• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Ty2 od Roco

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
3.288 248 30
#61
Dźwięki w dekoderze od kondensa ,nie słychać ,,ciuff,, ciuff,,...,
trzy dekodery na pokładzie, jeden do sterowania wiatrakami- foto
a u nas w Polsce było ich kilkanaście z rożnymi tendrami ,cztero i pięcioosiowymi ,
pięcioosiowy z Trixa czeka na konwersję ,oj czeka ..............3 lata
 

Załączniki

Mirek555k

Znany użytkownik
PGM
Reakcje
6 1 4
#65
Reasumując relatywnie słabą sprzedaż modeli ST44, połączoną z wynikami sprzedaży Ty4 był bym bardzo tym faktem zaskoczony, jak ROCO by wypuściło Ty2 lub Ty42 jako polską przemalowankę, co dopiero z jakimiś zmianami w formie aby dopasować wygląd do polskich parowozów. Biorąc pod uwagę, ilość Ty4, które się sprzedały regularnie za 1.300 PLN, to koszt tej lokomotywy musiał by naprawdę dochodzić do 2.000 PLN aby się przy takim nakładzie opłaciło się przerabianie form. Nie jestem wprawdzie takim autorytetem na Forum jak szanowny Pan Koj, znam się jednak na cenach form zamkowych, bo mam bezpośrednio z tym do czynienia. Że ROCO nigdy nie wypuści parowozu Ty2 w znanej jakości za 2.000 PLN to jest wiadome, bo czym mają uzasadnić klientowi taką wysoką cenę?

@jafrap

Co do tego zegara. No niewypał. Ale jak się w życiu mówi. Shit happens. Model mógł by być w tym terminie, tylko miałem do wyboru:

1) Udoskonalić go i zmienić jeszcze parę rzeczy, które mi się nie podobały i dodać jeszcze coś, aby go udoskonalić, wiedząc, że niektórych na forum to strasznie będzie cieszyło, i że następne wiadra pomyj będą nade mną wylewane, lub:

2) Dać model na rynek, zbierać oklaski, ale działać wbrew mojej filozofii firmowej, która mi nakazuje nie wypuszczać modeli, z których ja sam nie był bym zadowolony.

Zdecydowałem się szybko na pierwszą opcje, bo szpilki i ciosy tu na forum już dawno nie bolą. Obojętnie, kto będzie co na mnie pisał ja będę robił swoje i koniec.

Wiec tak. Zegar był komplety niewypał. Stupid idea. Ja lubie określać takie coś jako epic fail. Ciekawe jednak jest, czy ten sam los nie spotka ulotki ze zdjęciami trzech EU07 i jednej ET41, z której pierwsza ma się ukazać w sklepach w wrześniu. Elvis i ja już szykowaliśmy okopy na kampanie wrześniową przeciwnika, ale tu raptem jeszcze pięć dni, a na horyzoncie cały czas spokój i cisza...

Zobacz załącznik 231893
Foto: Bundesarchiv. Letzte Vorbereitungen in den Schützengräben bei Horst-Seebad für den Zangenangriff aus Sonneberg und Danzig. August 2014.

Dochodzi do tego, że w sprawach „propagandy” na forum, to ja stoję i tak na straconej pozycji, bo obojętnie, co ja albo Irek napiszemy, przegramy w konfrontacji z Panem Kojem, który jest znany, szanowany i autorytetem na forum. Że się nas traktuje jako „nobodies co się zabrali za model lokomotywy”, to już dawno zrozumiałem. Mijając fakt, że używanie swojej „god like” reputacji na forum aby dociąć nam i postawić przed innymi jako głupków ma mało do czynienia z „chłodnym profesjonalizmem”…

Ze względu na to też prawie nic nie piszemy w wątku o EU. Po prostu pracujemy sobie nad naszymi projektami i tyle. Irek i ja już nie mamy zamiaru się wielce na tym forum udzielać. Trzeba po prostu zrealizować, że jest pora na Rückzug. Mr Koj, the forum is yours.

