• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Ty2 od Roco

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
3.287 247 30
#24
Epoka IV nie wchodzi w grę .Lista zmian jest zbyt potężna . Wymienię tylko najważniejsze tematy konieczne idąc od przodu:
1.plaska dymnica
2.armatura kotła
3.wyposażenie pomostów w kilka podstawowych urządzeń
4.inżektory i ich podłączenia
5.wiatrownice
6.dach budki
7. tender : skrzynia na wąż
8.tylna ściana tendra- oświetlenie
zakładając ,że latarnie na front już mają, o czerwonych światłach jeszcze nie wspominamy.

To są podstawowe zmiany , o finezyjnych dodatkach nie wspominam.
Wystarczy teraz wstępnie oszacować te formy np.tylna ściana tendra do odlewów wysokociśnieniowych z metalu i podzielić tę wartość przez jakieś 2000 sztuk modeli , których rynek jest w stanie wchłonąć .Następnie proszę dołożyć tę wartość do ceny BR52 , którą już znamy z ostatnich wypustów ROCO . Po czym proszę przeanalizować , czy otrzymana wartość modelu pozwoli sprzedać zakładane 2000 sztuk.
 

Rysiek

Znany użytkownik
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
2.482 35 1
#26
skoro SM-ek juz się sprzedało grupo ponad 2000 sztuk to i Ty2 taki w polskiej wersji tez by znalazł nabywców w tej ilości, przecież nawet wielu z tego forum by kupiło Ty2 i Ty42 z różnymi numerami, przydziałami, malowaniami...
 

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
3.287 247 30
#27
tylko pamiętaj kolego ,
że regułą jest prawie , że każdy numer ma inne usytuowanie istotnych detali ,
taka polska lekka baszmania ,
po drugie ,cena BR52 na dzień dzisiejszy to circa już 1000, a dolicz zmiany
[DOUBLEPOST=1411591610,1411591292][/DOUBLEPOST]
A gdyby wypuścili w III czy też trzeba było by wykonać tyle modernizacji?
w IIIa ,żadne zmiany, ponoć i szare bywały..........z orłami
zaś w IIIb już kilka i tak dalej
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.851 115 22
#28
skoro SM-ek juz się sprzedało grupo ponad 2000 sztuk to i Ty2 taki w polskiej wersji tez by znalazł nabywców w tej ilości, przecież nawet wielu z tego forum by kupiło Ty2 i Ty42 z różnymi numerami, przydziałami, malowaniami...
Oczywiście. Przecież na wyniki sprzedaży nie ma wpływu cena, jaka w przypadku Ty2 by pewnie podchodziła do 2000 złotych. Albo i więcej. Sądzisz, że za tyle sprzedało by się tak samo dużo modeli jak tych kosztujących trochę ponad 400 złotych?
 

Mirek555k

Znany użytkownik
PGM
Reakcje
6 1 4
#30
Roco nigdy nie zrobi tak jak chcemy. Nie podoła wymaganiom żadnej epoki modelarskiej, nawet III-ej... Chyba, że zrobi jeden konkretny numer i się postara w IIIa[DOUBLEPOST=1411596741][/DOUBLEPOST]
No chyba przesadą byłaby ta cena ale jeśli chodzi o ROCO to faktycznie możliwe, że taką cenę by "zapodali" ale wtedy ja dziękuję i wolę komuś zapłacić za przeróbkę z BR52 i będę miał taki jaki chcę Ty2/Ty42.
Zapomnij o dobrych i tanich modelach
 
Ostatnio edytowane:

