• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Konwersja UMF - konwersje modeli taboru

OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
Reakcje
2.413 7 1
Rokowanie są duże ale był psikus w trakcie pracy. Pomimo backup dysk twardy padł i razem z nim cały narysowany kocioł i ołtarz.
Do tego wózki i masa innej drobnicy. Trzeba zaczynać wszystko od nowa bo na dysku backupowym nic się nie zapisało.

Niestety obecnie mam narysowany kocioł ale bez znakowania mocowania osprzętu, bez detali itd. Ołtarz i wózki przepadły.
O ile te drugie narysuję w parę godzin to ołtarz pieściłem parę tygodni i muszę zaczynać od nowa.

I na koniec, żeby było jeszcze lepiej to wysiadł mi kręgosłup i leczę to już dwa miesiące a końca nie widać.
Trzeba się uzbroić w cierpliwość. Przyjdzie chłodna deszczowa jesień a potem zima i będzie czas aby to wszystko ogarnąć od nowa.
 
OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
Reakcje
2.413 7 1
Zapewne już niektórzy z was widzieli zapowiedź modelu na naszym profilu na Instagramie: http://instagr.am/p/CGF0LPsn7LG/
Zatem już teraz oficjalnie przedstawiamy drugą odsłonę Ty2-529 w skali H0. Pierwsze podejście wykonaliśmy ponad 6 lat temu. Jak ten czas leci.. :)
Obecna wersja jest już bardziej dopracowana i bogata w detale. Widać duży rozwój w zakresie konwersji ale po kolei.
W obecnym modelu usunięto większość instalacji którą wykonano od nowa. Malowanie jak poprzednio jest bardzo bogate w detale oraz różnego rodzaju kolorowe smaczki.
Bardzo charakterystyczne dla modelu są ropowania na zewnętrznej i wewnętrznej stronie wiatrownic oraz na blasze poddymnicznej.
Dużej modyfikacji poddano również pomost który stracił starą i zyskał nową instalację.
Nie trzeba już chyba wspominać, że DCC z pełnym polskim oświetleniem oraz dekoder dźwięku to już praktycznie standard.
Efekt końcowy wieńczy bardzo delikatna, prawie niezauważalna patyna.
DSC09584.JPG DSC09588.JPG DSC09591.JPG DSC09592.JPG DSC09594.JPG DSC09595.JPG DSC09598.JPG DSC09599.JPG DSC09604.JPG DSC09605.JPG DSC09610.JPG
 
OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
Reakcje
2.413 7 1
Trzecia już odsłona parowozu Ty2-702.
Bardzo ciekawy i kolorowy parowóz. Mnogość detali jest powalająca co czyni konwersję bardzo pracochłonną i wymagającą.
Podczas swojej eksploatacji oryginał utrzymywany w bardzo ładnym stanie.
Charakterystyczne dla Ty2 płaskie drzwi dymnicy.
Ten konkretny egzemplarz posiadał tender ex mazutowy, nietypowe wiatrownice - bardziej przypominające te od Ty4.
Kolejną nietypową kwestią jest instalacja sprężarki poprowadzona po kotle.
Model standardowo już posiada pełne polskie oświetlenie oraz dekoder dźwiękowy.
 

Załączniki

OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
Reakcje
2.413 7 1
Mała zmiana od konwersji Ty2. Dzisiaj coś nietypowego i rzadko wykonywanego - Ty4-56 w skali H0.
Model bardzo pracochłonny. Przebudowa kotła z usunięciem sprężarki iglicowej wraz z wnęką, cała nowa instalacja kotła, powiększenie wnęki dla sprężarki.
Do tego tender olejowy a na koniec kompleksowa przebudowa pomostu. To jedynie ułamek pracy włożony w ten parowóz.
W standardzie pełne polskie światła a na pokładzie dekoder dźwiękowy ESU V5 wyposażony w ogromny kondensator. Tej maszynie nie straszne zaniki napięcia.
Całość przykryta delikatna patyną.
 

