• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

UMF - konwersje modeli taboru

Remaj12

Moderator Forum Tabor i Imprezy
Zespół forum
T M M
Pierwsza ST44 w skali TT w nowym wydaniu. Nowy odlew budy, odbłyśniki w reflektorach, dekoder dźwiękowy to tylko ułamek nowości.
Lokomotywa czeka jeszcze na klimatyzator kabinowy montowany na dachu. Już niedługo zostanie zamontowany.
ST44-1207 to lokomotywa po modernizacji, która oprócz wspomnianych klimatyzatorów kabinowych na dachu ma także reflektory halogenowe i jeszcze kilka innych detali odróżniających ją od niezmodernizowanych lokomotyw serii ST44. Bardzo proszę przyjrzeć się zdjęciom:

https://trainpix.org/photo/89628/
http://rail.phototrans.eu/15,1590,3.html

Moim zdaniem konkluzja jest taka - model powinien pozostać bez klimatyzatora i należałoby koniecznie zmienić numer inwentarzowy lokomotywy.
 
OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
Kolejny dzień, kolejny Ty2 :)
Jednak tym razem nie taki zwykły jak się wydaje.
Parowóz już raz został poddany konwersji. W takim stanie trafił do nas. Podczas konwersji coś poszło nie tak i trzeba było rozebrać całą maszynę na części pierwsze. Wszystkie dodane wcześniej elementy zostały usunięte. Usunięto też ślady po ich montażu. Wtedy można było zacząć prace.
Ty2-29 w klasycznym malowaniu. Parowóz jako pierwszy dostał nową, już trzecią generację reflektorów, tzw. "lustrzanek". Nowe reflektory zostały przeprojektowane pod konwersje parowozów, mają podtoczenie na szybki, trzymają wymiar co do 0,01mm.
Z ciekawostek mamy też całkowicie przebudowany pomost z dodanymi inżektorami oraz podwieszanym zaworem kulowym inżektora Friedmanna.
Światłe białe/czerwone+ manewrowe - oddzielnie zapalane oraz dźwięk to już standard.
Parowóz z malowaniu z lat eksploatacji:
DSC08387.JPG DSC08389.JPG DSC08392.JPG DSC08394.JPG DSC08395.JPG DSC08396.JPG DSC08397.JPG DSC08398.JPG DSC08400.JPG DSC08403.JPG DSC08404.JPG
 

xxx

Znany użytkownik
Warte dla mnie podkreślenia oprócz kliknięcia super, że dodajecie na tendrze układ dźwigni do klap od skrzyni wodnej. Często widziałem pięknie jak dla mnie zrobione konwersje Ty2 gdzie model mi się podobał bardzo, jeździł jak marzenie, ideał ale czar pryskał właśnie na tych drobnych ale chyba tak charakterystycznych szczegółach patrząc na tył tendra. Te detale są przekleństwem jak dla mnie przy pakowaniu modelu ale da się i to zrobić tak aby się nie uszkodziło.
 
Bedę musiał w takim razie zwrócić szczególną ostrożność na te elementy by nie uszkodzić ich przy wyjmowaniu modelu z pudełka.
Dziękuje za tą cenną informacje.
 
OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
Spokojnie. Nasze dźwignie sa wykonane modułowo. Nie sa stalym elementem modelu. Nie da się tego łatwo uszkodzić. W oryginalnym opakowaniu na pewno będzie dobrze.
 
Po przejechaniu prawie 400km z Naprawy Głównej z warsztatu w Strzyżewicach, parowóz Ty2-29 trafił ponownie w swoje dawne górskie strony.Po wjechaniu na kanał oczystkowy ,szlakowaniu oraz pobraniu wody parowóz został nawęglony a następnie wjechał do parowozowni na mały przegląd.
Niestety zdjęcia nie najlepsze bo robione telefonem.
 

Załączniki

  • 424,5 KB Wyświetleń: 224
  • 350,3 KB Wyświetleń: 238
  • 389,6 KB Wyświetleń: 248
  • 416,7 KB Wyświetleń: 231
Ostatnio edytowane:

J1974H0

Znany użytkownik
Pierwsza ST44 w skali TT w nowym wydaniu. Nowy odlew budy, odbłyśniki w reflektorach, dekoder dźwiękowy to tylko ułamek nowości.
Lokomotywa czeka jeszcze na klimatyzator kabinowy montowany na dachu. Już niedługo zostanie zamontowany.
Zobacz załącznik 643904 Zobacz załącznik 643905 Zobacz załącznik 643906 Zobacz załącznik 643907 Zobacz załącznik 643908 Zobacz załącznik 643909
Super. No i w końcu "wiadra" aż tak nie odstają (dotychczas były z długie). Te czerwone punktowe światła też są?
 
OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
Po dłuższe przerwie znów mamy dla was parowóz.
Tym razem na tapecie Pm2-13.
Lokomotywa powstała na bazie BR03 Fleischmanna nr. kat 4104. Co ciekawe kiedyś była w systemie Marklina, miała zatem nieizolowane koła. W modyfikacji kół pomógł niezastąpiony Zbyszek Molenda.
Parowóz jest już drugą konwersją tego numeru. Tym razem konwersja poszła jeszcze dalej.
Lokomotywa dostała zmodyfikowane orurowanie kotła wraz z zaworami, usunięto przegrzewacz, zbieralnik pary. Zawory kątowe są na wierzchu. Na potrzeby tego egzemplarza w 3D zaprojektowaliśmy płaskie drzwi dymnicy. Zakres konwersji jest tak duży, że czyni numer 13 jednym z trudniejszych wśród Pm2.
Wygląda na to, że już od jakiegoś czas dźwięk i polskie światła to standard w naszych konwersjach.
DSC08407.JPG DSC08408.JPG DSC08409.JPG DSC08411.JPG DSC08413.JPG DSC08415.JPG DSC08418.JPG DSC08420.JPG DSC08421.JPG DSC08425.JPG DSC08426.JPG DSC08427.JPG
 
OP
OP
Ranger

Ranger

Znany użytkownik
Tego jeszcze nie było.
Oi2-22 H0 wykonana na bazie Oi2-32 Roco.
Wydawać by się mogło, że ta lokomotywa wymaga tylko wymiany reflektorów na polskie lustrzanki i to koniec.
Nic bardziej mylnego, przebudowie uległy przedni pomosty, czołownica, górny pomost, wiatrownice, blacha poddymniczna itd. Wcześniej wspomniane polskie reflektory były już tylko wisienką na torcie tej całej konwersji.
Ogólnie model bardzo trudny i pracochłonny. W standardzie jak zwykle polskie oświetlenie oraz DCC.
DSC08648.JPG DSC08649.JPG DSC08650.JPG DSC08651.JPG DSC08653.JPG DSC08654.JPG DSC08655.JPG DSC08656.JPG DSC08660.JPG DSC08661.JPG DSC08663.JPG
 

dgajus

Moderator Grupy SKMK
SKMK
A jaki przydział ma ta - oczywiście pięknie zrobiona - Oi2? Bydgoszcz? Lębork? Inowrocław? Według strony Wciąż pod parą parowóz ten w 1975 r. został sprzedany do Niemiec.
 

Podobne wątki