• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Trans Europ Express - oryginały i modele

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.138 442 105
Ale z pewnością nie wszystkie CC 6500 prowadziły pociągi TEE, część maszyn była przeznaczona do innych pociągów, w tym towarowych.
Otóż to. A które z wydanych w ostatnich dniach lokomotyw LS Models (numery 6503,6505,6517,6560,6567) prowadziły pociągi TEE? Niewiarygodne jak trudno znaleźć jakieś zdjęcia francuskiego taboru w tym przede wszystkim lokomotyw. W przypadku kolei niemieckich można znaleźć po kilka archiwalnych zdjęć prawie każdej lokomotywy.
 
OP
OP
A

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.331 463 29
Linia nazwana Maurienne od nazwy doliny rzeki Arc jest jednym z najważniejszych połączeń kolejowych między Francją a Włochami. W 1925 roku została zelektryfikowana systemem 1500 V prądu stałego z użyciem trzeciej szyny (ze względu na liczne tunele). System zasilania został przebudowany na normalną górną sieć trakcyjną w 1976 roku. Do pracy na tej linii były wyznaczone lokomotywy standardowych serii SNCF na 1500 V, ale z zabudowanymi dodatkowo na wózkach odbierakami prądu z trzeciej szyny. Wśród maszyn tak dostosowanych były również wybrane lokomotywy serii CC 6500.

Niestety, nie mam listy lokomotyw CC 6500, które prowadziły TEE i nie wiem, czy były wśród nich akurat te, których modele wypuścił L.S. Models.
 

piotr66

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.718 30 1
Zobacz załącznik 594730

Razem z wagonami kupiłem drugi egzemplarz lokomotywy i teraz mam jeden na sprzedaż. Jeżeli ktoś byłby zainteresowany, zapraszam do działu "Giełda.
Teraz dopiero trafiłem na twoją Andrzej relację o Talgo TEE - szczerze podziwiam stworzony przez ciebie skład tego oryginalnego pociągu. Nigdy nie widziałem modeli Talgo w realu, a te pociągi zawsze mnie fascynowały. Firma Talgo, która rozpoczęła działalność chyba w latach 30tych XX w. tworząc takie właśnie lekkie wagonowe konstrukcje jest stosunkowo mało znana. Miałem okazje raz jechać niemieckim ICNight talgo w latach 90tych i wrażenia głównie za sprawą wystroju wewnętrznego tych wagonów były niesamowite. A w porównaniu do PKP z tamtego czasu jakbym się przeniósł do innej epoki, jakieś 30 lat w przyszłość, albo nawet w kosmos. Szkoda że DB nie kontynuowało tych pociągów i w pędzie do cięcia kosztów (były to podobno nierentowne połączenia) wycofało te pociągi.
 

tulip

Aktywny użytkownik
Reakcje
152 1 0
Niewiarygodne jak trudno znaleźć jakieś zdjęcia francuskiego taboru w tym przede wszystkim lokomotyw. W przypadku kolei niemieckich można znaleźć po kilka archiwalnych zdjęć prawie każdej lokomotywy.
Trochę zdjęć, także historycznych można znaleźć na railfaneurope:
http://www.railfaneurope.net/pix/fr/pix.html
Jest też zdjęcie lokomotywy serii CC 6500 przy wspomnianym zasilaniu z trzeciej szyny.
6500_Maurienne.jpg

Źródło: http://www.railfaneurope.net/pix/fr/electric/dc/6500/Maurienne/SNCF_6500-liverail_1.jpg
 

SBB460

Użytkownik
Reakcje
72 0 0
Panowie,

CC6541 SNCF Mauriennie, model L.S.Models , zdjęcie by Ropu

Czy może wiecie, co to jest to za "skrzynka" na dachu pomiędzy pantografem a srebrnym wylotem powietrza wentylatorów ?
Na dachach innych modelów CC6500 L.S.Models nie zauważyłem tego urządzenia.

1623775341557.png
 

SBB460

Użytkownik
Reakcje
72 0 0
Lokomotywy były budowane w wersji na 160 i na 200 km/h, choć nie mam pewności, czy nie dało się przekładni po prostu przełączać na jedną z dwóch prędkości maksymalnych. A co do danych technicznych, to sprawdziłbym raczej na francuskojęzycznej stronie Wikipedii.
Według mojej wiedzy można było przełączyć przekładnię w monoblokowym wózku pomiędzy prędkościa max. 160 lub 200 km/h w zależności od wersji przekładni, a towarową 100 km/h.
Koledzy proszę poprawcie mnie jeśli macie inne informacje w tym temacie.
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:

SBB460

Użytkownik
Reakcje
72 0 0
Otóż to. A które z wydanych w ostatnich dniach lokomotyw LS Models (numery 6503,6505,6517,6560,6567) prowadziły pociągi TEE? Niewiarygodne jak trudno znaleźć jakieś zdjęcia francuskiego taboru w tym przede wszystkim lokomotyw. W przypadku kolei niemieckich można znaleźć po kilka archiwalnych zdjęć prawie każdej lokomotywy.
6503,6505 160km/h
6517 200km/h
6560,6567 160 km/h

Z wymienionych lokomotyw moim na pierwszy front do obsługi TEE maszyny 6503,6505,6517 lokomotywownia "Paris".
 

