• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

U Zbycha na gumowych kołach..

OP
OP
Zbigniew Gałczyński

Zbigniew Gałczyński

Moderator Działu Tabor
Zespół forum
Reakcje
3.982 28 1
#46
Witam.
W tygodniu jakoś mało miałem czasu na modelarstwo ( do wieczora w pracy :mad:) ale dziś przy dniu wolnym model otrzymał kalki.
Teraz muszę je zabezpieczyć lakierami najpierw połysk potem półmatem. I wezmę się za resztę dupereli do "ogórka"

oznakowanie 1.jpg oznakowanie 2.jpg oznakowanie 3.jpg
oznakowanie 4.jpg oznakowanie 5.jpg

Pozdrawiam serdecznie
 

Tomek M.

Znany użytkownik
Reakcje
9.405 68 0
#49
Kalki to taka wisienka na torcie, Ty wiesz Zbyszku "w którym kościele dzwoni", bo jako pierwszy zrobiłeś informację o liczbie miejsc, szacun(y)
Pewnie już za późno bo model pokryty zabezpieczeniem, ale numer taborowy i oznaczenie ciśnienia na nadkolach to by było to(y)(y)
Suma summarum i bez tego się piękny model wyłania.
 
OP
OP
Zbigniew Gałczyński

Zbigniew Gałczyński

Moderator Działu Tabor
Zespół forum
Reakcje
3.982 28 1
#50
Kalki to taka wisienka na torcie, Ty wiesz Zbyszku "w którym kościele dzwoni", bo jako pierwszy zrobiłeś informację o liczbie miejsc, szacun(y)
Pewnie już za późno bo model pokryty zabezpieczeniem, ale numer taborowy i oznaczenie ciśnienia na nadkolach to by było to(y)(y)
Suma summarum i bez tego się piękny model wyłania.
Dziękuję Tomek za miłe słowa.
Te opisy o których wspomniałeś ( ilość miejsc ) wyłapałem ze zdjęć jakie oglądałem przed tą przebudową i pomyślałem aby je zrobić. Dziś widzę, że napisy " WEJŚCIE, WYJŚCIE " są trochę za duże. Już to zmieniłem w swoim projekcie kalki. A numer taborowy - o i to jest dla mnie zagwozdka. Zupełnie nie mam pojęcia z czego on wynika :rolleyes: a napisanie czegokolwiek aby było uznałem za bezzasadne. No właśnie co taki numer zawierał ?
U Sławka @SD jest "E 50134 " na innych zdjęciach widziałem np. 117797, 78647 itp. Jeżeli to tylko cyfry to można dodać w projekcie kalkomanii :niepewny:
No i oczywiście również oznaczenia o ciśnieniu w kołach ;) zapewne było w MPa tylko ile/jaka wartość ?

Jeszcze jedna sprawa mi się przypomniała był też napis na dachu nad oknem w miejscu gdzie przyczepiało się drabinkę do bagażnika dachowego ale nie potrafiłem rozszyfrować co tam było napisane :oops:
Pozdrawiam serdecznie
 

SD

Aktywny użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
1.261 2 0
#51
A numer taborowy - o i to jest dla mnie zagwozdka. Zupełnie nie mam pojęcia z czego on wynika :rolleyes: a napisanie czegokolwiek aby było uznałem za bezzasadne. No właśnie co taki numer zawierał ?
U Sławka @SD jest "E 50134 " ...
PKS - historia tabor: ZASADY NUMERACJI TABORU PKS W LATACH 1975-1990 (pkshistoria.blogspot.com)
Ja do nadania numeru wszystkim moim modelom autobusów z PKSu użyłem tej instrukcji - oczywiście sam numer kolejny, czyli ostatnie 3 cyfry wymyśliłem, natomiast pierwsze trzy znaki dobrane są generalnie wg instrukcji, żeby przynajmniej numer miał poprawną składnię.

zapewne było w MPa tylko ile/jaka wartość ?
Zbyszku, jeśli dobrze pamiętam, w latach 70-tych i na początku 80-tych, ciśnienie pompowania podawane było w bardziej "tradycyjnych" jednostkach, czyli atmosferach... Megapascale przyszły później. Ja pamiętam na Jelczach chyba 6,5 atm, ale na pewno na forum są praktycy w tej dziedzinie, którzy wiedzą lepiej (@jacekk?), do jakiego ciśnienia pompuje się opony w Jelczach.
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Zbigniew Gałczyński

Zbigniew Gałczyński

Moderator Działu Tabor
Zespół forum
Reakcje
3.982 28 1
#52
Sławku dziękuję pięknie za powyższy link (y) I znowu się czegoś ciekawego dowiedziałem:)
Gdybym wcześniej to wiedział :rolleyes: ale to nie zginie wykorzystam tą informację na przyszłość (y)
Powstaną zapewne jeszcze ciężarówki w barwach PKS więc jak znalazł ;)
 
