• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Tabor Ty5 Roco

matis_kr

Znany użytkownik
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
136 1 0
#4
Najpierw to trzeba:
  • Wypiąć wtyczkę z tendra
  • Odkręcić przedni wózek tendra (ten zaraz za lokomotywą), wtedy tender już sam odejdzie
  • Następnie wyciągnąć tą tulejkę z kotła, do której wchodzi wał napędowy
  • Potem ściąga się mechanizm hamulcowy (wystarczy lekko pociągnąć)
  • Odkręca się 2 długie śruby. Jedna jest na środku ostoi a druga na wysokości 4 osi napędowej w okolicach popielnika.
  • Jak już to odkręcimy te 2 śrubki schodzi cały kocioł, pomosty i butka
  • Mamy podwozie
To tak z pamięci mówię więc mogłem o czymś zapomnieć.
 
OP
OP
43domek12
Reakcje
0 0 0
#6
Najpierw to trzeba:
  • Wypiąć wtyczkę z tendra
  • Odkręcić przedni wózek tendra (ten zaraz za lokomotywą), wtedy tender już sam odejdzie
  • Następnie wyciągnąć tą tulejkę z kotła, do której wchodzi wał napędowy
  • Potem ściąga się mechanizm hamulcowy (wystarczy lekko pociągnąć)
  • Odkręca się 2 długie śruby. Jedna jest na środku ostoi a druga na wysokości 4 osi napędowej w okolicach popielnika.
  • Jak już to odkręcimy te 2 śrubki schodzi cały kocioł, pomosty i butka
  • Mamy podwozie
To tak z pamięci mówię więc mogłem o czymś zapomnieć.
Dzięki za odpowiedź,lecz nie mogąc sobie poradzić z bezpiecznym demontażem wysłałem model do serwisu.:(
 

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
3.612 107 12
#7
Czy ktoś jest w stanie podpowiedzieć ile zasilających osi ma Ty5 od Roco?Postawiłem "bydle" na torze i mi niemiłosiernie przerywa. (cyfra). Na tych samych torach SM42 sobie radzi bez problemu. Spodziewałem się problemów z zasilaniem przy małych lokomotywach zakładając że parowozy takie jak Ty5 nawet przy bardizej zanieczyszczonym torach sobie poradzi

W czym może być problem?
 

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
3.612 107 12
#8
Ponawiam pytanie.

Czy jest sposób na poprawę właściwości jezdnych tej lolomotywy?

Z tego co widzę to w tendrze brak jest miejsca na UPS a pobór z dwóch tylko osi (umieszczonych obok siebie) powoduje że lokomotywa zupełnie sobie nie radzi z jazdą.
 

KoVaL

Znany użytkownik
Reakcje
2.497 56 5
#9
Miejsca jest dużo ,wystarczy je wygospodarować ,w moim Ty5 kondensator jest na silniku w poprzek i na nim pod kątem jest zamocowany dekoder co jest o tyle ważne ,że silnik i dekoder mają lepsze chłodzenie. .Wiąże się to z dorobieniem nowego wkładu z węglem i usunięciem balastu ze skrzyni węglowej. Można też wyciąć część balastu z tendra..
 

Bolesław 102

Bolesław Wielki Znawca Wszystkiego
Reakcje
361 98 10
#10
Czy ktoś jest w stanie podpowiedzieć ile zasilających osi ma Ty5 od Roco?Postawiłem "bydle" na torze i mi niemiłosiernie przerywa. (cyfra). Na tych samych torach SM42 sobie radzi bez problemu. Spodziewałem się problemów z zasilaniem przy małych lokomotywach zakładając że parowozy takie jak Ty5 nawet przy bardizej zanieczyszczonym torach sobie poradzi

W czym może być problem?
W Ty5 Roco prąd jest "zbierany" z szyn za pomocą kół napędowych (z wiązarami) patrząc od przodu 2,3,4,5.Koła te posiadają blaszki zbierające, oraz z kół przedniego wózka.Koła wózka tylnego są zaopatrzone w gumki.
Jednym z problemów mogą być brudne koła zbierające ale także brud na blaszkach oraz wewnętrznych powierzchniach kół z których te blaszki "zbierają prąd"?Co do blaszek,to w tym modelu wystarczy b.niewielkie zabrudzenie na jednej z blaszek,aby były kłopoty z płynnością jazdy nawet przy zamontowanym kondensatorze.Znam ten problem z autopsji.:mad::)
 

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
3.612 107 12
#11
Ok. Sprawdzę w takim razie bo u mnie zbierane są tylko z kół osi nr 2 i 3. Więc problem rzeczywiście może być blaszkami. Dzięki
 

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
3.612 107 12
#12
Miejsca jest dużo ,wystarczy je wygospodarować ,w moim Ty5 kondensator jest na silniku w poprzek i na nim pod kątem jest zamocowany dekoder co jest o tyle ważne ,że silnik i dekoder mają lepsze chłodzenie. .Wiąże się to z dorobieniem nowego wkładu z węglem i usunięciem balastu ze skrzyni węglowej. Można też wyciąć część balastu z tendra..
Masz może zdjęcie jak to wyglada? Przepraszam ale jestem "zwrokowcem"
 

Elvis

Znany użytkownik
Reakcje
1.685 62 3
#13
Ja sobie radzę z tymi modelami dokładając dodatkowe odbieraki z kół ostatniej i przedostatniej osi lokomotywy. Niestety nie potrafię znaleźć teraz zdjęcia. I Ty4 ma podobnie.
 

Załączniki

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
3.612 107 12
#15
W Ty5 Roco prąd jest "zbierany" z szyn za pomocą kół napędowych (z wiązarami) patrząc od przodu 2,3,4,5.Koła te posiadają blaszki zbierające, oraz z kół przedniego wózka.Koła wózka tylnego są zaopatrzone w gumki.
Chyba nie do końca jest tak jak kolega pisze. Blaszki są tylko na osiach 2 i 3 oraz tak jak kolega napisał na przednich osiach tendra. Przynajmniej u mnie
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Dla początkujących 40
Dla początkujących 26
Dla początkujących 2
Dla początkujących 3
Dla początkujących 5

Podobne wątki