• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

TRIX C-gleis - czy to ma sens?

jedsok

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#1
Na poczatku tory trix c-gleis bardzo mi sie spodobaly. Swietnie sie trzymaja, sa sztywne i niezniszczalne. Problemem wydaje sie rozbudowa torowiska... czyli cena i dostepnosc. Dlatego zastanawiam sie nad przesiadka na inny (tanszy system). Czy istnieja przejsciowki np. na A-gleis piko i czy mobil station bedzie obslugiwal zwrotnice innych producentow?
 

Blue

Użytkownik
Reakcje
30 1 0
#5
Trix C-gleiss nie jest aż tak drogi, jak wygląda. Kiedyś upolowałem proste 62188 po 2 zł, normalnie daje się kupić po 6..7.

Ja całkowicie przeszedłem na C-gleiss do zabaw na podłodze. Dla dzieci genialne, poza tym odcinki izolowane robią się same, więc zabawy z wykrywaniem zajętości są b. proste.

Różnicy pomiędzy Maerklinem i Trixem polega na tym, że w torach Maerklin szyny są zwarte, czego lady widać w Trix, no i w Maerklin pośrodku jet szyna z wystającymi wypustkami (też widać pod światło, że są otworki do przebicia).
 
OP
OP
J

jedsok

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#6
Maerklin czy Marklin?
Proste tory to nie problem, bo rzeczywiscie nie sa takie drogie, ale zwrotnice itp. to juz gorzej. A gdzie w Warszawie kupujesz takie tory?

Odwrocilem swoj trixowy tor i wytloczone jest na nim "marklin"...

Zastanawiam sie na przejsciem z C na K, bo znalazlem na allegro taka przejsciowke. Bo M nie ma chyba sensu?
 

EVB420 12

Aktywny użytkownik
BGM
Reakcje
879 1 0
#8
Wiesz co, tory Marklina (czy jak kto woli Maerklina) różnią się o trixa, właśnie tymi wypustkami, a to, że pisze na nich od spodu Marklin to wynika tego, że są robione odlewy plastiku jednocześnie dla oby dwóch firm (Trix należy do Marklina) i chyba datego tak pisze. Tory Marklina mogą i chyba nie są izolowane bo nie jest to potrzebane. Na stronie trix'a pokazane jest jak zrobić przejście z C na np. K (nie kupuj torów Marklina, bo Ci one nie potrzebne, kupuj Roco ,Piko itp.(izolowane), choć K też są izolowane, ale po co ci "3 szyna") http://www.trix.de/produkte/cgleis5.php , łatwiejsze i tańsze, więc chyba lepsze. A jeśli chodzi o M to od razu odpada.
 

Michał_P

Znany użytkownik
Reakcje
182 27 0
#10
Po siedmiu latach powrót do tematu. Otóż niedawno zdecydowałem się na rozpoczęcie przygody z systemem Trix C-Gleis. Tory te bardzo dobrze nadają się do zabawy na podłodze i w przeciwieństwie do konkurencji, system ten posiada rozjazdy o akceptowalnej (nie tramwajowej) geometrii. Minusem jest spora cena oraz brak łuków o bardziej "ambitnych" promieniach. Pocieszające jest to, że konkurencja też takich łuków w ofercie nie posiada, zaś ilość oferowanych elementów systemu C-Gleis ma w przyszłości ulec powiększeniu a więc niewykluczone są łuki R9 lub R10 a także skrzyżowania i rozjazdy krzyżowe o parametrach obecnie dostępnych "schlanke Weichen".
Niezwykle ważna jest możliwość łatwego łączenia oraz rozłączania oraz przesuwania całych grup elementów w celu utrzymania pomieszczenia w czystości. Połączenia między torami wedle producenta mają być trwałe i niezawodne. Cóż, czas pokaże...
Tymczasem prezentuję układ torowy przewidziany w perspektywie czasu do rozbudowy. Powierzchnia, którą dysponuję to ok. 300cmx200cm. Koszt materiału torowego, jak już wspominałem jest dość wysoki i w tym przypadku wyniósł ponad 200 EUR w znanym niemieckim sklepie.

