• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Transportery wąskotorowe.

Sebastian.W

Aktywny użytkownik
Reakcje
43 0 0
#1
Koledzy mam pytanie czy można gdzieś w chwili obecnej zakupić transportery chociaż troszkę udające te z naszych szlaków? W temacie h0 jestem bardzo początkujący jednak maży mi się skład Lxd2 ze sznurkiem transporterów z węglarkami Eaos lub wagonami 401 K, które niebawem mają się ukazać. Jako mieszkaniec Krakowa gdzie kolei wąskotorowej jak na lekarstwo brakuje mi takiego klimatu. A że Lxd2 od Bemo mam prawie wszystkie to czas wreszcie dać im pracę;).
 

Mafia

Znany użytkownik
FREMO Polska
H0e
KSK Wrocław
Reakcje
1.492 19 0
#2
W ostatnich latach w skali H0e na rynku były dostępne dwa rodzaje modeli transporterów produkowanych wielkoseryjnie:
1) produkcji LIliputa - sześcioosiowe, jak te stosowane ostatnio w Polsce.
2) produkcji Roco - czteroosioowe

Oczywiście są to wagony innej konstrukcji niż te produkcji polskiej, ale alternatywy innej nie ma. Marcin Wojda opracował piękne modele z blaszek, idealnie odzwierciedlające naszą konstrukcje. Niestety ich wykonanie jest bardzo pracochłonne, do tego stopnia, że nawet uzdolnieni modelarze, doświadczeni w wykonywaniu modeli z blaszek, zrobili ich dla siebie niewiele.
Niestety , modele Liliputa nie są obecnie dostępne u producenta, a ich zakup z drugiej ręki jest niełatwy. Po cichu liczę na to, że Liliput wznowi produkcję tych wagonów. Pozostaje więc Roco, ale ten wagon jest konstrukcyjnie bardziej odległy od naszych. Jak napisałem powyżej, nie zgadza się nawet liczba osi.
 
OP
OP
Sebastian.W

Sebastian.W

Aktywny użytkownik
Reakcje
43 0 0
#4