• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Trans Europ Express - oryginały i modele

MariuszU

Aktywny użytkownik
Reakcje
306 2 0
Dobrze. Z zebranych przeze mnie danych wynika, że w pociągach TEE Niemcy wykorzystywali wagony serii Avmz 111, Apmz 121 i 122 oraz Avmz 207 (Eurofima). 4 typy...dość niewiele. Ale to dobrze.
Natomiast problemem pewnym są wagony restauracyjne. Czy wagony serii ARmz 211 (https://www.piko-shop.de/index.php?vw_type=artikel&vw_id=23566&vw_name=detail) były w pociągach TEE wykorzystywane ?

Nurtuje mnie jeszcze kwestia sposobu malowania w wagonach TEE osłony (fartucha) podwozia na kolor czarny lub bordowy. Nie wierzę, że Niemcy nie mieli w tym jakiegoś celu. Czy mogło to być związane z tym, aby odróżnić pociągi TEE krajowe od tych międzynarodowych ?
Po prostu uproszczono schemat malowania. Dodatkowe odcięcie kolorystyki generuje kolejne koszty jej wykonania. Nie było żadnego związku z podziałem kolorystycznym na rodzaje pociągów. Kolorystyka opierała się głównie na klasach wagonu mówimy oczywiście o IC i TEE docelowo EC w starym schemacie przed 1988 rokiem.
 

MariuszU

Aktywny użytkownik
Reakcje
306 2 0
Dobrze. Z zebranych przeze mnie danych wynika, że w pociągach TEE Niemcy wykorzystywali wagony serii Avmz 111, Apmz 121 i 122 oraz Avmz 207 (Eurofima). 4 typy...dość niewiele. Ale to dobrze.
Natomiast problemem pewnym są wagony restauracyjne. Czy wagony serii ARmz 211 (https://www.piko-shop.de/index.php?vw_type=artikel&vw_id=23566&vw_name=detail) były w pociągach TEE wykorzystywane ?

Nurtuje mnie jeszcze kwestia sposobu malowania w wagonach TEE osłony (fartucha) podwozia na kolor czarny lub bordowy. Nie wierzę, że Niemcy nie mieli w tym jakiegoś celu. Czy mogło to być związane z tym, aby odróżnić pociągi TEE krajowe od tych międzynarodowych ?
Wagony ARmz211 i ARmz217 wykorzystywane były w ostatnich pociągach F (Fernschnellzug) oraz IC i TEE później EC.
 
OP
OP
A

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.292 459 29
W mojej kolekcji są i takie, i takie. Ale nie mam setki wszystkich razem (chociaż muszę policzyć). ;)
 

przemek tabisz

Znany użytkownik
Reakcje
871 60 10
@Psborsuk zestaw głowice napędowe i 2 wagony, grupa na fb.
Zestaw 3 wagonów eBay.

Odpowiednio 700 + 560(z wysyłką z Niemiec).

Generalnie na ebay kupisz za ok. 1200 - 1500 zł z wysyłką.



Ewentualnie AMC we Wrocławiu, ale tylko na zamówienie. Pytałem o zestaw 3 wagony i cena dla mnie była 610 zł.
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.272 61 2
A oświetlenie w wagonach pośrednich masz oryginalne Roco czy coś innego. W razie czego mogę poratowac jednym zestawem oświetlenia który wymontowałem z jednego członu który kupiłem dodatkowo.
 
OP
OP
A

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.292 459 29
Jakiś czas temu, w tym wątku opisałem oryginały i moje modele francuskich elektrowozów serii CC 6500 i CC 21000. Pokazałem wtedy model Roco CC 6522 i Jouef CC 6515, oba w pierwszej wersji, z żaluzjami symetrycznie umieszczonymi na całej długości pudła lokomotywy oraz model Jouef CC 21004 w wersji z krótszymi, niesymetrycznie umieszczonymi żaluzjami. Jakiś czas później trafił mi się inny model CC 6553, z żaluzjami niesymetrycznymi, więc nie odmówiłem sobie kupna, ale tu się nim dotąd nie pochwaliłem, mimo że do kolekcji TEE jak najbardziej pasuje. Nie ukrywam, że pojawienie się nowych modeli L.S. Models, a zwłaszcza pokazanie przez kolegę @Ropu swoich nowych nabytków zachęcił i mnie do zaprezentowania wreszcie modelu, który kupiłem już kilka lat temu. Jest to dość już stary produkt Jouefa, jeszcze bez gniazda dekodera, ale już we "współczesnym" wykonaniu, jeśli chodzi o jakość detali i odwzorowanie oryginału. Model kupiłem używany, z nałożoną przez poprzedniego właściciela patyną. Model jakością wykonania odpowiada wcześniej prezentowanym przeze mnie modelom Jouefa CC 6515 i CC 21004.