Maverick

Znany użytkownik
Reakcje
395 37 5
#31

Krzysztof Koj

Znany użytkownik
Reakcje
634 3 1
#32
A gdyby wypuścili w III czy też trzeba było by wykonać tyle modernizacji?
Bardzo słusznie. Oczywiście, że nie trzeba w tej epoce wykonywać aż tylu zmian.
I taki właśnie model firmy Roco lokomotywy PKP serii Ty2 z połowy lat 50-tych, został już dość dawno temu opracowany. Nie wiem jednak, kiedy się ukaże w sprzedaży...?
Była brana także pod uwagę przez firmę Roco wersja modelu Ty2 z epoki IIIc/IV, jednak ze względu na dużą ilość (ok.80 !) niezbędnych zmian dla uzyskania zgodnego z rzeczywistością modelu , ta wersja projektu została zarzucona.
(...) cena, jaka w przypadku Ty2 by pewnie podchodziła do 2000 złotych. Albo i więcej...
Powyższy cytat, jest dobrym przykładem, jak można manipulować tzw."opinią publiczną", dla uzyskania własnych celów.
Przecież żadnego modelu parowozu PKP serii Ty2 firmy Roco jeszcze nie ma i nigdzie nie zapowiadano jego ukazania się.
Z tych właśnie powodów, nigdzie nie pojawiła się jakakolwiek informacja o (nawet tylko przewidywanej !) cenie takiego modelu.
A tutaj, mamy już bardzo precyzyjną sugestię co do ceny modelu, którego ceny nikt nigdzie nie podał, i którego być może nigdy nie będzie... ? !
Oczywiście naturalną konsekwencją tej manipulacji, są już kolejne wpisy uczestników dyskusji, w stylu "(...)bardzo chętnie go kupię ale nie za 2000zł na pewno".
I taka właśnie informacja poszła już "w świat", czyli że model Ty2 firmy Roco (którego być może nigdy nie będzie, i którego ceny nikt nigdzie nie podawał !), będzie kosztował "do 2000 zł lub więcej".
A przecież cena modelu Ty2 firmy Roco może być w rzeczywistości o wiele (tzn. o połowę !)niższa, np. 1000-1100 zł. Ale to przecież nie jest ważne. Ważne jest to, że wielu potencjalnych klientów już dzisiaj wie, że model parowozu Ty2 firmy Roco będzie kosztował ok. 2000 lub więcej (a więc w domyśle: nie ma sensu go kupować) !
Nie widzę niestety żadnego innego powodu dla wypisywania na forum publicznym tego rodzaju bzdur.
Swoją drogą, szybko się Pan uczy tzw. negatywnego marketingu Panie "Cocu", ale gratulować Panu nie będę...
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.851 115 22
#33
A zatem twierdzi Pan że piszę bzdury, tak?
To proszę napisać, wykorzystując swoją wieloletnią wiedzę przy współpracy z Roco, że może być inaczej niż napisałem. Zakładamy:
1. Model zostanie wydany w epoce IV. Czyli ze zmianami w modelu.
Nabywca poniesie koszt taki jak za model bez zmian, plus koszty tych zmian. Ile cena mogłaby wynosić biorąc pod uwagę obecne ceny tego producenta, oraz jego dążenie do uczynienia z siebie ekskluzywnego, ale jak widać głównie przez podniesienie cen, niekoniecznie jakości? Dużo się pomyliłem z tym 2000 zł?
2. Model zostanie wydany w epoce III, z bardzo nielicznymi zmianami w modelu. Cena nie wyniesie 1000 czy 1100 zł o jakich Pan wspomina, gdyż jest to mniej niż cena za którą takie modele są sprzedawane przez Roco. Czy aby Roco miało specjalnie na nasz rynek dać niższą cenę? Nie wierzę w takie coś i tak na pewno nie będzie.

Model Ty2 od Roco musiałby kosztować przynajmniej tyle ile inne modele parowozów tej wielkości tego producenta, i to w epoce III, gdzie nie byłby on aż tak atrakcyjny dla wszystkich.

A negatywny marketing to nie jest, bo prócz uczestniczenia w projekcie EU07 od firmy Schlesienmodelle, nadal jestem kolekcjonerem i zwykłym klientem który obserwuje rynek parę lat i posunięcia Roco, zaś firma Schlesienmodelle nie musi współzawodniczyć z Roco w temacie parowozów, bo nie mamy zamiaru ich robić. Szkoda zaś, że Pan widzi we mnie wroga, tylko dlatego że współpracuję ze Schlesienmodelle. Bo dawniej tak nie było w naszych relacjach.
 

