• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Konwersja Ty2-1184 z BR 52 (Roco 68282)

Reakcje
71 0 0
#1
mam nadzieję, że mocno mnie nie zjecie. To moja pierwsza tak zaawansowana przeróbka lokomotywy. Wcześniej były jakieś przemalowanki. Jeśli chodzi o Ty2 1184 opierałem się jedynie na grafikach dostępnych w google. Nie udało się ustrzec błędów. To co jeszcze mi zostało to wkleić zawór główny oraz dwa inne. Zamontować mechanizm otwierania klap. Oraz zamocować taką blachę :D (nie wiem jak się ona nazywa jest zaraz za przednimi reflektorami i idzie do dymnicy). jedna rzecz jest poprawiona mianowicie Nathan idzie już do kotła a nie do sprężarki. Liczę na konstruktywną krytykę oraz, że za bardzo mnie nie zmieszacie z błotem :D
IMG_20200616_225504.jpg IMG_20200616_225516.jpg IMG_20200616_225526.jpg IMG_20200616_225558.jpg IMG_20200616_225616.jpg
 

zgodny

Znany użytkownik
Reakcje
363 19 0
#4
To jest modelarstwo, samemu się wziąć do roboty . Szacun (y). Sam się przymierzam do konwersji moich czajników, w końcu się odważę :).
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:
OP
OP
G
Reakcje
71 0 0
#5
Fiu-fiu !!! mnie sie podoba :)
dzięki :D
Pamiętaj jedno, masz swój niepowtarzalny model, a to jest najważniejsze.
dokładnie mam tylko nadzieję, że wszytko się uda...
To jest modelarstwo, samemu się wziąć do roboty . Szacun (y). Sam się przymierzam do konwersji moich czajników, w końcu się odwarze :).
no mi też trochę zajęło...głównie strach przed spartoleniem modelu za ponad tysiąc złotych był szczególnie demotywujący .
 

kofacela

Aktywny użytkownik
Reakcje
180 0 1
#13
szczerze mówiąc nie wiem..myślałem, że to skrzynia narzędziowa :D
dzięki za wskazówki
Sprecyzuj proszę:
Skoro idzie Natan z prawej strony i na lewą stronę kotła rura od niego przechodzi za sprężarką, to z lewej strony rura zasilająca będzie przy zaworach kotłowych dopiero od spodu wychodziła. Druga rura od kabiny po lewej stronie do zaworów kotłowych jest poprawna. Ale ma być jedna. To rura zasilająca od tego inżektora z lewej strony, czyli Mc Calfa. W tej wiązce ma być tylko jedna.
 

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
#14
mam nadzieję, że mocno mnie nie zjecie. To moja pierwsza tak zaawansowana przeróbka lokomotywy.
Brawo. Prawda jest taka, że jak sobie sam nie zrobisz Ty2 w armaturze w jakiej zwykle do końca eksploatacji na PKP znane były (i są) te lokomotywy z naszych szlaków - to się raczej nie doczekasz, że przemysł wielkoseryjny wypuści ten model w takim kształcie. Pomijam próbę "podbicia polskiego rynku" przez Roco i ich lekko zmodyfikowane Ty5 i Oi2 (bo się nie udało podbić - tych oryginałów na PKP było co kot napłakał, to co się dziwić).
Ex BR52 (Ty2) z kolei jak stonki na ziemniakach. I to byłby hit. Ale nie było i nie ma - poza wersjami z wczesnej epoki III (PKP od Roco). Więc twoja przeróbka jest pomysłem GIT :)
Warto nadmienić, że poszczególne egzemplarze różniły się niuansami (armatura, elementy malowania, utrzymania - zasyfienia :) ), fajnie więc że masz upatrzony konkretny nr boczny - i jak rozumiem konkretne fotki oryginału.
 
Ostatnio edytowane:

Bernard Sobczyk

Aktywny użytkownik
SKMK
Reakcje
520 14 1
#15
Inżektor Nathana jest po prawej pod kabiną maszynisty. A w modelu mamy oryginalne rury idące z zaworów do kabiny maszynisty do Inżektorów Strubrgo. No i dodane Inżektory pod budką (Nathan z prawej, Friedmann na parę odlotową z lewej).
 