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.138 442 105
Otóż to. A które z wydanych w ostatnich dniach lokomotyw LS Models (numery 6503,6505,6517,6560,6567) prowadziły pociągi TEE? Niewiarygodne jak trudno znaleźć jakieś zdjęcia francuskiego taboru w tym przede wszystkim lokomotyw. W przypadku kolei niemieckich można znaleźć po kilka archiwalnych zdjęć prawie każdej lokomotywy.
6503,6505 160km/h
6517 200km/h
6560,6567 160 km/h

Z wymienionych lokomotyw moim na pierwszy front do obsługi TEE maszyny 6503,6505,6517 lokomotywownia "Paris".
Doszły kolejne numery : 6534, 6510, 6535, 6568. Jak jest z tymi ?;)
 
OP
OP
A

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.331 463 29
Przejrzałem zdjęcia CC 6500, jakie kiedyś ściągnąłem z internetu i mam takie numery tych lokomotyw z pociągami TEE:
6512, 6513, 6516, 6519, 6522 (na której był wzorowany model Roco), 6526, 6531, 6562 i 6573 - wszystkie w malowaniu TEE/Grand Confort oraz ciekawostka - CC 6553 z malowaniu zielonym odjeżdżający z dworca Paris Gare de Lyon z TEE 11 "Mistral". Lokomotywa raczej nie ma odbieraków do trzeciej szyny.
 

SBB460

Użytkownik
Reakcje
72 0 0
Panowie,

CC6541 SNCF Mauriennie, model L.S.Models , zdjęcie by Ropu

Czy może wiecie, co to jest to za "skrzynka" na dachu pomiędzy pantografem a srebrnym wylotem powietrza wentylatorów ?
Na dachach innych modelów CC6500 L.S.Models nie zauważyłem tego urządzenia.
Panowie macie pomysł z tą "skrzynką" na dachu ???

1624646478472.png
 
OP
OP
A

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.331 463 29
Wydaje mi się, że jest to wyjaśnione na stronie, do której sam kolega @SBB460 podał link:

Depuis le poste de conduite le mécanicien sélectionnait l’alimentation frotteurs ou pantographes. Ce choix actionnait un sectionneur HFT/PT disposé en toiture entre le pantographe 2 et le lanterneau. Il était placé dans une cage en verre et recouvert de grilles de protection.

Jest to, sterowany z pulpitu maszynisty, przełącznik odbioru prądu z pantografów lub z "łyżew" na wózkach do odbioru z trzeciej szyny.
 

SBB460

Użytkownik
Reakcje
72 0 0
Wydaje mi się, że jest to wyjaśnione na stronie, do której sam kolega @SBB460 podał link:

Depuis le poste de conduite le mécanicien sélectionnait l’alimentation frotteurs ou pantographes. Ce choix actionnait un sectionneur HFT/PT disposé en toiture entre le pantographe 2 et le lanterneau. Il était placé dans une cage en verre et recouvert de grilles de protection.

Jest to, sterowany z pulpitu maszynisty, przełącznik odbioru prądu z pantografów lub z "łyżew" na wózkach do odbioru z trzeciej szyny.
@Andrzej Harassek

Merci

Dokładną lekturę tejże strony pozostawiłem sobie na ten weekend :)
 
OP
OP
A

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.331 463 29
Jak pisałem w innym wątku, właśnie dziś dotarła do mnie lokomotywa SNCF serii BB 9200 - najbardziej charakterystyczna lokomotywa prowadząca pociąg TEE "Le Mistral" w latach 1965-68, czyli przez większość czasu, kiedy skład był zestawiony z wagonów inox typu Mistral '56. Sam pociąg i jego model zaprezentowałem wcześniej, ale nie miałem wtedy tego modelu. Teraz więc w moim Mistralu miejsce lokomotywy BB 9300 zajął najnowszy nabytek. Niżej parę zdjęć.

Mistral 1.jpg

Mistral 2.jpg

Mistral 3.jpg

Mistral 4.jpg
 

Podobne wątki