Mały mój komentarz, a więc istnieją dwie zasadnicze odmiany lokomotyw EU07, są to 4E i 303E w układzie biegowym różnica dotyczy głównie przekładni (inne przełożenia w obu typach), a w układzie elektrycznym i pneumatycznym różnice mamy w niektórych urządzeniach np. inne zawory pantografów. Większość lokomotyw 4E w czasie napraw głównych dostosowano elektrycznie i pneumatyczne do wersji 303E, a po przejęciu kilku lokomotyw wersji 4E przez Przewozy Regionalne zmianie uległa również przekładnia mechaniczna (zmiana stopnia przełożenia). Niektóre zakłady naprawcze w chwili obecnej wykonują "modernizacje" lokomotyw EU07 przejętych przez Przewozy Regionalne, modernizacja ta polega zazwyczaj na przemalowaniu i naprawie rewizyjnej, usunięciu sprzęgu wielokrotnego (usunięcie gniazd na czołach lokomotywy), ale są wyjątki np. w Oleśnicy całkowicie zmieniono pulpit maszynisty, w Gliwicach poza zmiana pulpitu zmieniono też sposób ogrzewania kabiny maszynisty, dodano klimatyzację , zmieniono pantografy na jednopołówkowe, i kilka inny detali również, należy dodać że pulpity gliwickie i oleśnickie są podobne ale wykonano je wg. różnych dokumentacji.