Mirek555k

Znany użytkownik
PGM
Reakcje
6 1 4
#34
Jestem za tym, aby Roco coco nie ingerował za bardzo w zmiany, bo więcej spier...li, niż doda do wizerunku. IIIabc/IVabc... Niechaj lepiej będzie tak jak było... A cena ? Obaczym... Krzysztof zapewne wie co pisze.
P.S.
Te dziury może robić delikatniejsze... turbogenerator, przewody różniste na dymnicy i kotle... Młotkiem piątką lepiej bym zrobił... Nie wspomnę o szwach po formie...
 
Ostatnio edytowane:

jafrap

Znany użytkownik
Reakcje
8 0 0
#35
Swoją drogą, szybko się Pan uczy tzw. negatywnego marketingu Panie "Cocu", ale gratulować Panu nie będę...
Wszyscy znamy wątek o EU07 budowany siłami forum. Co z tego wyszło - widzimy. Nie wspomnę o tym wydumanym zegarze liczącym sekundy do ukazania się EU07 (w domyśle lepiej zaplanowana kampania niż EU07 od SK/PIKO).... zegar doliczył do 00:00 i wyskoczył - niebieski ekran... ha ha ha[DOUBLEPOST=1411627758,1411627302][/DOUBLEPOST]
A zatem twierdzi Pan że piszę bzdury, tak?
To proszę napisać, wykorzystując swoją wieloletnią wiedzę przy współpracy z Roco, że może być inaczej niż napisałem. Zakładamy:
1. Model zostanie wydany w epoce IV. Czyli ze zmianami w modelu.
Nabywca poniesie koszt taki jak za model bez zmian, plus koszty tych zmian. Ile cena mogłaby wynosić biorąc pod uwagę obecne ceny tego producenta,
Kolega Cocu zaplątał się - po co dyskutować o czymś czego nie ma? Skoro jak kolega Cocu twierdzi, że Roco nie pozwoli sobie wycenić modelu na więcej niż "obecne ceny" to po co miałby go tworzyć ze zmianami w epoce IV? Przypuszczenie więc, że model zostanie wydany w wyglądzie z epoki IV (czyli ze zmianami jakie winny zajść w modelu z epoki IV) jest z góry bzdurne.[DOUBLEPOST=1411627918][/DOUBLEPOST]
A negatywny marketing to nie jest,
Obserwując niewypały (zegar) i czytając te bzdury, myślę że jest.[DOUBLEPOST=1411628176][/DOUBLEPOST]A co do Ty2 - w kontekście tego co napisał p. K. Koj - chyba szybciej będzie jak sobie zainteresowany klient kupi BR52 od Roco, dozbiera kasy... i wyśle np. do Rangera do przeróbki... :D: ---> http://www.eaos.pl/ty2-h0-cz-2/
 

MAnTonI

Aktywny użytkownik
Reakcje
172 1 0
#36
Zastanawia mnie dlaczego Pan K.K. nigdy nie spróbował nawiązać kontaktu biznesowego z Liliputem lub Piko, ci producenci również mają BR52 w ofercie. Patrząc na kontakty z Piko w sprawie SM42 lub EU07 ... można przypuszczać iż z takich rozmów może by coś też wyszło prędzej czy później.
 

Gethvar

Znany użytkownik
Reakcje
229 4 0
#37
Zastanawia mnie dlaczego Pan K.K. nigdy nie spróbował nawiązać kontaktu biznesowego z Liliputem lub Piko, ci producenci również mają BR52 w ofercie. Patrząc na kontakty z Piko w sprawie SM42 lub EU07 ... można przypuszczać iż z takich rozmów może by coś też wyszło prędzej czy później.
A mnie zastanawia dla czego jak tylko pojawia się jakaś informacja/plotka o budowie przez jakąkolwiek firmę modelu jakiejkolwiek lokomotywy PKP zaczyna się marudzenie że "szkoda że taka a nie inna", "szkoda że epoka IIIz bo ja bym wolał IIIy" albo wręcz otwarta wojna z rzucaniem błotem, nożem i nawozem z widłami... Cieszmy się że ktokolwiek cokolwiek planuje zrobić, bo równie dobrze mogliśmy być skazani na same przemalowanki, i to pod warunkiem że sobie sami te przemalowanki byśmy robili.
 