IMG_1127a.JPG

IMG_1128a.JPG

IMG_1129a.JPG

IMG_1131a.JPG

IMG_1132a.JPG
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.272 61 2
Wspomniany wyżej model CC6515 firmy Jouef już po zamontowaniu detali pokazałem Tutaj
Model lokomotywy CC6553 tej samej firmy przedstawiony wyżej pochodzi z 1993 roku i rzeczywiście jak na tamte czasy jest rewelacyjnie wykonany nawet trochę lepiej niż Roco z tamtych lat. A i dzisiaj nadal jest to świetny model. Widzę że poprzedni właściciel oprócz patyny zamontował jeszcze ładniejsze ślizgi pantografów od fabrycznych.
 

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.132 442 105
Panowie. W związku z wydaniem modelu lokomotywy serii CC 6500 kolei SNCF chciałbym zapytać o kwestię prowadzenia przez te maszyny pociągów TEE. Oczywiście wiem, że lokomotywy te praktycznie do prowadzenia tych pociągów zostały stworzone. Jednak czy wszystkie lokomotywy te pociągi prowadziły, czy może tylko jakaś grupa? Czy jest jakaś baza egzemplarzy które obsługiwały pociągi TEE ? Pytam bo w internecie jak na lekarstwo zdjęć.
Ponadto mam pytanie dotyczące maszyn, które otrzymały na boku logo (herb) prowincji/dystryktu. Które to były numery tych lokomotyw ?
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.272 61 2
Raczej do pociągów TEE nie były używane lokomotywy dla linii Maurienne. Czyli z odbiorem prądu z trzeciej szyny. Najczęściej malowane na kolor zielony.
Co do informacji z podanego wcześniej linku z Angielskiej Wikipedii to dane o herbach są raczej ok ale dane techniczne są pomylone bo dotyczą tylko lokomotywy która była testowana w USA. Więc trzeba być ostrożnym.
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
A

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.292 459 29
Raczej do pociągów TEE nie były używane lokomotywy dla linii Maurienne. Czyli z odbiorem prądu z trzeciej szyny.
Nie jestem pewien, czy tą linią nie jeździły też pociągi TEE, jeżeli tak, to również CC 6500 z wersji "Maurienne", z odbiorem prądu z trzeciej szyny, mogły składy TEE prowadzić. Ale z pewnością nie wszystkie CC 6500 prowadziły pociągi TEE, część maszyn była przeznaczona do innych pociągów, w tym towarowych. Lokomotywy były budowane w wersji na 160 i na 200 km/h, choć nie mam pewności, czy nie dało się przekładni po prostu przełączać na jedną z dwóch prędkości maksymalnych. A co do danych technicznych, to sprawdziłbym raczej na francuskojęzycznej stronie Wikipedii.
Ponadto mam pytanie dotyczące maszyn, które otrzymały na boku logo (herb) prowincji/dystryktu. Które to były numery tych lokomotyw ?
We Francji nie ma prowincji ani dystryktów, tylko regiony i departamenty. Ale lokomotywy otrzymywały zwykle imiona od nazw miast, a nie regionów czy departamentów. Imiona nadawane były najczęściej w trakcie eksploatacji, nie od nowości lokomotywy (choć mogło się i tak zdarzyć). Tak więc nie należy się dziwić widzą zdjęcia tej samej maszyny z i bez nazwy i herbu miasta. Nie mam niestety spisu lokomotyw z podanymi ich nazwami, być miże w internecie coś da się znaleźć.
 

Podobne wątki