• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

U Luke'a na warsztacie

saaro

Aktywny użytkownik
Reakcje
374 5 0
Polonez Ambulas bardzo fajnie wygląda wykonany przez ciebie. Jak zresztą wszystkie twoje tu prezentowane modele. Choć w realu nigdy mi się te Plonez nie podobał. Ten ucięty dach i te podwyższenie jakoś dziwnie wygląda.
 
OP
OP
Luke

Luke

Znany użytkownik
Reakcje
2.180 1 1
Jak żywy i do tego pięknie oświetlony. Ale, co ja widzę? Semafor się pojawił?
Dzięki, niestety Piotrze ale nadal czekam, do fotek wsadziłem co miałem pod ręką;)

Fajny jest ale ja bym się jeszcze pokusił o pomalowanie uszczelek okiennych :)
Bardzo cenna uwaga, dzięki(y)

316 dalej nie chce pokazać :p
Będzie, będzie, obiecuje, że w weekend zaprezentuje;)

Polonez Ambulas bardzo fajnie wygląda wykonany przez ciebie. Jak zresztą wszystkie twoje tu prezentowane modele. Choć w realu nigdy mi się te Plonez nie podobał. Ten ucięty dach i te podwyższenie jakoś dziwnie wygląda.
Dzięki, ale powiem, że mam to samo odczucie, ale trzeba przyznać, że model prezentuje się zdecydowanie lepiej niż pojazd w skali 1:1, może kwestia innej perspektywy widza? Albo tego, że zniknęły z naszych ulic i człowiek zatęsknił za ich widokiem?

Pozdrawiam,
Łukasz
 

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
2.841 86 0
Polonez 1:1 w wersjach innych niż liftback rzeczywiście wyglądał jak kiepska konwersja :D Zarys tyłu liftbacka był zresztą doskonale widoczny i tak jest też na modelu. W ogóle to chyba ewenement w motoryzacji, bo wszystkie inne marki projektowały osobną karoserię sedan / liftback / kombi, a tu chyba dorabiano blachy na siłę do projektu podstawowego.

Abstrahując od brzydoty oryginału, chodzi o to, że takie samochody kiedyś były i dla pełności makiety w ep. V potrzebne są ich modele. W ep. IV jako pogotowie pamiętam Fiata kombi. Nie, żebym podpuszczał :p
 
OP
OP
Luke

Luke

Znany użytkownik
Reakcje
2.180 1 1
Polonez 1:1 w wersjach innych niż liftback rzeczywiście wyglądał jak kiepska konwersja :D Zarys tyłu liftbacka był zresztą doskonale widoczny i tak jest też na modelu. W ogóle to chyba ewenement w motoryzacji, bo wszystkie inne marki projektowały osobną karoserię sedan / liftback / kombi, a tu chyba dorabiano blachy na siłę do projektu podstawowego.

Abstrahując od brzydoty oryginału, chodzi o to, że takie samochody kiedyś były i dla pełności makiety w ep. V potrzebne są ich modele.
Polonez Cargo w wersji Ambulans miał zastąpić wysłużone i wycofywane z eksploatacji Fiaty 125p kombi - karetki pogotowia.
Co ciekawa to powyższa zabudowa była wykonana z laminatu (szklano-epoksydowego) osadzonego na szkielecie, który to wydłużył pojazd oraz go podwyższył w części medycznej. Adaptacja Polonezów odbywała się w firmie AutoForm w Mysłowicach. Jako ciekawostkę powiem, że firma istnieje do dziś z tym, że siedzibę ma już w Sosnowcu i nadal zajmuję się adaptacjami pojazdów do celów specjalistycznych, można rzucik okiem na ich stronkę: Auto-form, gdzie w zakładce projekty archiwalne odnajdziemy naszego Poloneza:).

I tu masz rację Piotrze, urody jego nie oceniamy ale pojazd pięknie wpisuje się w V/VI epokę modelarską, gdzie możemy go wykonać jako sanitarkę, ambulans czy też transport medyczny.

W ep. IV jako pogotowie pamiętam Fiata kombi. Nie, żebym podpuszczał :p
Hahaha wywołałeś wilka z lasu, Fiacior jest na lakierni i do tego dzisiaj przyszły do niego kalki;)
Duży Fiat karetka.jpg

Udało mi się również znaleźć lokalną inspirację.
Zespół Opieki Zdrowotnej - Pomoc Doraźna, ul. Małachowskiego 3, Sosnowiec. Rok wykonania zdjęć: 1981
1638450272077.png

1638450294828.png

Pozdrawiam,
Łukasz
 

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
2.841 86 0
powyższa zabudowa była wykonana z laminatu (szklano-epoksydowego)
O proszę, przy okazji nauczyłem się czegoś :)

Pamiętam, jak pod koniec lat 90-tych wprowadzono odmiany nadwozia Poloneza Caro. Powstał sedan "Polonez Atu" i właśnie kombi, którego jednak na ulicach się nie widywało. Obie te odmiany były najwyraźniej zrobione na bazie projektu liftbacka, co zwłaszcza w przypadku kombi czyniło z nich ohydne maszkary :p Domyślam się, że całkiem nowe projekty karoserii wykraczały poza budżet FSO.

Sam liftback (miałem takiego rocznik 1995) nie był wcale brzydki, jeśli porównać do Fiatów albo VW 20 lat wcześniej, czyli w okresie kanciastych karoserii.
 
OP
OP
Luke

Luke

Znany użytkownik
Reakcje
2.180 1 1
Bardzo dziękuje za miły odbiór poprzedniego modelu(y)(y)(y)

A teraz od dawna zapowiadana prezentacja rodzimej produkcji czyli Jelcz 316 który to powstał z druku 3d od @GPM , model w barwach PKS, zarejestrowany w województwie katowickim. Uchwyty na podszybiu i pałąki lusterek wykonane z prętów stalowych a wycieraczki i lusterka od Haulera.

Wykonanie i patyna by Me czyli Luke's Workshop;)

Zapraszam do prezentacji:
LukesWorkshop-Jelcz-00.jpg

LukesWorkshop-Jelcz-03.jpg

Lukesworkshop-Jelcz-07.jpg

Lukesworkshop-Jelcz-09.jpg

Lukesworkshop-Jelcz-06.jpg

PS Malatura Jelonka zainspirowana pewnym polskim filmem, kto wie o jaki film chodzi? ;)

Pozdrawiam,
Łukasz
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
W robocie 208

Podobne wątki