• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Ty42-107 - zamiana tendra

MichałK

Znany użytkownik
#1
Podczas parady w Wolsztynie tender beczkowy.


ty42-107.jpg



9 maja pociąg specjalny Nowy Sącz - Chabówka z tendrem skrzyniowym 26D5-7.

ty42 107.jpg
 

Zbyszek

Zajebistość roku
#2
Z jednym i drugim, prezentuje się świetnie. Z tym drugim, nawet świetniej, ale co z tego skoro to jedyny czynny przedstawiciel serii Ty2/42.
Pod koniec maja ma być drugi w Pyskowicach, ale gdzie on będzie jeździł?
 

matis_kr

Znany użytkownik
SMK Katowice
#6
I tak zamienią tender w Tygreku 42 na beczkowy a 911 dostanie ten z drugiego z drugiego. Dowiedziałem się że ten tender z drugiej fot jest oryginalny i przeznaczonym dla Ty2-911.
 

Luck

Użytkownik
#9
na paradzie Ty42-107 miał doczepioną na szybko beczkę od ...Ty2-911
prawdopodobnie po tym jak się okazało że beczka od Ty42-107 to "sito" i koszty jej reanimacji będą spore podjęto decyzję aby ten egz.jeżdził z remontowanym tendrem 26D5
szkoda tylko żę Krzysio Wygryło nie doczekał chwili uruchomienia tej maszyny
 

matis_kr

Znany użytkownik
SMK Katowice
#10
Znałem osobiście Pana Krzysztofa. Bardzo miły człowiek i tak bardzo kochał tą maszynę że to aż nie prawda. Szkoda że zmarł i nie ujrzał widoku swojej masz po naprawie rewizyjnej.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
#12
Nie znam historii tych tendrów, ale albo jest to tender nowo zbudowany w Polsce już po wojnie w oparciu o poniemiecką dokumentację, albo przebudowany ze starszego tendra. Tak czy tak, wygląda na typ stosowany do Ty5, ale zmodyfikowany. Usunięcie tego "wiatrołapu" było pewnie związane z dostosowaniem konstrukcji do zamkniętej budki, jaka jest w Ty2, z okrągłym otworem łączącym budkę z tendrem. Ty5 miał budkę otwartą od tyłu i ten "wiatrołap" pełnił do pewnego stopnia rolę tylnej ścianki budki, co było istotne zwłaszcza przy jeździe tyłem.
 

Zbyszek

Zajebistość roku
#13
Sprawdziłem kilka zdjęć, które posiadam i jest to tender od Ty5. Wszystkie zdjęcia, jakie posiadam, nie mają już tego wiatrołapu i jak pisze Andrzej, pozbyto się ich, dostosowując tendry do serii Ty2. Zasugerowałem się zdjęciem tendra 26D5, który kilka lat temu stał w Gnieźnie, ale to był tender p-poż.
 

Załączniki

matis_kr

Znany użytkownik
SMK Katowice
#15
Powiedz mi kolego na jakiej podstawie, mówisz nam, że nie jest to tender od Ty5?
Z tego co mi wiadomo to te tendry były robione na wzór tych co miały Ty5, mam prawo się mylić jak każdy.[DOUBLEPOST=1369672441,1369672018][/DOUBLEPOST]
Nie znam historii tych tendrów, ale albo jest to tender nowo zbudowany w Polsce już po wojnie w oparciu o poniemiecką dokumentację, albo przebudowany ze starszego tendra. Tak czy tak, wygląda na typ stosowany do Ty5, ale zmodyfikowany. Usunięcie tego "wiatrołapu" było pewnie związane z dostosowaniem konstrukcji do zamkniętej budki, jaka jest w Ty2, z okrągłym otworem łączącym budkę z tendrem. Ty5 miał budkę otwartą od tyłu i ten "wiatrołap" pełnił do pewnego stopnia rolę tylnej ścianki budki, co było istotne zwłaszcza przy jeździe tyłem.
Jakoś nie zwróciłem uwagi na ten wiatrołap. Wybaczcie mój błąd o tym że te tendry były budowane na wzór tendrów od Ty5.
 

Robert

Znany użytkownik
#16
Dlatego pytam, skąd ci jest wiadomo, że te tendry były robione na wzór tendrów od Ty5. Jasne, że każdy się może pomylić, ale stwierdziłęś to bardzo stanowczo, że to nie są tendry z Ty5. Stąd moja ciekawość.
 

Podobne wątki