NPinS-PMfeD.
Po co te emocje ? Wszyscy czekamy na Wasze dziecko, a może dzieci... Robić swoje i tyle. Nikt nikomu nie zabierze pomysłów... dopóki są w głowie
 

Zabkret

Znany użytkownik
Reakcje
1 0 0
#67
Była brana także pod uwagę przez firmę Roco wersja modelu Ty2 z epoki IIIc/IV, jednak ze względu na dużą ilość (ok.80 !) niezbędnych zmian dla uzyskania zgodnego z rzeczywistością modelu , ta wersja projektu została zarzucona.
Dokładnie. Jest trochę zmian w takiej formie aby wyszedł MODEL Ty2 a nie FAKE, BR52 z polskimi tabliczkami. Dlatego niech czytający sobie zdaje z tego sprawę w dalszym ciągu tego wpisu…
A tutaj, mamy już bardzo precyzyjną sugestię co do ceny modelu, którego ceny nikt nigdzie nie podał, i którego być może nigdy nie będzie... ?
Co takiego złego w rozmowie o cenach? To jest bardzo istotny temat – dla klienta i dla producenta… no i oczywiście też dla pośredników.
I jak się okazało Cocu bardzo precyzyjnie trafił tą cenę. Ale do tego później.
Oczywiście naturalną konsekwencją tej manipulacji, są już kolejne wpisy uczestników dyskusji, w stylu "(...)bardzo chętnie go kupię ale nie za 2000zł na pewno".
I taka właśnie informacja poszła już "w świat", czyli że model Ty2 firmy Roco (którego być może nigdy nie będzie, i którego ceny nikt nigdzie nie podawał !), będzie kosztował "do 2000 zł lub więcej".
Jaka manipulacja. Po prostu fakty. Jak ktoś nie wie, co zrobić z pieniędzmi, to sobie kupi model parowozu za taką cenę. Jestem ciekaw ile klientów by model znalazł w Polsce za tą cenę. Ja też bym nie kupił za taką cenę. I kogo manipuluję? Ci, co by mogli, kupili by tak czy tak, a ci, których by nie stać było nadal by nie kupili.
A przecież cena modelu Ty2 firmy Roco może być w rzeczywistości o wiele (tzn. o połowę !)niższa, np. 1000-1100 zł.
Może pan to sprecyzować? Jeżeli Pan mówi o przemalowance, wiec BR52 z polskimi tablicami, to tak, to ta cena może się zgadzać. Jeżeli Pan mówi o MODELU Ty2 po zmianach w formie ku temu za 1100 PLN, to może Pan nam przedstawi kalkulacje, z która prowadzi do tej bajecznej ceny? Bo taka cena, jaka Pan podaje i sugeruje za model Ty2 na publicznym forum, to jest to jest łagodnie mówiąc bardzo naiwne oszacowanie kalkulacji takiego modelu.
Ale to przecież nie jest ważne. Ważne jest to, że wielu potencjalnych klientów już dzisiaj wie, że model parowozu Ty2 firmy Roco będzie kosztował ok. 2000 lub więcej (a więc w domyśle: nie ma sensu go kupować) !
Nie widzę niestety żadnego innego powodu dla wypisywania na forum publicznym tego rodzaju bzdur.
ROCO osobiście w katalogu nam to udowodniło. Parowozy z minimalnymi zmianami w formie zaczynają się od 1300.00 PLN (analog, no sound), i dochodzą do 1900.00 PLN (analog, no sound) za modele gdzie się trochę więcej w formie zmieniło. A wieć przy około 80 zmian w formie na Ty2, model by kosztował mniej niż model przy którym tyle zmian nie było (jak ten za 1900.00 PLN)?
Więc potencialni klienci sobie przy tych cenach mogą zdawać sprawę, że MODEL Ty2 by tyle kosztował. Irek po prostu napisał, co katalog ROCO ujawnił nie wiele później. Twierdzić że model Ty2 firmy ROCO by kosztował mniej niż 2000.00 PLN, to jest umyślne wprowadzanie modelarzy w błąd.

