• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Tramwaje z różnych stron świata na naszych fotografiach

Beobachter

Znany użytkownik
Reakcje
4.899 10 2
#43
Wrzesień 2008 - light rail w Buffalo. Większość trasy to praktycznie metro, ale zbudowane w Japonii pojazdy poruszają się taż na odcinku naziemnym. Tutaj mają w/g Wiki ograniczenie prędkości do 24 km/godz (pod ziemią do 80).

CFB15C60-B5F6-4E96-A098-4CA7B39925E0.jpeg


C535CEB7-EDD9-47A0-AB16-5CC0EFAC45D9.jpeg


B1B4411B-E20E-482C-B98B-FB170AE4E396.jpeg
 

Beobachter

Znany użytkownik
Reakcje
4.899 10 2
#46
Miasto, do którego od dawna nie sposób pojechać - Eupatoria na Krymie. Tatarzy, Ukraińcy i Rosjanie żyli razem, bez konfliktów w coraz bardziej turystycznie atrakcyjnym regionie … szkoda, że komuś to przeszkadzało :(

B9AA2C4A-81DD-40C8-B956-AD6D966F0FE5.jpeg
 

Beobachter

Znany użytkownik
Reakcje
4.899 10 2
#47
Stadtbahn (kolej miejska) to takie coś pośredniego pomiędzy tramwajem i metrem. W regionie Kolonia - Bonn trasy przebiegają częściowo pod ziemią. Dawniej pojazdy jeździły częściowo po torach klasycznego tramwaju, częściowo po torach kolejowych. Było to o tyle niewygodne, że na wspólnych przystankach trzeba był do wagonów dość wysoko się wspinać (poziom podłogi to 90 cm, poziom przystanku dla tramwaju niskopodłogowego 35 cm). Dlatego z czasem rozdzielono linie niskopodłogowe od linii Stadtbahn. Na zdjęciu wagon typu B (B-Wagen) używany w Kolonii i Bonn (trasy tych miast łączą się). Same zdjęcia pochodzą z Bonn - ty razem relatywnie nowe (z wczoraj). Ciekawostka to pociąg „nurkujący” pod hotelem Maritim. Na jednym zdjęciu również podziemny przystanek kolejki.
88E2CD67-14A7-42A5-9938-DFB0C6F6696D.jpeg


A2F4E301-8E90-44C6-9267-995961B41651.jpeg


CFF94777-4BED-4EE4-923B-D9B8E88A74DE.jpeg


F1811CF6-690F-44ED-9BCB-E9BFD2C418CB.jpeg


B46E8317-FD8C-4D6E-8622-0B2E40207517.jpeg
 

Beobachter

Znany użytkownik
Reakcje
4.899 10 2
#48
Najkrótsza wersja tramwaju Siemens Avenio. Zaledwie dwuczłonowa (ten typ może mieć nawet do 8 członów) o długości niecałych 20 metrów. Zdjęcie aktualne z Monachium.

C1C0ACFF-FB50-43EA-8D4D-1C566E45A0F4.jpeg


79EE5FFA-B58F-406A-BBA4-3D1362727DDC.jpeg


Tutaj też starszy typ, czyli „R” pochodzący z firmy ADtranz .

85CEEA47-0546-4CA6-9A6B-04A5197166FA.jpeg
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.860 111 7
#49
Dzisiaj dostawa w mieście braterskiej miłości-Philadelphia, Pennsylvania i znalazłem się w bardzo fajnym miejscu jeśli chodzi o pojazdy szynowe. Dokładniej miejsce to Grays Avenue dochodząca do South 49th Street. Tramwaje jadąc z Grays Ave. robią tu ćwierć koła w lewo na S.49th pod górkę, aby zaraz za zakrętem znaleść się nad torami magistrali kolejowej "North East Corridor". Jak wygląda miasto amerykańskie poza turystyczną częścią widać na zdjęciach. Czekałem na wjazd do klienta grubo ponad godzinę, ale nudów nie było:
20220729_074727.jpg

