• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Ty2 wczesne lata użytkowania

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
3.288 248 30
#62
Gdzieś chyba miałem zdjęcie Ty2-11lub Ty2-12 z tendrem kondensacyjnym ale nie jestem pewny jak znajdę to wstawię.
no to musiałbym wygodnie usiąść............i...............

a w temacie dlaczego ex kondens Ty2-280 ma wysoki numer ,to mogło buc tak ,że jako pozostawiony po wojnie nie miał już takowego tendra,
był niekompletny zestaw.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.370 463 29
#64
Ja kojarzę w jaiejś starej książce boczne zdjęcie, chyba Ty2-8. Ale było małe i bardzo kiepskiej jakości, jak to fotki w książkach z lat 1950-tych. Może właśnie o tym pisze kolega matis.
 

matis_kr

Znany użytkownik
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
136 1 0
#65
To zdjęcie też było małe ale był na nim chyba Ty2-11 lub 12. Pamiętam że to zdjęcie było w wikipedii, później nie wiem dlaczego ale usunięto ten artykuł. To było jedyne zdjęcie jakie widziałem z działającym Teigrekiem2 z tendrem kondensacyjnym!
 

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
3.288 248 30
#67
piękna maszyna Ty2-1 z 5-wym tendrem najlepiej na Trix'ie, a 4-wym najlepiej na Gutzoldzie,
to zdjęcie to mamy i znamy ,może coś innego ktoś ma?
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.370 463 29
#68
Macie !! Już nie szukajcie i nie kombinujcie... Teobald Neumann, "Podręcznik maszynisty parowozowego" wyd. 2, 1957.
No właśnie o tym zdjęciu pisałem. I to chyba jest nr 8, choć na skanie tego nie widać. Może kolega Piaskowy potwierdzi albo zaprzeczy? Ja nie mam dostępu do książki. Obawiam się też, że jest to jedyna fotka "kondensa" na PKP, ja przynajmniej nie słyszałem o innej.
 

Piaskowy

Znany użytkownik
Reakcje
22 0 0
#69
Pomimo najszczerszych chęci, dobrego oświetlenia i porządnej lupy nie jestem w stanie wypowiedzieć się o numerze tego kondensloka. Skanowałem to w 600 dpi, poddawałęm obróbce w celu zmniejszenia wpływu tego paskudnego rastra- raczej bez efektu... Jedynie tyle, że numer jest jednocyfrowy (co każdy widzi). Może ktoś ma lepsze źródło?
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.370 463 29
#70
Ja kiedyś widziałem tę książkę w oryginale i właśnie wtedy wydawało mi się, że widzę 8. Ale jak pisałem, nie mam dostępu do tej książki teraz, więc nie sprawdzę, choć jak rozumiem kolega Piaskowy też ma oryginał?
 

Piaskowy

Znany użytkownik
Reakcje
22 0 0
#73
Z czego ten skan? Autorowi opisu tej reprodukowanej fotki winszuję wyobraźni, a koledze FENIXowi bezgranicznego zaufania do tegoż. Powtarzam: z Neumanna NIE SPOSÓB jednoznacznie tego odczytać. Poza tym, nie mówi się "unikalna", tylko "unikatowa" ;) Niepoprawna gramatyka języka polskiego powinna obniżać zaufanie do autora opisu :p

kondens2.jpg
 
Ostatnio edytowane:

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
3.288 248 30
#74
podejrzewam ,ze w/w Panowie w tamtych latach (pisania tego podręcznika maszynisty) widzieli i wiedzieli więcej,dużo więcej od nas.
Szkoda ,że nie mieli smartfonów.
 

Piaskowy

Znany użytkownik
Reakcje
22 0 0
#75
podejrzewam ,ze w/w Panowie w tamtych latach (pisania tego podręcznika maszynisty) widzieli i wiedzieli więcej,dużo więcej od nas.
Szkoda ,że nie mieli smartfonów.
Przepraszam, ale my się chyba nie rozumiemy... W Neumannie podpis pod zdjęciem brzmi "Parowóz kondensacyjny". I tyle. To, że jakoby był to Ty2-1 jest radosną twórczością interpretatora piszącego opis do tego czasopisma, z którego kolega FENIX zaczerpnął swój skan. W ŻADNYM RAZIE info to nie pochodzi z "Podręcznika..."
 

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
3.288 248 30
#79
mam podobna wiedzę -13. wiem ,że to nie real foto ,sorry , ale dopóki się nie pojawią...
kiedyś odważyłem się popełnić konwersje na dodatkowo 3-ch motorach w tendrze plas pełna elektronika-dźwięk i motor napędowy Maschima.
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:

Bipa1966

Aktywny użytkownik
Reakcje
2 0 0
#80
ist schwierig aber teilweise sicher noch möglich:

Ty2-1 Fotonachweis (ex Kon)
Ty2-2 ?
Ty2-3 Fotonachweis (ex Kon)
Ty2-4 dürfte Ty2-104 geworden sein
Ty2-5 Fotonachweis und Akten ex 52 1504 mit Blechrahmen - Anm.: Blechrahmen ab 1977 von ursprünglich 52 1504
Ty2-6 Fotonachweis mit Blechrahmen von ? - Anm.: soll angeblich ex Ty2-104(52 327) gewesen sein
52 327 geliefert mit Barrenrahmen ? kann wohl nicht stimmen - außer weiterer Rahmentausch
Ty2-7 Fotonachweis (ex Kon) - existiert noch in Chabowka - Anm.: war von 1966 auf Ölfeuerung umgebaut. Ausbaudatum ?
Ty2-8 die letzte Kondenslok der PKP
Ty2-9 ?
Ty2-10 ?
Ty2-11 dürfte Ty2-125 geworden sein
Ty2-12 dürfte Ty2-130 geworden sein
Ty2-13 ?
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Koleje w Polsce 0
Koleje w Polsce 4
Koleje w Polsce 3
Koleje w Polsce 7
Koleje w Polsce 0

Podobne wątki