Znam kilka zdjęć Pm2-28 i na nich wyraźnie widać, że parowóz miał przednie koła o średnicy 1000 mm, a także dwustronne hamulce kół osi wiązanych, charakterystyczne dla ostatniej serii parowozów BR 03.
Pm2-28 to malowanie rodem ze ŚK. Tam są koła 850mm i takie zostały zrobione.
W artykule o Pm2 w ŚK 1/2001 nie ma ani jednego kolorowego zdjęcia ani rysunku, jest natomiast czarno-białe zdjęcie Pm2-28 autorstwa Tadeusza Suchorolskiego, na którym też wyraźnie widać duże koła przedniego wózka i dwustronne hamulce kół osi wiązanych. Kolorowy rysunek parowozu z numerem 28 jest natomiast w "Kolejach małych i dużych" w numerze 1/2000, ale jest tam również kolorowe zdjęcie Pm2-28. Ze zdjęcia nie da się odczytać numeru, także kolory są słabo widoczne, ale parowóz ma duże przednie koła i wydaje się być czarny. Ale znam też jedno zdjęcie (z internetu), na którym lokomotywa ma mniejsze koła, ale również inny osprzęt kotła, wskazujący na starszą wersję. Na zdjęciu nie da się odczytać numeru i podejrzewam błąd w opisie zdjęcia, bo wygląda to na zupełnie inną maszynę. Model, zaprezentowany przez kolegę Rangera, ma podwozie starszego typu, w którym przedni wózek miał koła o średnicy 850 mm i nawet ew. założenie wózka z większymi kołami byłoby nieścisłością.
PS. Widzę, że kolega paziu właśnie wstawił tę fotkę Tadeusza, o której pisałem.