Załączniki

OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
Reakcje
2.413 7 1
Druga odsłona Oi2. Tym razem lokomotywa Oi2-32. Model wykonany w skali H0 na bazie Roco.
Całkowicie przebudowane: pomosty boczne, blacha poddymniczna, wiatrownice, czołownica, tender, a to jedynie ułamek pracy przy tym parowozie.
Przy rozbiórce oryginalna instalacja okazała się tak delikatna, że nie przetrwała demontażu. W związku z tym dużą jej część wymieniono na metalową.
Całość konwersji wieńczy ozdobne pudełko z drewna.
 

Załączniki

OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
Reakcje
2.413 7 1
Parowóz Tkt2-66 w skali H0 powstał na bazie modelu Roco.
Wstępnie miała być przeprowadzona tylko wymiana reflektorów jednak zapadła decyzja o kompletnej przebudowie lokomotywy.
Instalacja modelu została całkowicie zmodyfikowana. Usunięto zbędne pozostałości po reflektorach K30.
Zainstalowano kosz węglowy wraz z węglem.
Lokomotywę wyposażono w dekoder dźwięku oraz kompletne światła parowozowe. To jedynie ułamek pracy włożony w konwersję modelu.
 

Załączniki

OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
Reakcje
2.413 7 1
Bardzo ciekawa historia konwersji Pt31-11 H0.

W trakcie rozbiórki okazało się, że model był dość mocno poklejony i bardzo dużo części ucierpiało w trakcie demontażu.
Dużo bardziej niż to wykonywała Brawa przy pierwszym montażu.
Byłem tym nieco zdziwiony do czasu aż okazało się, że model był już kiedyś Pt31 Tą wypuszczoną przez Brawę.
Pod spodem odkryłem malaturę Pt31, tabliczki nastemplowane na budce i tendrze.
Wygląda na to, że ktoś go przemalował na DR. Wcale niewykluczone, że dokonano tego w Brawie.

Warto też wspomnieć, że model był też kiedyś u Tomka Małkowskiego na wymianie silnika i zębatek co znacząco polepszyło jego właściwości jezdne
Podejrzewam, że również tam dokonano dużej modyfikacji płytki PCB oraz całej elektryki, która niestety przy obecnym standardzie została usunięta.
Taka krótka ale ciekawa historia bazy.

Konwersja to pełna przebudowa parowozu na wersję z ep III, w zasadzie jej końca. Jeszcze bez tablic na dymnicy i tendrze.
W założeniu usunięto też całą elektrykę i zbudowano na nowo opartą na diodach LED Ultra Warm. Dekoder Esu LokSound 5.

W modelu zrobiliśmy układ zależności świateł tj jak niżej:
- gdy są zapalone światła pociągowe to samoczynnie gasną przy zapaleniu świateł manewrowych
- gdy są zapalone światła pociągowe czerwone to samoczynnie gasną przy zapaleniu świateł manewrowych
- po wyłączeniu świateł manewrowych światła pociągowe włączają się automatycznie pod warunkiem, że nie zostały wyłączone przyciskiem
- jeden przycisk dla świateł czerwonych, dekoder automatycznie wykrywa, z której strony palą się światła białe i włącza czerwone po przeciwnej
 

Załączniki

OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
Reakcje
2.413 7 1
Bardzo miła odmiana od konwersji H0.
Ty4-74 w skali TT ma wszystko to co model w H0.
Zakres konwersji jest tak ogromny, że ciężko go opisać.
Przebudowano całkowicie orurowanie parowozu, dodano brakujące w skali TT detale takie jak poręcze, uchwyty itp.
Ponad to w modelu od podstaw zbudowano elektronikę. Zainstalowano światła białe, czerwone, manewrowe. Model posiada dekoder dźwięku ESU LokSound 5 z zaprogramowaną automatyką zapalania świateł. Min np przy włączaniu manewrowych samoczynnie gasną białe i czerwone.
 

Załączniki

Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 26
Tabor 49
Tabor 26
Tabor 25
Tabor 304

Podobne wątki