Według mnie zależy jaki okres chciałbyś zaprezentować. Wspomnianą Tatra 815 AD-28 celowałbym od drugiej połowy lat 80-tych ubiegłego wieku. To jest stosunkowo nowa konstrukcja, bardziej pasująca do schyłkowego PRL-u. Dodatkowo pokazany przez Ciebie model ma nietypową kabinę. Nie spotkałem się z taką w rzeczywistości. Być może to jest późniejsza wersja, budowana już po zmianach ustrojowych w okolicach 1990 roku.
Bardziej bym się chciał wpisać w czasy budowy budynków z wielkiej płyty czyli lat 70/80-tych, lub początku tych drugich... więc będzie trzeba poszukać innej konstrukcji. Dzięki za podpowiedz Tomku @Flotoma
A przedmiotowy model zawsze może powędrować do działu giełda
Dokładnie Tomku, to jest jakaś inna lub rzadko spotykana wersja kabiny, przeglądam zdjęcia w internecie i wszędzie jest ta "obła" wersja a tej nie widzę... Pomijając fakt, że ta jest wybitnie nie wyjściowa
Na rozgrzewkę przed Tatrą 813 postanowiłem wziąć na warsztat model tego samego producenta czyli czeskiego SDV - naczepę Orlican.
W trakcie prac nad modelem miałem wrażenie jakbym cofnął się do czasów jak byłem łebkiem i kleiłem RWD-5 albo Łosie z ówczesnych zestawów plastikowych.
Projekt: Naczepa Orličan N12CH
Naczepa dostała biżuterie dedykowaną do modelu od Haulera (jako, że jest strasznie delikatna
drabinka i błotniki jeszcze nie została zamontowane) oraz trochę własnych rozwiązań z prętów, tworzywa i żywicy, gdyż podwozie wymagało zmiany miejsca półki na koło zapasowe, skrzynkę czy też bak.
Czekam jeszcze na profile z tworzywa by dorobić podpory pod łapy, tuleję pod oś oraz oczywiście zestawy kołowe do ciągnika i naczepy.
cdn...
Pozdrawiam,
Łukasz