index2.php?desc=on&par=ok1-112 widać prawą stronę z czasów eksploatacji. Nie mniej model fajny ;)
Ok1 model UMF 2.JPG
Ok1 model UMF.JPG
Ok1-359 Wolsztyn.JPG
Ok1-322 Wolsztyn.JPG
 

Bipa966

Aktywny użytkownik
Ładnie sie prezentuje, tym bardziej ,że to mój ulubiony :) typ:love: co do nieścisłości... to wielkim znawcą tematu nie jestem, różnice zapewne były,w zależności kiedy i gdzie było zdjęcie robione. Fotka chyba wszystkim znana, wprost z czeluści przepastnego internetu, pokazuje nam jak
Ok1-112 Poznan 26_05_1976.jpg
odmienny jest zastosowany na modelu UMF schemat oznaczenia parowozu, łacznie ze zupełnie innym typam orła !
 
OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
Kolego SM03-422. Parowóz robiony na wygląd z Gdańska z 1974r. Pokazuje to, że nie ma tam po prawej takiego układu rur jak pokazałeś na przykładnie numeru 322. Lewa strona (od pomocnika) też nie jest standardowa udowadnia kolega Bipa966.
Dzięki w ogóle za uwagi, dodam sobie tą brakującą rurę kotłową po lewej stronie parowozu.

Janusz, widziałeś jak to świeci na żywo w moim wykonaniu? Zapraszam Cię do siebie. Niestety fotki nie oddają jak to jest w realu. Nie udało mi się jeszcze takiej zrobić.
 

Bernard Sobczyk

Aktywny użytkownik
SKMK
Kolego SM03-422. Parowóz robiony na wygląd z Gdańska z 1974r. Pokazuje to, że nie ma tam po prawej takiego układu rur jak pokazałeś na przykładnie numeru 322. .
Tu nie chodzi dokładnie jak biegnie rura po kotle, tylko jakie urządzenie zasilają zawory na centralnej odbiornicy pary... a Te są ściśle sprecyzowane.. lewa strona ogrzewanie i dmuchawka. prawa strona sprężarka i oświetlenie... Po każdej naprawie głównej rury mogły iść nieco inaczej, ale zawsze te same zawory zasilały te same urządzenia... a Tu niestety widać pozostałości po układzie z modelu DRG z lewej strony... Tender także nie jest od parowozu Ok1 (22D2). Temat rozgryzałem prawie 20 lat temu podczas konwersji na Ok1-359...
 
Konwersje parowozów to nie taka prosta sprawa.Oprócz umiejętności modelarskich potrzebna jest też wiedza na temat budowy parowozów.
Trzeba poświęcić spora czasu na szukanie zdjęć w necie oraz dobrać odpowiedniego dawce do konwersji.
A w tym przypadku dawca ma tender nieprawidłowy. I cały model staje się przez to fikcją.
 

Podobne wątki