• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

1:25 Ty51-1 3D

OP
OP
draccus

draccus

Znany użytkownik
Reakcje
751 0 0
#81
Tak to że gwizdawka to akurat wiem :) chodziło mi o pokazanie że z drugiej strony zawór tez ma kółko pokrętne które wychodzi poza budkę. Wszystkie zdjęcia dotyczą tego samego zaworu tylko ze z innych ujęć.
 

Mirek555k

Znany użytkownik
PGM
Reakcje
6 1 4
#82
Witam
Mam do kolegów pytanie co prawda nie jest to osprzęt z parowozu Ty51 a z Pu29 i za bardzo nie wiem co to za zawór. Może ktoś się orientuje czy jest to głowica czy jakieś inne ustrojstwo. Sporo osprzętu jest takie samo jak w Ty23 ale rysunków tego zaworu nie znalazłem. Z tego co widzę po rysunkach Ty23 akurat tego nie posiada. Może ktoś coś na ten temat wie i podzieli się informacjami.
Pu29, Pt31 miały dwie głowice osprzętu. Na ścianie drzwiczkowej stojaka jedna, taka jak w Ty23 i druga na ścianie podniebiennej, która zasilała inżektory, lewy i prawy - to jest właśnie ten zawór
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
draccus

draccus

Znany użytkownik
Reakcje
751 0 0
#84
- od numeru "1" do "61" stalince , ktore dopiero co wyszly z ZISPO mialy takie wlasnie gwizdawki ( info.-P.Terczyński z cyklu "Nasz portret -Ty51' w "Parowozik" nr 4/1994
To co Hoart napisał odnośnie gwizdawki znajduje też swoje potwierdzenie w dokumentacji. Od numeru 61 stosowano już gwizdawkę 5-cio tonową
 
OP
OP
draccus

draccus

Znany użytkownik
Reakcje
751 0 0
#85
Witam

Nudziłem się ostatnio to sobie wydłubałem odwadniacz układu hamulcowego.
Prowadzi do niego przewód z głównego zaworu maszynisty który pokarze później jak go dorobię wtedy będzie widać co i jak
Na razie sobie dynda pod budką przy ostoi
odwadniacz_1.jpg odwadniacz_2.jpg odwadniacz_3.jpg odwadniacz_4.jpg
 
OP
OP
draccus

draccus

Znany użytkownik
Reakcje
751 0 0
#86
Pora pomalutku dorabiać rurki i inne pierdołki wykończą mnie te rurki w tej kabinie jak patrzę sobie na schemat :cry:

Wężyk do zakrapiania węgla
zakrapiacz_1.jpg zakrapiacz_2.jpg zakrapiacz_3.jpg

Przewód do odwadniacza hamulca
odwadniacz_5.jpg odwadniacz_6.jpg
 
OP
OP
draccus

draccus

Znany użytkownik
Reakcje
751 0 0
#87
Ostatnio kupiłem kilka planów modelarskich. Ku mojemu zdziwieniu ukazały się moim oczom dziesiątki małych wycinków z gazet przedstawiających różne aspekty kolejowe.
Na jednym ze zdjęć znalazłem oto taką perełkę i postanowiłem się nią z wami podzielić. Zastanawiające jest to że na poniższym zdjęciu widać zielony kolor walczaka kotła parowozu Ty51.
Jest to na pewno parowóz z przedziału numerów Ty51-1 - 70 ponieważ posiada zbiorniki na ramie pod walczakiem. Niestety nie znam pochodzenia ani autora tych zdjęć ale postanowiłem podzielić się nim bo wiem że takie zdjęcia to rzadkość.
Prawdopodobnie pochodzą z czasopisma Modelarz z przełomu lat 50-60 tak jak nabyte plany.

10.jpg 13.jpg
 

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
3.288 248 30
#88
tia.. ikonografie kolejowe parowozów w tym naszym nadwiślańskim grajdołku z płonącym mostem to mamy pierwyj sort.
 
OP
OP
draccus

draccus

Znany użytkownik
Reakcje
751 0 0
#89
Tam maja płonące a nawet znikające z map mosty ;)

Wracając do tematu zrobiłem nastawnicę parowozu. Jak sama nazwa wskazuje za pomocą nastawnika można regulować zarówno kierunek ruchu parowozu do przodu lub do tyłu oraz siłę napędową co przekłada się na prędkość.
Położenie neutralne powoduje ustawienie wodzika suwaka tak ze suwak nie porusza się i para nie jest podawana do tłoka. Ważnym czynnikiem w ruchu parowozu ma również ustawienie przepustnicy regulując ciśnienie pary podawanej do tłoka.

Poniżej sama nastawnica z jej częściami składowymi wspornikiem, śrubą, wkładkami pasowniczymi, nakrętka prowadnicy stawidła, kołem zapadkowym oraz mechanizmem blokującym koło.

nast_6.jpg nast_5.jpg nast_4.jpg nast_3.jpg nast_2.jpg nast_1.jpg

Pozdro
 
OP
OP
draccus

draccus

Znany użytkownik
Reakcje
751 0 0
#94
Pora na łożysko. Na tym sporym kawałku odlewu spoczywać będzie element stokera. Poza tym w łożysku tym będą zamontowane dźwignie do wprawiania w ruch rusztowin.

lozysko_1.jpg lozysko_2.jpg lozysko_3.jpg
lozysko_4.jpg lozysko_5.jpg lozysko_6.jpg
 
OP
OP
draccus

draccus

Znany użytkownik
Reakcje
751 0 0
#95
Witam

Pora na małą aktualizację. Dorobiłem część elementów osadzonych w łożysku a mianowicie dźwignie ręczne rusztu wstrząsanego, zapadki oraz cięgła. Wykonane zostały tylko elementy rusztu które są widoczne na zewnątrz parowozu, pozostałe elementy pod stojakiem i w popielniku zostały pominięte.
dz_r_wstrz_5.jpg dz_r_wstrz_4.jpg dz_r_wstrz_3.jpg dz_r_wstrz_2.jpg
dz_r_wstrz_1.jpg dz_r_wstrz_6.jpg dz_r_wstrz_7.jpg
 

Marcin Sz

Aktywny użytkownik
Reakcje
129 34 3
draccus z Łodzi - dracula swoje zabawki przypisuje zawsze do Łodzi....
dobra więcej nic nie pisze , bo jeszcze ktoś się dowie z kim jego baba śpi..
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Skala 1:25 3

Podobne wątki