Zabkret

Znany użytkownik
Reakcje
1 0 0
#39
Reasumując relatywnie słabą sprzedaż modeli ST44, połączoną z wynikami sprzedaży Ty4 był bym bardzo tym faktem zaskoczony, jak ROCO by wypuściło Ty2 lub Ty42 jako polską przemalowankę, co dopiero z jakimiś zmianami w formie aby dopasować wygląd do polskich parowozów. Biorąc pod uwagę, ilość Ty4, które się sprzedały regularnie za 1.300 PLN, to koszt tej lokomotywy musiał by naprawdę dochodzić do 2.000 PLN aby się przy takim nakładzie opłaciło się przerabianie form. Nie jestem wprawdzie takim autorytetem na Forum jak szanowny Pan Koj, znam się jednak na cenach form zamkowych, bo mam bezpośrednio z tym do czynienia. Że ROCO nigdy nie wypuści parowozu Ty2 w znanej jakości za 2.000 PLN to jest wiadome, bo czym mają uzasadnić klientowi taką wysoką cenę?

@jafrap

Co do tego zegara. No niewypał. Ale jak się w życiu mówi. Shit happens. Model mógł by być w tym terminie, tylko miałem do wyboru:

1) Udoskonalić go i zmienić jeszcze parę rzeczy, które mi się nie podobały i dodać jeszcze coś, aby go udoskonalić, wiedząc, że niektórych na forum to strasznie będzie cieszyło, i że następne wiadra pomyj będą nade mną wylewane, lub:

2) Dać model na rynek, zbierać oklaski, ale działać wbrew mojej filozofii firmowej, która mi nakazuje nie wypuszczać modeli, z których ja sam nie był bym zadowolony.

Zdecydowałem się szybko na pierwszą opcje, bo szpilki i ciosy tu na forum już dawno nie bolą. Obojętnie, kto będzie co na mnie pisał ja będę robił swoje i koniec.

Wiec tak. Zegar był komplety niewypał. Stupid idea. Ja lubie określać takie coś jako epic fail. Ciekawe jednak jest, czy ten sam los nie spotka ulotki ze zdjęciami trzech EU07 i jednej ET41, z której pierwsza ma się ukazać w sklepach w wrześniu. Elvis i ja już szykowaliśmy okopy na kampanie wrześniową przeciwnika, ale tu raptem jeszcze pięć dni, a na horyzoncie cały czas spokój i cisza...

okopy.jpg
Foto: Bundesarchiv. Letzte Vorbereitungen in den Schützengräben bei Horst-Seebad für den Zangenangriff aus Sonneberg und Danzig. August 2014.

Dochodzi do tego, że w sprawach „propagandy” na forum, to ja stoję i tak na straconej pozycji, bo obojętnie, co ja albo Irek napiszemy, przegramy w konfrontacji z Panem Kojem, który jest znany, szanowany i autorytetem na forum. Że się nas traktuje jako „nobodies co się zabrali za model lokomotywy”, to już dawno zrozumiałem. Mijając fakt, że używanie swojej „god like” reputacji na forum aby dociąć nam i postawić przed innymi jako głupków ma mało do czynienia z „chłodnym profesjonalizmem”…

Ze względu na to też prawie nic nie piszemy w wątku o EU. Po prostu pracujemy sobie nad naszymi projektami i tyle. Irek i ja już nie mamy zamiaru się wielce na tym forum udzielać. Trzeba po prostu zrealizować, że jest pora na Rückzug. Mr Koj, the forum is yours.

NPinS-PMfeD.
 
Ostatnio edytowane:

Gethvar

Znany użytkownik
Reakcje
229 4 0
#40
No Piko z tego co widzę nie ma w ofercie 52-ki. O Lilipucie była już gdzieś mowa, ten producent robi tylko modele które sprzedadzą się w dużych ilościach, i to naprawdę DUŻYCH. Sprzedałby się taki Ty2 w Europie?
Piko drzewiej wydawało 52-kę(z tendrem kondensacyjnym), taką sztukę posiadam i ja, ale czy to nie była przypadkiem BR52 na licencji Gutzolda...
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 96
Tabor 6
Tabor 67
Tabor 7
Tabor 72

Podobne wątki