• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Elektryka i DCC Ucyfrowienie pierwszej lokomotywki

Marqus

Moderator Poznańskiego Klubu Modelarzy Kolejowych
PKMK
Reakcje
434 8 0

Marqus

Moderator Poznańskiego Klubu Modelarzy Kolejowych
PKMK
Reakcje
434 8 0
W systemie analogowym dławiki wraz z kondensatorem podłączonym do silnika zapobiegają zakłóceniom.
Zakłócenia powstają w wyniku iskrzenia szczotek silnika na komutatorze.
 

Marqus

Moderator Poznańskiego Klubu Modelarzy Kolejowych
PKMK
Reakcje
434 8 0
Może ich nie być.
W systemach analogowych jak tych dławików nie będzie, to też nic się nie stanie.
Te zakłócenia miały głównie wpływ na fale radiowe, zwłaszcza długie. W odbiornikach radiowych słyszane to było jako trzaski. Natomiast w telewizorze dodatkowo zakłócony był obraz.
55_1237297585.jpg
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.286 61 2
Wbrew pozorom ucyfrowienie tej lokomotywy nie będzie trudne. Po usunięciu dlawikow zyskasz wystarczająco miejsca na dekoder. Powinien się zmieścić pod dachem pod nadbudowka. Ten model jest warty tej inwestycji. Model ten można porównać jakościowo do 151 Roco ze starej produkcji. Z resztą 151 Roco to w zasadzie przrkonstruowany model Rowa.
Ja tą firmę oceniam bardzo dobrze. Sam posiadam diesla 216 DB i dwa parowozy 89./T3 i kilka wagonów.
 
Reakcje
23 1 0
Czy przed ucyfrowieniem jest wskazanie wyczyszczenie silnika i czy jest możliwość jego rozebrania to z lokomotywy Rowa.
Odnoszę wrażenie że głośno pracuje. Można coś z tym zrobić czy wymiana na nowy? 20181106_165111.jpg
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.286 61 2
Ja nie rozbieralem silnika z Rowy. Jedak podejrzewam że może mieć podobną budowę jak stare silniki Roco. To są trudne silniki do rozbiórki. Roco opisywało je jako nierozbieralne. Mimo to już je rozbieralem i skladalem z pelnym powodzeniem. Jednak nie znając ich budowy można połamać szczotki o skomplikowanym kształcie. Dlatego proponuję nie rozbierać tego silnika. Najwyżej dac po małej kropli oleju na łożyska. Jesli silnik był suchy to będzie pracować trochę ciszej.
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.286 61 2
Wymiana zawsze jest możliwa. Tylko po co skoro oryginalny silnik jest sprawny. Uważam że zawsze warto dać szansę temu co jest. Gdyby dopiero efekty były niezadowalajace wtedy można rozważyć wymianę.
Nie jestem pewien ale chyba oryginalne silniki Rowa też byly piecio biegunowe. Więc to raczej jest dobra konstrukcja. Ja mam taki silnik w lokomotywie BR 216 tej firmy i lokomotywa jeździ bardzo dobrze. Nie jest całkiem cicha ale jej głośność jest na poziomie starych modeli Roco z końca lat 70 tych i początku 80 tych.
 
Reakcje
23 1 0
Czyli poza delikatnym smarowaniem nic innego mi nie pozostaje.
A jeśli chodzi o ucyfrowienie coś tam mogę usunąć bezpiecznie bez obawy o funkcjonowanie silnika?
Oświetlenie żarowe bym zostawił bo jest osadzone w ołowianej obudowie dociążenia.
Jedynie zastanawiałem się nad oświetleniem kabiny maszynisty i przedziału maszynowego.
 
Reakcje
23 1 0
Pytanie w zasadzie do założyciela tego tematu ale myślę że nie tylko każda pomoc się przyda.
Mam zamiar przerobić na cyfrę lokomotywę i przeczytałem że należy odizolować możliwość napięcia na obudowie czy balascie aby nie spaliło dekodera. A jeśli chcę wykorzystać stare oświetlenie a żarówki są osadzone w balascie i do tego balastu jest doprowadzone namięcie to jak mogę to zrobić aby nie spalić dekodera?
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Dla początkujących 14

Podobne wątki