Na pierwszym miejscu tramwaj (Kawasaki) zjechał właśnie z mostu nad koleją i robi łuk z czrterdziestej dziewiątej na Grays Ave. Następnie złapany jadący w stronę miasta pociąg SEPTA push-pull, prawie nowy Sprinter na końcu:
20220729_074206.jpg
20220729_074221.jpg

Wiem, nie tramwaj ale pełny obraz miejsca w którym byłem. Następny Kawasaki na moście:
20220729_080259.jpg

Po tem Silverliner IV w stronę miasta:
20220729_102630.jpg

Szyny najbliżej mnie to towarowe przez ogromny kompleks zaczynający się zaraz za zakrętami. Jak widać są ślady po przełożeniu i jeśli dobrze pamiętam ze starszych diagramów, była w tym miejscu para torów towarowych. Wszystko kiedyś było pod drutami. Para torów z betonowymi podkładami to Amtrak idący do niższego poziomu głównego dworca w mieście; tzw. 30th Street Station. Silverliner będzie odbijał od torów Amtrak aby znaleść się na wyższym poziomie dworca. Jeszcze jeden Silverliner IV jadący w drugą stronę:
20220729_103729.jpg

Na koniec mijanka na moście:
20220729_080805.jpg

Zachmurzone niebo jest mylące, jest duszno i prawie bez wiatru.
 

Beobachter

Znany użytkownik
Reakcje
4.899 10 2
#50
Jeszcze raz w Monachium. Tutejsze przedsiębiorstwo komunikacyjne jest w trakcie otrzymywania dostaw nowych tramwajów Avenio. Zmodernizowane, czteroczłonowe jednostki pojawiły się już na miejskich trasach. Udało mi się sfotografować pierwszą spośród 73 zamówionych jednostek, którą zaopatrzono w odpowiednią reklamę :)
IMG_0521.jpeg


IMG_0555.jpeg


I jeszcze filmik informujący o nowych nabytkach
 

Beobachter

Znany użytkownik
Reakcje
4.899 10 2
#51
Kolonia ma dość ciekawy system komunikacji tramwajowej, który jest podzielony na linie nisko - i wysokopodłogowe. Tramwaje tego drugiego rodzaju docierają nawet do Bonn korzystając z (niegdysiejszych) torów kolei podmiejskich. Zdjęcia pojazdów typu B wykonane właśnie w Bonn umieściłem kilka wpisów wcześniej. Natomiast teraz miałem okazję sfotografować w Kolonii nowsze pojazdy typu k 5000. Te wysokopodłogowe tramwaje obsługują także najdłuższe linie tramwajowe (do 46 km ) i osiągają prędkość do 80 km/godz. W eksploatacji znajduje się 59 jednostek (oraz 15 lekko zmodyfikowanych k 5200).

IMG_0946.jpeg


IMG_0947.jpeg
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.290 459 29
#52
Kolonia ma dość ciekawy system komunikacji tramwajowej, który jest podzielony na linie nisko - i wysokopodłogowe. Tramwaje tego drugiego rodzaju docierają nawet do Bonn
Docierają nawet dalej na południe. Miasto Bonn ma własny system transportu szynowego, połączony z siecią Kolonii. Na terenie miasta jeżdżą zarówno podmiejskie tramwaje wysokopodłogowe, jak i tramwaje niskopodłogowe. Te drugie wyjeżdżają daleko poza Bonn i docierają zarówno do Kolonii (nie wiem, czy połączenia Kolonia - Bonn są obsługiwane przez tramwaje z Kolonii, czy z Bonn, a może i jedne, i drugie), jak i na południe do odległej od centrum Bonn o ok. 15 km miejscowości Bad Honnef nad Renem. Ta najdłuższa linia ma numer 66 i właśnie tramwaj tej linii pokazał kolega @Beobachter w tym wpisie. Co ciekawe, linie podmiejskie, formalnie Stadtbahn, w Bonn są często nazywane U-Bahn, chociaż tylko jej krótkie odcinki w centrum miasta biegną pod ziemią. W Bonn (nie wiem, jak jest w Kolonii) linie Stadtbahn (U-Bahn) i Straßenbahn (normalnych tramwajów, niskopodłogowych) nie są całkowicie rozdzielone, na wielu odcinkach są wspólne, wspólne są też przystanki. Wysokopodłogowe składy Stadtbahn mają rozkładane schodki, co umożliwia wsiadanie i wysiadanie także przy niskich peronach, ale przynajmniej część (nie wiem, czy wszystkie) wspólne przystanki mają perony o podwójnej długości: połowa długości jest niska, druga część - wysoka.

