• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Konwersja UMF - konwersje modeli taboru

OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
Reakcje
2.413 7 1
Kolejny wynalazek na PKP czyli Ty2-687 H0 bez wiatrownic ale za to z bardzo kolorową i ozdobną blachą poddymniczną.
Wysokie stojaki pod lampami, i matowy tender to nie jedyne detale które wyróżniają ją z pośród setek Ty2.
 

Załączniki

OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
Reakcje
2.413 7 1
Uff.... Za nami nasza najtrudniejsza konwersja. Dlaczego najtrudniejsza? Bo lokomotywą bazową była BR03 Reco.
Właśnie na jej podstawie powstała Pm2-28 H0.
Lokomotywa wyróżnia się ciekawym, kolorowym malowaniem z mnóstwem detali.
Oświetlenie biało/czerwone zmienne+manewrowe. Ponad to dekoder dźwiękowy z podtrzymaniem zasilania UPS.

Dlaczego lokomotywa Reco nie nadaje się na konwersje? Pewnie dlatego, że kocioł jest inny, budka większa, siodło kotła inne, pomost inny, wiatrownice inne. Z tym wszystkim trzeba było walczyć aby powstała lokomotywa poniżej. Męka i krew w piach. Ale warto było zobaczyć ją na końcu :)
DSC09487.JPG DSC09488.JPG DSC09489.JPG DSC09493.JPG DSC09496.JPG DSC09498.JPG DSC09502.JPG DSC09507.JPG DSC09509.JPG DSC09512.JPG
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.291 459 29
Ładny, ale z ciekawości spytam, dlaczego budka miałaby być większa od wersji klasycznej? I który wymiar jest większy? Z tego co wiem, przy przebudowach BR 03 w NRD nie zmieniano budki.
 
OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
Reakcje
2.413 7 1
Otwór na kocioł jest większy gdyż kocioł w Reco jest większy. Otwór trzeba zmniejszać i jest to bardzo trudne zadanie.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.291 459 29
Trudno mi dyskutować nad powodem użycia do przeróbki wersji Reko, ale wydaje się, że prościej i taniej mogłoby być ją sprzedać i kupić wersję klasyczną. ;)
 
OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
Reakcje
2.413 7 1
Oj tam oj tam. Robi się z tego co jest. Teraz bym już wiedział na czym stoję i inaczej zaplanował konwersję.
 

Pach

Aktywny użytkownik
Reakcje
15 0 0
Co do Pm2 widzę małą nieścisłość - z tego co wiem, nr 28 miał koła wózka przedniego o średnicy 1000 mm. W modelu odwzorowane są 850 mm. Większe koła wymuszają także inną konstrukcję ostoi w części czołowej.
 
OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
Reakcje
2.413 7 1
Taka ciekawa fotka z parowozowni Warszawa Praga z 1958 roku. Wtedy wiatrownice jeszcze miała. Ciekawe dlaczego potem już nie?
http://omni-bus.eu/archiwum/displayimage.php?pid=108313
Co ciekawe - w dalszym planie kolejna maszyna bez nich, a jest 1958 rok.
Wiatrownic nie miała dlatego, że służyła na stacji jako manewrowa a wiatrownice dużo zasłaniają.

Co do Pm2 widzę małą nieścisłość - z tego co wiem, nr 28 miał koła wózka przedniego o średnicy 1000 mm. W modelu odwzorowane są 850 mm. Większe koła wymuszają także inną konstrukcję ostoi w części czołowej.
Pm2-28 to malowanie rodem ze ŚK. Tam są koła 850mm i takie zostały zrobione.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.291 459 29
Znam kilka zdjęć Pm2-28 i na nich wyraźnie widać, że parowóz miał przednie koła o średnicy 1000 mm, a także dwustronne hamulce kół osi wiązanych, charakterystyczne dla ostatniej serii parowozów BR 03.
Pm2-28 to malowanie rodem ze ŚK. Tam są koła 850mm i takie zostały zrobione.
W artykule o Pm2 w ŚK 1/2001 nie ma ani jednego kolorowego zdjęcia ani rysunku, jest natomiast czarno-białe zdjęcie Pm2-28 autorstwa Tadeusza Suchorolskiego, na którym też wyraźnie widać duże koła przedniego wózka i dwustronne hamulce kół osi wiązanych. Kolorowy rysunek parowozu z numerem 28 jest natomiast w "Kolejach małych i dużych" w numerze 1/2000, ale jest tam również kolorowe zdjęcie Pm2-28. Ze zdjęcia nie da się odczytać numeru, także kolory są słabo widoczne, ale parowóz ma duże przednie koła i wydaje się być czarny. Ale znam też jedno zdjęcie (z internetu), na którym lokomotywa ma mniejsze koła, ale również inny osprzęt kotła, wskazujący na starszą wersję. Na zdjęciu nie da się odczytać numeru i podejrzewam błąd w opisie zdjęcia, bo wygląda to na zupełnie inną maszynę. Model, zaprezentowany przez kolegę Rangera, ma podwozie starszego typu, w którym przedni wózek miał koła o średnicy 850 mm i nawet ew. założenie wózka z większymi kołami byłoby nieścisłością.

PS. Widzę, że kolega paziu właśnie wstawił tę fotkę Tadeusza, o której pisałem.
 
OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
Reakcje
2.413 7 1
Ciekawy i kolorowy egzemplarz Ty2.
Parowóz Ty2-357 w skali H0. Model powstał na bazie Roco 62186. Konwersja niezwykle pracochłonna ze względu na przebudowaną skrzynię węglową tendra, nietypowe kolorowe, pełne detali malowanie.
Z ciekawostek błędne oznaczenie tendra, odwzorowane w modelu. Rzadkie reflektory na wysokiej podstawce, również na tendrze oraz skrzynie na górnej połaci tendra.
W standardzie pełne, polskie oświetlenie oraz DCC.
 

Załączniki

OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
Reakcje
2.413 7 1
I tak i nie. Koła są po patynie, belki zderzakowe, zbiorniki powietrza, skrzynia na tendrze i tabliczki ostrzegawcze i przede wszystkim cała budka maszynisty
Takiego czystego na 100% nie dało by się pokazać. Byłby zbyt kontrastowy.
Patyna delikatna ale przyjemna dla oka - przynajmniej mam taką nadzieję.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 26
Tabor 49
Tabor 26
Tabor 25
Tabor 304

Podobne wątki