OP
OP
Zbigniew Gałczyński

Zbigniew Gałczyński

Moderator Działu Tabor
Zespół forum
Reakcje
3.982 28 1
#54
Jak już robisz projekty kalek Zbyszku, to pomyśl o zrobieniu jakiegoś zestawu, który będzie można u Ciebie kupić.
Maciek ja nie handluję kalkami niestety ;) Zlecam wydruk na własne potrzeby z własnych projektów.
Fakt można by zrobić kalkę uniwersalną ale takie już są w sprzedaży.
Po wpisie Sławka zrobiłem korektę w moim projekcie (naniosłem numer taborowy ) teraz kalka wygląda tak
kalka.jpg
 
Ostatnio edytowane:

SD

Aktywny użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
1.261 2 0
#55
Zbyszku, jeśli mogę jeszcze pomarudzić nad Twoimi kalkami, to do napisu Leszno użyłbym raczej czcionki podobnej do tej ze słowa "MIEJSC SIEDZĄCYCH" tylko trochę większej i nie boldem, a do numeru taborowego - czcionki podobnej do tej ze słowa WEJŚCIE. Na większości fotografii taboru PKS z lat 70/80, które przejrzałem, numer był zwykle namalowany czcionką nieco wyższą i "chudszą" niż przydział. W niektórych miastach przydział "zawijano" na półokrągło wokół dolnej części loga PKS, ale w większości miast był poziomy. Twój napis LESZNO wygląda zbyt współcześnie :)

Pozdrawiam,
Sławek
 
OP
OP
Zbigniew Gałczyński

Zbigniew Gałczyński

Moderator Działu Tabor
Zespół forum
Reakcje
3.982 28 1
#56
Sławku dzięki za kolejną podpowiedź zrobię kolejną korektę i pokażę efekt pod Twoją ocenę. Na modelu jednak już tak pozostanie jak jest i muszę to zaakceptować :(
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Zbigniew Gałczyński

Zbigniew Gałczyński

Moderator Działu Tabor
Zespół forum
Reakcje
3.982 28 1
#57
@SD Sławku po lewej tak jak było dotychczas po prawej zmienione według Twoich podpowiedzi.

logo PKS.jpg

Choć zrobiłem jeszcze trochę inaczej aby odróżnić napis Leszno od numeru taborowego. Teraz która wersja 2 czy 3 ? :niepewny:

logo PKS 2.jpg


Pozdrawiam
 

SD

Aktywny użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
1.261 2 0
#58
Zbyszku, trójeczka mi się najbardziej podoba i myślę, że taki schemat najlepiej pasuje do dziesiątek starych zdjęć różnych autobusów z PKSu, które to fotki powiększałem próbując wychwycić krój i rozmiary. Chociaż częściej ta czcionka była, powiedziałbym, mniej doskonała geometrycznie i artystycznie - jak na tym screenie ze znanego starego serialu:

scr2.png


Nawiasem mówiąc, ten numer taborowy nijak nie wydaje się zgodny z instrukcją, którą sam cytowałem....
 
OP
OP
Zbigniew Gałczyński

Zbigniew Gałczyński

Moderator Działu Tabor
Zespół forum
Reakcje
3.982 28 1
#59
Zbyszku, trójeczka mi się najbardziej podoba i myślę, że taki schemat najlepiej pasuje do dziesiątek starych zdjęć różnych autobusów z PKSu, które to fotki powiększałem próbując wychwycić krój i rozmiary.
Sławku doszedłem do takiego samego wniosku i wersję nr.3 umieściłem w projekcie kalki.
Teraz mój "ogórek" musi chwilę poczekać na dodruk numeru taborowego. (dobrze, że jeszcze po nałożeniu kalek nie pomalowałem lakierem modelu)
Uzupełnię ten brak w modelu i zakończę swoją konwersję.
Pokazane przez Ciebie Sławku zdjęcie z serialu faktycznie przeczy temu co jest zawarte w przepisach o oznaczaniu taboru :niepewny: ale róbmy tak jak to partia nakazuje :D
 

Tomek M.

Znany użytkownik
Reakcje
9.405 68 0
#60
Zbyszku, trójeczka mi się najbardziej podoba i myślę, że taki schemat najlepiej pasuje do dziesiątek starych zdjęć różnych autobusów z PKSu, które to fotki powiększałem próbując wychwycić krój i rozmiary. Chociaż częściej ta czcionka była, powiedziałbym, mniej doskonała geometrycznie i artystycznie - jak na tym screenie ze znanego starego serialu:

Zobacz załącznik 871775

Nawiasem mówiąc, ten numer taborowy nijak nie wydaje się zgodny z instrukcją, którą sam cytowałem....
Zauważ Sławku że z tego ogórka niezły "ananas", miał przeszczepiane klapy bagażnika i to nie jedną, wentylacyjne są z lewej strony, tu kolejna stopklatka;
292420-3218.jpg


Zbyszku, w ramach przeprosin za zaśmiecanie wątku masz kilka fotek do inspiracji na kalki ;)
1 (16).jpg 61b3a5dd41e42_o_large.jpg 166-140948.jpg 117797.jpg 80710577_873824443054370_4395625154571403264_n.jpg 91281815_945028582600622_8782698269047259136_n.jpg 92582228_950203132083167_2516537380152803328_n.jpg 97966474_977041379399342_4407923020329385984_n.jpg 116193982_1037765023326977_2853015136575079593_n.jpg 119896770_1082050685565077_8090798141425672961_n.jpg 216313106_1292140161222794_3158054679470033811_n.jpg