Parę moich zdjęć z sierpnia 2022 roku, kiedy jeszcze obowiązywały maseczki w środkach transportu. Niskopodłogowy tramwaj linii 61 przed Dworcem Głównym w Bonn (Hauptbahnhof):

IMG_0470.JPG


Tramwaje nisko- i wysokopodłogowe na wspólnym odcinku na moście Kennedy'ego (Kennedybrücke):

IMG_0514.JPG

IMG_0516.JPG


Wysokopodłogowy tramwaj linii 66 Stadtbahn (U-Bahn) na podmiejskim przystanku Königswinter Oberdollendorf:

IMG_0507.JPG

IMG_0508.JPG
 

Beobachter

Znany użytkownik
Reakcje
4.899 10 2
#53
Na terenie miasta jeżdżą zarówno podmiejskie tramwaje wysokopodłogowe, jak i tramwaje niskopodłogowe
Dotyczy to jednak tylko starszych „B Wagen„ ( przedstawione wcześniej w Bonn właśnie), gdyż k 5000 nie ma rozkładanych schodków i jest używany tylko na trasach z wysokimi przystankami (peronami).
nie wiem, czy połączenia Kolonia - Bonn są obsługiwane przez tramwaje z Kolonii, czy z Bonn, a może i jedne, i drugie
Trasy łączące Kolonię z Bonn są obsługiwane przez pojazdy z obydwu miast, przy czym większość ( ~ 3/4 ) pochodzi z Kolonii.
W Bonn (nie wiem, jak jest w Kolonii) linie Stadtbahn (U-Bahn) i Straßenbahn (normalnych tramwajów, niskopodłogowych) nie są całkowicie rozdzielone,
W Kolonii są rozdzielone.
 

Beobachter

Znany użytkownik
Reakcje
4.899 10 2
#55
Miasto Bielefeld postanowiło w latach 60-tych ubiegłego wieku unowocześnić swą sieć tramwajową na wzór (przedstawianej w niedawnych postach) sieci Kolonii.
Również tutaj większość tras przebiega naziemnie, ale w centrum miasta funkcjonują w tunelach jako metro.
Zamówione pojazdy typu M8C oraz M8D nawet optycznie przypominają wysokopodłogowe tramwaje Kolonii, choć są od nich węższe (tylko 2,3 m), co ma pewnie związek mniejszym też rozstawem torów ( 1000 mm). Są to 3-członowe pojazdy oparte na 4 wózkach, spośród których 2 zewnętrzne są napędzane. Teoretycznie mogą rozwijać prędkość 80 (8D nawet 90) km/godz, lecz przepisy Bielefeld dopuszczają tylko 70 km/godz. Praktycznie wszystkie 8C zostały już wycofane z eksploatacji, więc na zdjęciach mamy M8D.
IMG_0966.jpeg

IMG_0996.jpeg


IMG_0982.jpeg


IMG_0984.jpeg


Bardziej ciekawe są nowocześniejsze GTZ8-B, których cechą charakterystyczną jest rozszerzenie karoserii powyżej poziomu peronów do 2,65 m, co pozwoliło na wyraźne zwiększenie przestrzeni pasażerskiej. Także te konstrukcje są 3- członowe, choć ich długość jest większa (34,3m wobec 27,17 M8D). Zarówno starsze, jak i nowsze jeżdżą sprzężone w zespoły dwóch jednostek.

IMG_0964.jpeg


IMG_0999.jpeg


IMG_0995.jpeg


IMG_0989.jpeg


IMG_0987.jpeg
 

Podobne wątki