• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Konwersja Ty2-1184 z BR 52 (Roco 68282)

xxx

Znany użytkownik
Reakcje
3.498 35 0
#41
Źle nie robi ten, kto nie robi nic.
Biorąc pod uwagę, że chyba spora większość osób na forum z tego co czytam tu i tam ma kłopot z naklejeniem nawet gotowej tabliczki trawionej lub dorobieniem poręczy to dla mnie model kolegi jest już wart uwagi.
Oczywiście tak jak w/w są pewne sprawy do poprawy lub nie o tym zdecyduje sobie już twórca modelu.
To wszystko co wymienili koledzy można zrobić i poprawić tylko też aby natłokiem uwag zaraz nie zrazić kogoś. Można wszystko na spokojnie i omówić i poprawić. Koledzy mają dużą wiedzę o parowozach i armaturze ja podobnie jak o autor wątku nie. Dlatego szukam, czytam a i tak pewnie błędy popełniam.

@grumsha napisałeś , że nie masz książki o Ty2 a ja mam. Gdybyś potrzebował z niej czegoś napisz. Wyślę zdjęcia na PW może tak będzie Ci łatwiej :)
 

Bernard Sobczyk

Aktywny użytkownik
SKMK
Reakcje
520 14 1
#42
Wystarczy pojechać na weekend do Chabówki i wszystkie problemy znikną. Przypominam. Roco ma inny tender niż oryginał! Dodam także, że parowóz to raczej nie ma aparatury. Prędzej armaturę.. I kolega powinien mieć na uwadze prasę smarną, właściwej dla egzemplarza, konstrukcji.
 

xxx

Znany użytkownik
Reakcje
3.498 35 0
#43
No tak można jechać ale to bardziej wypad wakacyjny. Dlatego zaproponowałem pomoc bez wyjazdu bo w kilku książkach i albumach z tego co kojarzę są te detale pokazane.
Jeszcze przypomniało mi się, że @Flotoma miał gdzieś w swoim temacie pokazaną przebudowę BR52 na Ty2 i tam były zdjęcia armatury przed malowaniem montowanej na modelu. Warto zerknąć bo było to pięknie pokazane a jeszcze lepiej zapytać Tomka.
 

Bernard Sobczyk

Aktywny użytkownik
SKMK
Reakcje
520 14 1
#44
Jeżeli mi się zdarzało z Gdańska do Wolsztyna pruć, tylko po to, aby sprawdzić coś i pomierzyć w oryginalnym, nieistniejącym już niestety Ty2-67, to tym bardziej do Chabówki się da. Nawet fajniejszy dojazd pociągiem jest i fajniejsza okolica ;-)
 
OP
OP
G
Reakcje
71 0 0
#45
Jeżeli mi się zdarzało z Gdańska do Wolsztyna pruć, tylko po to, aby sprawdzić coś i pomierzyć w oryginalnym, nieistniejącym już niestety Ty2-67, to tym bardziej do Chabówki się da. Nawet fajniejszy dojazd pociągiem jest i fajniejsza okolica ;-)
nie każdy ma czas na wyjazdy specjalnie po to żeby zrobić zdjęcia czajnika. moja wiedza z tego zakresu jest uboga. z części rad skorzystam nie wszystko już będę mógł zmienić. Przy budowie następnej maszyny zanim zacznę ją robić wrzucę temat na forum i zbiorę odpowiednią wiedzę na jej temat
@grumsha napisałeś , że nie masz książki o Ty2 a ja mam. Gdybyś potrzebował z niej czegoś napisz. Wyślę zdjęcia na PW może tak będzie Ci łatwiej :)
dzięki jak coś będę pisać pw
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.897 111 7
#46
oczywiście, że zżera wszedłem, te 4 zdjęcia 1184 mam natomiast nigdzie nie mogę dorwać zdjęć drugiej strony...
Niestety kiedy robiłem te zdjęcia było ciasno pomiędzy parowozami. Obecnie kilka maszyn stoi na cokołach, za tem może być więcej miejsca. O tendrze to ja bym się za bardzo nie martwił, te były zmieniane na parowozach czasami wiele razy.
 

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
#47
oczywiście, że zżera wszedłem, te 4 zdjęcia 1184 mam natomiast nigdzie nie mogę dorwać zdjęć drugiej strony...
Nie wiem z jakiej strony masz, ale z fotami nie jest tak tragicznie.... TUTAJ jest widoczna prawa strona z przodu bardziej.... fota ze skansenu w Chabówce (z sierpnia 2017). Ale TUTAJ jeszcze lepiej :) (po odrestaurowaniu) - to zdjęcie można powiększyć.

Na tej stronie znaleźć z kolei można fotę z lat wcześniejszych - pod parą:

1184.jpg

Foto: A. Bożek
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
G
Reakcje
71 0 0
#48
Nie wiem z jakiej strony masz, ale z fotami nie jest tak tragicznie.... TUTAJ jest widoczna prawa strona z przodu bardziej.... fota ze skansenu w Chabówce (z sierpnia 2017). Ale TUTAJ jeszcze lepiej :) (po odrestaurowaniu) - to zdjęcie można powiększyć.

Na tej stronie znaleźć z kolei można fotę z lat wcześniejszych - pod parą:

Zobacz załącznik 751188
Foto: A. Bożek
dzięki tylko jeśli chodzi o prawą strone ty2 1184 to czy ona przed naprawą wyglądała tak samo?:niepewny:
 
Reakcje
113 0 0
#53
Witam wszystkich na forum.
Orurowanie Ty2 to niezła jazda może rozjaśnię trochę zdjęciami modelu parowozu mojego wykonania w skali 1:35 - układ podobny jak na 1184.
Rura z inżektora Nathana z prawej strony idzie na wysokości sprężarki pod kotłem do przedniego zaworu kotłowego z lewej strony.
Ty2 Model _099.jpg

Ty2 Model _100.jpg

Ty2 Model _101.jpg

Pozdrawiam
 
Reakcje
113 0 0
#55
Witaj

Tak troszkę może po za tematem wątku ale dopytam. Pokazałeś może gdzieś w galerii ten model? Jeśli nie to ja bym poprosił o prezentację. Piękny parowóz i dlatego chętnie bym go zobaczył z tendrem.
Witam
Nie galerii tu (na innych forach był) nie prezentowałem bo na forum to mój pierwszy wpis (choć obserwatorem jestem od dłuższego czasu) - ale nie ma problemu dołączę galerię parowozu.
Pozdrawiam

Obiecana Galeria Ty2 34.
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
G
Reakcje
71 0 0
#56
kolejny update prac. Tym razem zmieniłem armaturę oraz trochę poprawiłem nie które rzeczy. W dużej mierze udało się to dokonać dzięki koledze "MariuszB", którego z miejsca pozdrawiam za wrzutkę fot, które bardzo mi pomogły
Aktualnie prezentuje się to tak:
IMG_20201008_154650.jpg
IMG_20201008_154708.jpg
IMG_20201008_154731.jpg
IMG_20201008_155718.jpg

Czeka mnie jeszcze nałożenie podkładu i mogę powoli zabierać się za elektrykę
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
G
Reakcje
71 0 0
#58
model praktycznie skończony. zostało jeszcze klika detali. Na dzień dzisiejszy prezentuje się tak:
 

Załączniki

Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 0
Tabor 2
Tabor 18
Tabor 33
Tabor 0

Podobne wątki