PS: w tym wpisie nie ma żadnych emocji. Są to same fakty. Napisałem to, bo nie pozwolę na to, aby publicznie demontować Irka przekręcając fakty, aby docelowo zaszkodzić naszej reputacji. Czujemy, że wojna o rynek EU07 zaczyna być bardzo zawzięta. Ja na 100% stoję za moimi ludźmi w firmie.
Zdecydowałem się na ten wpis jak zobaczyłem ceny parowozów ROCO w nowym katalogu.
 

karol_mar

Znany użytkownik
Reakcje
64 1 0
#69
A myślisz, że po co klepią teraz wagony z orzełkami. Pojawi się pewnie Ty2 w ep IIIa, z uzasadnieniem, że przecież taki jeździł u nas, ale dla mnie niestety to pozostanie nadal tylko BR52.

Jeśli pojawi się w cenie 1000zł Ty2 z IV epoki, wyglądający jak Ty2 z IV epoki, to kolejne Hobby całe będę szczekał jak pies:)
 

Zaqu

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
10 1 0
#70
Ale na wyprzedaży za 599 kupisz i tak. ;-)
Jaki by nie był.[DOUBLEPOST=1412024129][/DOUBLEPOST]PS. Ja też. Moze nawet wcześniej. Bo cierpię na niedobór parowozów. Konwersji zrobić nie umiem. A na takie bajery jak Karol sprzedaje mnie nie stać.
 

qwertas

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.362 40 2
#72
Raczej na pewno Ty2 nie wypusci Gutzold. Wlasnie oficjalnie oglosil niewyplacalnosc (23.09). Szkoda, choc juz raz (bodajze 2 lata temu) zdazylo sie cos podobnego i firma jakos odzyla i nawet wypuscila piekny model Br03.10, czytalem kiedys ze Modelleisenbahn (wlasciciel m.in. marek Roco i Fleischmann) jakos sie zaangazowal finansowo w ta marke, ale szczegolow nie znam.
Nadzieja napawa fakt, ze Matrix (Marklin+Trix) rowniez byl w takiej sytuacji i jakos wyszedl na prosta.
Ja trzymam kciuki, bo Gutzold robi jedne z fajniejszych modeli parowozow, zwlaszcza w zakresie odwzorowania kol (niskie obrecze, choc chyba nie do konca rp25). Wiazary mimo ze sa cale z plastiku to sa bardzo dokladnie odwzorowane i maja czarny kolor (taki jak w rzeczywistosci) - duzo lepiej to wyglada niz blaszane wytloczki w Roco/Fleischmannie. Zwlaszcza w Br19, Br18, Br03 wyglada to przefajnie. Moim zdaniem tylko jeden model Brawy bije Gutzolda w kwestii wiazarow - jest to Br75.
No ale wracajac do Gutzolda - mam nadzieje ze sie wykaraska.
 

jafrap

Znany użytkownik
Reakcje
8 0 0
#73
Idąc za info kol. karol_mar z innego tematu (nowości 2015) pozwolę sobie wkleić link: http://www.dcc24.eu/node/874/964


[DOUBLEPOST=1421661645][/DOUBLEPOST]
Ale moja docelowa epoka w kolekcji to IV, kiedyś dojrzeję do tego, aby innych nie kupować :p
Ja już dojrzałem. Ale przez tego skurczybyka (Ty2) trzeba będzie chyba złamać na chwilę tą zasadę. Najwyżej będzie baza czekała na przeróbkę jak się kasy nazbiera.
 
Ostatnio edytowane:

krzys.

Aktywny użytkownik
Reakcje
0 0 0
#77
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 111
Tabor 6
Tabor 67
Tabor 7
Tabor 72

Podobne wątki