• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

UKŁAD NAPĘDOWY EU07 ET21

pyro

Aktywny użytkownik
Reakcje
106 0 0
#2
Niezbędne informacje znajdziesz w książkach do tych lokomotyw: Lokomotywy serii EU06/07 i Lokomotywy serii ET21.
Masz w nich szczegółowo opisaną budowę tych lokomotyw.
Książki te można znaleźć na alletanio.

Pozdrawiam.
 
OP
OP
E

ebola.com

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#3
Dzięki za poradę, ale bardziej chodziło mi o elektroniczne informacje ;D dostęp do książek zawsze jest np. w bibliotece PKP lecz są one tak popularne ze ciężko je gdziekolwiek spotkać. ;) także prośba pozostaje bez zmian.
 

mauser

Nowy użytkownik
Reakcje
1 0 0
#4
Elektroniczne informacje istnieją tylko wtedy jeśli ktoś zrobi zdjęcie dokumentacji albo książki. Niestety w czasach gdy projektowano te lokomotywy nie istniał jeszcze AUTOCAD ani inne podobne programy. A z dokumentacją jest tak że wszystkie ZNLE , ZNTK-i w jakiś ograniczony sposób ze sobą konkurują więc ze zdjęciami też możesz mieć problem.
 

mauser

Nowy użytkownik
Reakcje
1 0 0
#5
Mały mój komentarz, a więc istnieją dwie zasadnicze odmiany lokomotyw EU07, są to 4E i 303E w układzie biegowym różnica dotyczy głównie przekładni (inne przełożenia w obu typach), a w układzie elektrycznym i pneumatycznym różnice mamy w niektórych urządzeniach np. inne zawory pantografów. Większość lokomotyw 4E w czasie napraw głównych dostosowano elektrycznie i pneumatyczne do wersji 303E, a po przejęciu kilku lokomotyw wersji 4E przez Przewozy Regionalne zmianie uległa również przekładnia mechaniczna (zmiana stopnia przełożenia). Niektóre zakłady naprawcze w chwili obecnej wykonują "modernizacje" lokomotyw EU07 przejętych przez Przewozy Regionalne, modernizacja ta polega zazwyczaj na przemalowaniu i naprawie rewizyjnej, usunięciu sprzęgu wielokrotnego (usunięcie gniazd na czołach lokomotywy), ale są wyjątki np. w Oleśnicy całkowicie zmieniono pulpit maszynisty, w Gliwicach poza zmiana pulpitu zmieniono też sposób ogrzewania kabiny maszynisty, dodano klimatyzację , zmieniono pantografy na jednopołówkowe, i kilka inny detali również, należy dodać że pulpity gliwickie i oleśnickie są podobne ale wykonano je wg. różnych dokumentacji.
 

Podobne wątki