20161015_211233_Zgrupowania AK  Żmija _resized.jpg 20161015_211415_Zgrupowania AK  Żmija _resized.jpg
20161015_182308_Zgrupowania AK  Żmija _resized.jpg trix_c_faza1 BACKUP.jpg
 

ffox

Administrator
Zespół forum
Reakcje
3.455 12 0
#12
Jeśli chodzi o Trixy, podoba mi się system łączenia torów.
Nasyp jest ładniejszy niż w Roco.
Akcesoria Viessmanna są kompatybilne z torami Roco jak i Trix, np. słupy trakcyjne, semafory świetlne.
Kozły oporowe są ciekawsze, rozjazdy mają możliwość montowania oświetlonych zwrotników.
Wadą ich jest mała popularność w Polsce. Niestety brak zestawów startowych z polskim taborem mocno tą popularność ogranicza.
Nie podoba mi się to, że niektórych elementów dostępnych w systemie Marklina, nie znajdziemy w Trix - musimy przerabiać tory.
Za to podoba mi się wytrzymałość torów. Jest możliwość zrobienia 2-metrowego odcinka i przeniesienia go w powietrzu w dowolne miejsce bez stresu, że tory ulegną uszkodzeniu.
Połączenia między torami wedle producenta mają być trwałe i niezawodne. Cóż, czas pokaże...
Po 5 latach użytkowania, jak na razie żaden element (tor) nie uległ uszkodzeniu :) naprawdę tory są bardzo dobrej jakości.
 

Michał_P

Znany użytkownik
Reakcje
182 27 0
#13
Nie podoba mi się to, że niektórych elementów dostępnych w systemie Marklina, nie znajdziemy w Trix - musimy przerabiać tory.
Wedle informacji na niemieckich forach, ma się to w miarę upływu czasu zmienić. W przygotowaniu znajdować ma się rzekomo również rozjazd krzyżowy oparty na geometrii 12,1 stopnia, na który od dawna czekają również użytkownicy Maerklina.
[DOUBLEPOST=1476790640][/DOUBLEPOST]
Jest możliwość zrobienia 2-metrowego odcinka i przeniesienia go w powietrzu w dowolne miejsce bez stresu, że tory ulegną uszkodzeniu.
Właśnie to jest super sprawa. Jak widać na jednym ze zdjęć, dzielę całość na duże kawałki, które wynoszę z sypialni w celu odkurzania. Jest to proste, szybkie i przyjemne.

Mały minus za brak toru z przyłączem. Jeżeli ma to być w założeniu system "plug and play", to taki element byłby jednak przydatny. Tu Roco spisało się lepiej.
 
Ostatnio edytowane:

ffox

Administrator
Zespół forum
Reakcje
3.455 12 0
#14
Wedle informacji na niemieckich forach, ma się to w miarę upływu czasu zmienić. W przygotowaniu znajdować ma się rzekomo również rozjazd krzyżowy oparty na geometrii 12,1 stopnia, na który od dawna czekają również użytkownicy Maerklina.
Jeśli to prawda, to nie mogę się doczekać.
A właśnie. Podwójny rozjazd krzyżowy Trixa ma super zaletę.
Do jego obsługi wystarczy jeden napęd i jeden dekoder
Z tego co kojarzę, Roco wymaga dwóch napędów.
Mały minus za brak toru z przyłączem. Jeżeli ma to być w założeniu system "plug and play", to taki element byłby jednak przydatny. Tu Roco spisało się lepiej.
Jeśli chodzi o tor z przyłączem, to każdy tor jest do tego przystosowany :) po każdej stronie każdego toru (oprócz kozła) masz zapinki.
Jest to według mnie naprawdę wygodne.
 
B

bobby74

Gość
#15
Jeśli chodzi o tor z przyłączem, to każdy tor jest do tego przystosowany :) po każdej stronie każdego toru (oprócz kozła) masz zapinki.
Jest to według mnie naprawdę wygodne.
Dokładnie. Każdy element torowiska może być torem z przyłączem - wystarczy "wyskubać" kawałek nasypu, aby kabel mógł uciec spod torów i cześć :)
Mam takie elementy torów, które mają ponad 10 lat i łączą się z nowymi elementami - i trzymają! - bez jakichkolwiek zgrzytów.
 

ffox

Administrator
Zespół forum
Reakcje
3.455 12 0
#18
Super :) choć cena trochę odstrasza.
Liczyłem, że będzie oscylowała w granicach 120 zł, jak rozjazd 12,1".
Do tego należy jeszcze doliczyć tory Trix 62071.

Widzę, że edytowałeś link do strony lippe, tam prawie 10 euro mniej więc ujdzie.
 

Podobne wątki