OP
OP
G
Reakcje
71 0 0
#16
Inżektor Nathana jest po prawej pod kabiną maszynisty. A w modelu mamy oryginalne rury idące z zaworów do kabiny maszynisty do Inżektorów Strubrgo. No i dodane Inżektory pod budką (Nathan z prawej, Friedmann na parę odlotową z lewej).
Sprecyzuj proszę:
Skoro idzie Natan z prawej strony i na lewą stronę kotła rura od niego przechodzi za sprężarką, to z lewej strony rura zasilająca będzie przy zaworach kotłowych dopiero od spodu wychodziła. Druga rura od kabiny po lewej stronie do zaworów kotłowych jest poprawna. Ale ma być jedna. To rura zasilająca od tego inżektora z lewej strony, czyli Mc Calfa. W tej wiązce ma być tylko jedna.
ogólnie nie bardzo wiem o co chodzi...niestety mam bardzo ubogą wiedzę jeśli o parowozy oraz ich wyposażenie i nie wiem o jakie elementy wam chodzi ;/ może jakieś zdjęcie mojego modelu z liniami gdzie co ma iść itp to by mi ułatwiło identyfikacje tych wszystkich rzeczy, które wymieniliście
 
OP
OP
G
Reakcje
71 0 0
#17
Warto nadmienić, że poszczególne egzemplarze różniły się niuansami (armatura, elementy malowania, utrzymania - zasyfienia :) ), fajnie więc że masz upatrzony konkretny nr boczny - i jak rozumiem konkretne fotki oryginału.
niestety fotek jak na lekarstwo i to większość tylko z lewej strony...1184 jeździła w Szczecinie wiec taki też będzie mieć przydział:
DOKP Pomorska
lok. Szczecin Port Centralny
1184 wyróżnia brak wiatrownic dlatego tak bardzo mi się spodobała no i oczywiście stacja macierzysta.
 

Bernard Sobczyk

Aktywny użytkownik
SKMK
Reakcje
520 14 1
#18
1184 wyróżnia brak wiatrownic dlatego tak bardzo mi się spodobała no i oczywiście stacja macierzysta.
Nie było to nic fajnego dla obsługi, prócz ust pełnych sadzy i cząstek niedopalonego węgla

ogólnie nie bardzo wiem o co chodzi..
Pojedź do Chabówki, oglądnij z bliska i wtedy będzie prościej. Dla mnie to dziwne, że bez analizy egzemplarza można rzucać się na przebudowę. Poczytaj o inżektorach oraz poanalizuj możliwe układy ich w parowozie. Podstawową (moim zdaniem najfajniejszą) była wersja 2x w kabinie maszynisty po lewej w układzie jeden na drugim. 2x Strube, lub 1x Strube 1x Friedmann na parę świeżą. W podstawowym modelu roco właśnie to jest odtworzone. Jeżeli wykonujesz inżektory pod kabiną maszynisty - likwidujesz fabryczne rury zasilające i sam je gniesz z drutu w oparciu o konkretny oryginał. Pomijam, że zachowany 1184 ma tender z 12 tonową skrzynią węglową, której model roco nie odtwarza.
Zwrócę uwagę, że daszek nad oknem w kabinie maszynisty, też najprawdopodobniej wyleciał już w latach 70-tych...
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
G
Reakcje
71 0 0
#19
Pojedź do Chabówki, oglądnij z bliska i wtedy będzie prościej. Dla mnie to dziwne, że bez analizy egzemplarza można rzucać się na przebudowę.
niestety mieszkam w Szczecinie a do Chabówki mam kawałek drogi... mimo braku wiedzy i dokumentacji chciałem wykonać tą konwersje w miarę swoich możliwości. nie od razu Kraków zbudowano próbowałem dorwać książkę Ty2 ale niestety jest już niedostępna:rolleyes:
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 0
Tabor 2
Tabor 18
Tabor 33
Tabor 0

Podobne wątki