• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Tramwaje z różnych stron świata na naszych fotografiach

teigrekty2

Znany użytkownik
#24
Wyprawa do Pittsburgha, w Pennsylvanii. Pittsburgh to ogromne przemysłowe miasto, położone w południowo-zachodniej części stanu. Przydomek jaki nadano temu miastu, to "Steel City"=Stalowe Miasto" i Metropolia znana jest przede wszystkim z produkcji stali. Dla kogoś jak ja, uważającego że dym z koksowni, czy kreozot z pokładów kolejowych to perfumeria-w takim miejscu będzie całkiem zadowolony. Miasto położone jest w zachodniej części gór Appallachów, na styku trzech dużych rzek; Allegheny i Monongahella, które początkują rzeke Ohio. Teren jest trudny, z wieloma głebokimi wąwozami, za tem cały region jak i same miasto obfituje w piękne stalowe mosty kolejowe i skomplikowane objazdy i podjazdy. Niegdyś była tu także równie ciekawa sieć tramwajowa. Tramwaje jeździły po wyznaczonych torowiskach, oraz po niemalże polnych drogach, na których ledwo co widoczne były główki szyn. Dzisiaj niestety ta piękna pajęczynka należy do przeszłości i trzeba troche znać miasto aby znaleść te ślady ciekawszych czasów. Nadal jednak są tu tramwaje, bazowane luźno na LRV (Light Rail Vehicle). 20171112_095109.jpg
Wyjazd z centrum nad rzekę Monongahella. 20171112_095207.jpg 20171112_095228.jpg 20171112_103701.jpg
Jedna z wielu kolei przechodząca nad, lub pod torami tramwajowymi. Ta jeśli się nie myle, należy obecnie do W&LE. 20171112_095918.jpg
Złapany komplet lokomotyw W&LE w innym miejscu.
20171112_104652.jpg

Zbiegające się linie czerwona i niebieska, my jedziemy w strone centrum i za kilkanaście sekund obie linie zbiegną się na tym samym poziomie. 20171112_104655.jpg 20171112_115911.jpg
Następny skład z centrum wjeżdżający na przystanek Station Mall. 20171112_120800.jpg
...I z powrotem do centrum na byłym moście kolejowym. Linia skręcająca ostro w lewo jest obecnie nie używana.
 

Misiek

Znany użytkownik
#25
Kiczowaty obrazek.
Czeska Tatra K2, o ile się nie mylę, dostarczona w czasach Jugosławii, przetrwała oblężenie Sarajewa, mija Most Łaciński. Wcześniej zwany "Gawriłow most". Od Gawrilo Principa, jak nietrudno się domysleć ;)
Muzeum na rogu to muzeum historii Bośni, z lat panowania Austro-Węgier.
IMG_25084.JPG


Inna Tatra w bardziej handlowej części Sarajewa (Parlament, Hotel Holday, dwa centra handlowe po przeciwnych stronach skrzyżowania)
IMG_25067.JPG


Kolejne Tatry i Düwag GT8 (sprowadzony z Turcji) - na torach wzdłuż rzeki Miljacki (trochę wcześniej niż Most Łaciński).
IMG_25122.JPG

IMG_25228.JPG

IMG_25226.JPG

(na budynku widać ślady po kulach)

IMG_25121.JPG

IMG_25233.JPG


Wzdłuż Miljacki jest jeden tor, tramwaje zawracają wzdłuż "starówki (Baščaršija) i wracają naokoło ulicą a jakże, Marszałka Tito.
Tory się schodzą ponownie w okolicy gdzie zrobiłem zdjęcie niebieskiej Tatry.
Układ linii jest nieskomplikowany. Łącznie 6 numerów, które obsługują kluczowe miejsca: Starówkę, Dworzec kolejowy i 10kilometrowy odcinek "nowego Sarajewa" w kierunku lotniska. Na lotnisko tramwajem się nie dojedzie. Jest chyba jeden autobus, ale olałem, wolałem trolejbusem plus niedługi spacerek przez osiedle.
Jazda Tatrą - super, trzęsie na niezbyt równych torach. Trolejbus tez jest super. Wsiadasz do numeru 103 a w środku wisi tabliczka 106 ;-)

Bilet jednorazowy kosztuje 1,60 marki bośniackiej (KM - marka konwertybilna) - w prostym przeliczeniu x2 = 3,20zł.
Bilety okresowe są tylko dla mieszkańców, I jest zabawnie - na każdy środek transportu (tramwaj, autobus, trolejbus) jest inny rodzaj biletu. A jak się kupuje u kierowcy trolejbusu lub motorniczego to płaci się 1,80KM, w autobusach nadal 1,60KM.

Jak ktoś zbiera egzotyczne bilety to chyba zachowałem, mogę odstąpić ;)

A, jeszcze jedna Tatra na ul. Marszałaka Tito
IMG_25074.JPG
 
Ostatnio edytowane:

oelka49-26

Aktywny użytkownik
#26
Wagon w żółtym kolorze na czwartym zdjęciu posiada jeszcze typową cechę wagonów z Sarajewa - ryflowane ściany w pasie podokiennym. Oryginalnie odbierak był na drugiej sekcji a nie z przodu jak obecnie.
 

Podobne wątki