• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Tuning lokomotyw

LUKASZdiy

Aktywny użytkownik
Reakcje
4 0 0
#1
Witajcie dzis zacząłem ukladac tory na moim przyszlym torciku i po pierwszych jazdach
być może jest to wina mojego taboru ale lokomotywy sa w stanie kolekcjonerskim, nasamrowane smarami silikonowymi wyczyszczone i mimo wszytko ich jazda mnie nie satysfakcjonuje ruszają bardzo ostro szrpiąco a zatrzymywanie sie nie ma nic wspolnego z realizmem

wymyslilem by umieścić w kazdej jakis kondensator wygładzający powinno to zlagodzić i wyrownać jazde szczegolnie na małych napieciach


W archiwum i znalazłem silniki szwajcarskie z kolami zamochowymi ale taki silnik to wydatek 70 euro wiec dużo i nie zakupie go do modelu po 60 euro
 

Blue

Użytkownik
Reakcje
30 1 0
#2
Proponuję zacząć od edycji postu, usunięcia błędów ortograficznych i gramatycznych, wprowadzenia znaków interpunkcyjnych i wielkich liter. Potem spróbuj postawić problem w taki sposób, aby czytający mógł zrozumieć, o co chodzi?
 

ciekma

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
7 1 0
#3
Nie wiem co to jest tjunink (chyba chodzi o tuning wypowiadane przez zakatarzonego),
ale jeśli on chce podtrzymać pracę silnika prądem 1A przez 1s za pomocą kondensatora,
to oczywiście da się, tylko kondensator musi zgromadzić Q = 1 Coulomb ładunku przy napięciu U powiedzmy 10V,
czyli mieć pojemność C=Q/U, wyrażoną w Faradach.
Resztę obliczeń, zakup kondensatora i jego montaż WE WNĘTRZU modelu pozostawiam zainteresowanemu, czekamy na fotostory!
 

Dominik

Znany użytkownik
FREMO Polska
NAMR
Reakcje
315 13 0
#5
Napisz najpierw co Ty masz za tabor kolego - konkretnie model jakiej lokomotywy i jakiego producenta. Będzie łatwiej napisac coś mądrego...
 
OP
OP
LUKASZdiy

LUKASZdiy

Aktywny użytkownik
Reakcje
4 0 0
#6
wiec tak w sumie sprawa ma dotyczyc 6 lokomotyw bo takie przeznaczylem do jazdy na torciku

2 x BR 93 Pico

2 x BR 130 takze pico

2 x BR 01.5 Pico
 

Dominik

Znany użytkownik
FREMO Polska
NAMR
Reakcje
315 13 0
#8
Stare piko jest raczej niereformowalne. Patent z kondesatorami, pomijając fakt, że trzeba by je wozić w kilku wagonach za lokiem i tak nie zadziała, bo problem tkwi w przedpotopowej mechanice. Hałasuje toto, trzęsie maszyną - porażka. Jak jesteś emocjonalnie związany z tymi lokomotywami to inwestuj w 5-cio polowe silniki z kołem zamamchowym. jeśli nie, to sprzedaj wszystko jak jeszcze są goście, którzy to kupują i kup coś wspóczesnego - dużo więcej radochy będziesz z tego mieć na pewno. Ja bym zainwestował w dcc - różnica jak między trabantem a mecedesem. Ja zostawiłem sobie jakieś 6 czy 7 lokomotyw piko, których nigdy nie sprzedam - do gabloty. Do jazdy tylko nowe rzeczy w dcc - BAJKA
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 5
Tabor 23
Tabor 5
Tabor 106
Tabor 22

Podobne wątki