• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta domowa (TT) Relacja z gotowego TTorta

piottrw

Aktywny użytkownik
#1
Witam,
postanowiłem dać kilka zdjęć budowanej od 2013 roku makietki w skali TT, która zastąpiła starą z końca XX wieku. Poprzedni TTort budowany na desce, na torach tzw rurkach, przestał się mieścić w mieszkaniu (wym. 110x80 cm), a wyciąganie raz na tydzień dechy na stół w pokoju uciążliwe. Poza tym stały się powszechnie dostępne w Polsce tory modelowe, dlatego postanowiłem coś z tym zrobić. Przełożenie torów na starą dechę nie wchodziło w grę (inna geometria rozjazdów). Miejsce na nową makietę wygospodarowałem na regale o szerokości 85 cm. I tyle ma nowa płyta, głębokość 70 cm. Miałem dylemat czy budować dioramę, czy ttorta, ale stwierdziłem, że na dioramie za mało ruchu.
Podstawa o wys. 5 cm, z kratownicy ze sklejki, na to cienki MDF. Fałszywa podsypka z podkładu pod panele 5 mm, napędy do zwrotnic podmakietowe zrobione ze starych napędów BTTB. Projekt zrobiony w scram-ie, oczywiście uległ weryfikacji na żywo. Potem jeszcze jedna przeróbka torowiska, dodanie tunelu w tyle i w obecnej formie uważam, że może być.
Ruch skąpy, dwa krótkie składy np BR234+2 m-wageny, i np. BR182+ 4 wagony towarowe. Na torze odstawczym mieści się jeden M-wagen + lokomotywa. Sterowanie analogowe ręczne, połautomatyczne i automatyczne realizowane za pomocą klawiatur sterowniczych, przekaźnika i przekaźników czasowych oraz elektronicznego, sterowanego procesorem przekaźnika czasowego o 8 wyjściach do podawania napięcia w zaprogramowanych sekwencjach czasowych dla zwrotnic i torów. Przekaźnik ten wykonał zaprzyjaźniony elektronik. Częstotliwość kurowania pociągu około co ok. 1 min. dla
W związku z tym że zbieram tabor kolei DB, DR, PKP pewne rzeczy musiały być uniwersalne dla tych zarządów jak zamontowane semafory kształtowe (starej SIBY), sama stacja otrzymała nazwę LUBMIN (takie miasteczko na Pomorzu, gdzie w dawnym NRD była elektrownia atomowa)
Fotki ułożone chronologicznie.
 

Załączniki

OP
OP
piottrw

piottrw

Aktywny użytkownik
#3
W realu budynki wyglądają lepiej, fugi w cegłach fabryki oraz sama cegła lekko przybrudzona. Budynek stacji przeszedł niedawno remont i jest świeżo otynkowany.
Kilka kolejnych zdjęć z życia na TTorcie
 

Załączniki

Podobne wątki