• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Trochę kolejowych staroci w skali 0

p11c

Znany użytkownik
Reakcje
13 0 0
#1
Skala 0, jedni określają ją jako 43,5 inni 45. Z moich obliczeń wynika że to raczej 45, a różnice pewnie wykształtowały się z wiekiem i są jak zwykle dziełem przypadku.
W każdym razie chciałbym przedstawić odrobinę staroci, czyli różne modele wyprodukowane głównie w latach 20-30 ubiegłego wieku.
Na początek lokomotywa, prawdopodobnie firmy BING z 1931r. Prawdopodobnie bo została niestety mocno przerobiona. Wg. mnie powinna mieć tender 3-osiowy a ktoś ją przerobił na tendrzaka. Jest dość zniszczona więc powoli będę ją odnawiał starając się nie ingerować zbytnio w strukturę.
Lokomotywa ma napęd sprężynowy.
 

Załączniki

OP
OP
p11c

p11c

Znany użytkownik
Reakcje
13 0 0
#2
I aby nie było nudno to angielskie autko, prawdopodobnie też zrobione na makietę 0,
 

Załączniki

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
20.032 494 29
#4
Uwielbiam takie starocie, ileż w nich jest ładunku emocjonalnego, ktoś się tym bawił, ktoś to zbudował, szkoda że nie można zerknać w przeszłość i poznać prawdę.
No ja nie potrafię, ale może ktoś.
 

Harry Potter

Znany użytkownik
Reakcje
2.384 71 3
#6
Piękna sprawa..., a swoją drogą mamy porównanie jak zmieniało się podejście do modelarstwa, technologie wykonania, materiały...

Pozdrawiam,
 
OP
OP
p11c

p11c

Znany użytkownik
Reakcje
13 0 0
#7
To wszystko modele z lat 30-tych. Ta zwrotnica jest niesamowita bo ma podwójne zasilanie. żaróweczki oraz cewki. Lampa sygnalizacyjna ulega obróceniu w zależności od położenia zwrotnicy, a cewka jest tylko jedna i ma skomplikowany mechanizm przestawiania co też pokazałem. Jedno naciśnięcie to skręt w prawo, kolejne naciśniecie to skręt w lewo itd. Czyli np. dwa naciśnięcia to brak zmiany kierunku.
 
OP
OP
p11c

p11c

Znany użytkownik
Reakcje
13 0 0
#9
To na odmianę drzewko. Niestety brak sygnatury producenta, patrząc na technologie to na pewno powojenne, ale też stare.
Jest to połączenie naturalnych gałązek , czasami wkłądanych precyzyjnie jedna w druga ze sztucznymi elementami




 
OP
OP
p11c

p11c

Znany użytkownik
Reakcje
13 0 0
#11
Wg. odpowiedniej literatury, to wagon z okresu IWŚ chyba że należy to inaczej przetłumaczyć ???. ( in die ersten Kriegsjahre ) Mimo wszystko bardziej mi pasuje rok 1937 o zbliżonej stylistyce.
Wg. moich badań powinien być zielony, ale ktoś go przemalował na czarno a pomiędzy prętami powinny być 3 beczki z piwem.
MARKLIN - będziemy odnawiać
 

Załączniki

OP
OP
p11c

p11c

Znany użytkownik
Reakcje
13 0 0
#12
Takim napisem jak na spodzie sygnowane były modele w latach 1930-54 - więc na pewno źle przetłumaczyłem z niemieckiego,
 
OP
OP
p11c

p11c

Znany użytkownik
Reakcje
13 0 0
#15
Blaszany samochodzik, wykonany z dość grubej blachy. Wg to jakaś spółdzielnia z czasów PRL, wzorowana na MARKLINIE
 
OP
OP
p11c

p11c

Znany użytkownik
Reakcje
13 0 0
#17
I mały wagonik firmy BING z 1912 r, niestety dość mocno zmasakrowany , brak koła a to co jest, zostało osadzone na gwoździu
 

Załączniki

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.273 61 2
#18
Na początek lokomotywa, prawdopodobnie firmy BING z 1931r. Prawdopodobnie bo została niestety mocno przerobiona. Wg. mnie powinna mieć tender 3-osiowy a ktoś ją przerobił na tendrzaka. Jest dość zniszczona więc powoli będę ją odnawiał starając się nie ingerować zbytnio w strukturę.
Lokomotywa ma napęd sprężynowy.
Czy da się odczytać nazwę lokomotywy tą na tym błotniku. Czy może to "Duke of York" może udało by się ustalić co to za typ lokomotywy i odtworzyć jej oryginalny wygląd. Choć wymyślanie czegoś czego brakuje to trochę ryzykowne.
 
OP
OP
p11c

p11c

Znany użytkownik
Reakcje
13 0 0
#19
Tak do DUKE OF YORK, wg mojej oceny lokomotywa należała do serii tzw. lokomotyw angielskich tej firmy, ( englischem Vorbild ) produkowane w latach 1925-30 i były w w trzech kolorach, czarnym, brązowym i zielonym. z róznymi napisami i pewnymi odmianami. Tyle tylko, że jest podstawowy błąd w tej mojej bo z klasycznej lokomotywy z 3-osiowym tendrem została przebudowana na tendrzak. zostały też dokonane inne drobne zmiany i tego już nie bee zmieniał ,W każdym razie ktoś to spieprzył totalnie, teraz po zmianach ma nawet problemy z wyrobieniem się na łukach.
Na razie rozebrana jest na części pierwsze i poczyszczona tyle ile się da aby nie zdejmować oryginalnej farby