• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Tramwaje w Łodzi

Generał

Znany użytkownik
Reakcje
747 5 0
#41
Do większej ilości moich archiwaliów z wyjazdów do Łodzi i innych miast gdzie funkcjonowały tramwaje posiada obecnie dostęp Kol.JacekK . W latach 80 tych pracowałem w MPK krakowskim i w ramach obowiązków służbowych fotografowałem tabor tramwajowy. Zasoby moich zdjęć zostały w MPK lub zasiliły Muzeum Inżynierii Miejskiej.Niektóre wtórniki odbitek mam także u siebie i jak coś nowego znajdę to na pewno udostępnię.
 
OP
OP
michal.guminiak

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.416 7 0
#45
Panie Generale, Kraków tramwajowy też jest piękny. Moja pierwsza podróż krakowskimi tramwajami odbyła się w 1988 roku, podczas wyjazdu harcerskiego. Proszę o archiwalia. Z podziękowaniem!
 

sluzbowo

Znany użytkownik
Reakcje
137 1 0
#46
W r. 2003 uruchomiono w Łodzi tramwajową linię turystyczną "0". Pewnego pięknego weekendu wybrałem się na przejażdżkę zabytkowym składem 5N+5ND # 337+644 i mając przy sobie aparat (z tym że nie Zorkę Pięć) zrobiłem kilka zdjęć.

Skład wyjeżdża na linię z nieistniejącej już dzisiaj zajezdni nr 2 - Dąbrowskiego.

002.jpg


Krańcówka "Zdrowie".

004.jpg
003.jpg


ul. Dąbrowskiego przed zajezdnią nr 2 - koniec trasy.

006.jpg


Zajezdnia nr 2 - obrót składu (trójkątowanie) przed ponownym wyruszeniem na trasę.

007.jpg


008.jpg


009.jpg
 
Ostatnio edytowane:

maniek2820

Znany użytkownik
Reakcje
12 1 0
#48
Może ktoś z Łodzian porobi zdjęcia piktogramów i napisów wewnętrznych. Ostatnio się nim przyglądałem korzystając z usług MPK Łódź i to chyba ważny a zarazem inny dla każdego regionu kraju i sieci szczegół .pozdr
 

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
20.257 496 29
#49
25.06.2006 Zajezdnia Dąbrowskiego.

DSCF0591.JPG


DSCF0548.JPG


Krańcówka Zdrowie.

DSCF0584.JPG


DSCF0587.JPG


6.08.2006 wyjazd z deszczową niedzielę z zajezdni Dąbrowskiego

DSCF0909.JPG


Tydzień później 13.08.2006 po wyjeździe z zajezdni Dąbrowskiego podąża ulicą Dąbrowskiego w stronę ul.Rzgowskiej, czyli jedzie w miasto.

DSCF0922.JPG


Jakaś wycieczka w środku tygodnia spotkana absolutnie przypadkiem, jedzie od strony krańcówki Dąbrowskiego w stronę ul.Śmigłego-Rydza w którą następnie skręci.
6.03.2007

DSCF2822.JPG


22.07.2007 powrót ze Zdrowia, ostatni kurs do zajezdni Dąbrowskiego, kołysze się majestatycznie na nie remontowanym torowisku od lat siedemdziesiątych, na ulicy Dąbrowskiego.

DSCF4029.JPG


30.09.2007 Zerówka kończyła swój bieg także na krańcówce Śląska.

DSCF5306.JPG


Kilka fotek aby Was nie zanudzić, za chwilę coś bardzo smutnego.
 

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
20.257 496 29
#50
Kwiecień 2011 rok, zajezdnia Dąbrowskiego jest już zamknięta, rozpoczął się demontaż wszystkiego.

P1090240.JPG


P1090242.JPG


P1090257.JPG


P1090259.JPG


P1090261.JPG


P1090262.JPG


P1090338.JPG


27.04.2001 pierwszy pożar na terenie likwidowanej zajezdni, następne doprowadzą do bezprawnej rozbiórki hali postojowej.

P1090346.JPG


CDN.
 

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
20.257 496 29
#52
Jedno zdemontowali , drugie zbudowali. Jest piękny dworzec (czasem patrzę na niego na Toya Go). Kosmos.
Jedno nie ma nic wspólnego z drugim.

Zburzono zabytkową zajezdnie wpisaną do rejestru zabytków, zbudowano moloch dla znikomej garstki podróżnych, większość i ta jeździ z Widzewa.
Nie twierdze że jest brzydki, niepotrzebny, ale jest zbudowany bez sensu, otwieramy dworzec przy prawie nie istniejącej infrastrukturze, a największym problemem są nazwy ulic dojazdowych, których jeszcze nie ma.
A to że aby z Fabrycznej odjechać pociąg mógł, musi najpierw przyjechać z Kaliskiej, oczywiście nie wszystkie ale rano większość, no bo na Widzewie nie mają gdzie nocować, na Fabrycznej absolutnie nie, no i wystarczy jeden złamany pantograf na łącznicy Łódź Kaliska -Łódź Kaliska Towarowa i przez ponad pięć godzin nie odjechał żaden pociąg do W-wy,zero informacji zero empatii, syf, to po to taki dworzec, najnowocześniejszy w Europie podobno.
Oczywiście może się to zmieni po wybudowaniu tunelu.

Ty na to patrzysz z daleka, a z daleka to nawet ja jestem śliczny, tracę natomiast przy bliższym poznaniu.
 

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
20.257 496 29
#54
Niestety nie wiem, być może koledzy z KMST go uratowali, ale po kolejnym pożarze (szukam zdjęć) budynek inspektor nadzoru, najjaśniejszej Rzeczypospolitej zakwalifikował do rozbiórki jako grożący zdrowiu i życiu miejscowej faunie i florze.
Spróbuję się dowiedzieć ale wolę sobie nie robić nadziei.:(
 

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
20.257 496 29
#57
Dziś dla odmiany zdjęcia Piotrka Chorążego

Niedziela z Orkiestrą specjalny tramwaj na nowej pętli Augustów.

DSC_0121_20170115_6048.JPG


DSC_0125_20170115_6052.JPG


2004 rok tramwaj z Lutomierska ul.Gdańska

2004_0101_000011.JPG


Także z Lutomierska do Łodzi między Lutomierskiem a Konstantynowem Łódzkim

2004_1110_103024.JPG


I kultowe miejsce, jak dobrze że będzie jeszcze długo istnieć, most na rzece Ner przed Lutomierskiem 2004

2004_1113_154036.JPG
 
OP
OP
michal.guminiak

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.416 7 0
#58
Piękne zdjęcia. Linia 25, trochę już zapomniana tutaj na nowo odżyła w klasycznym wydaniu. Tramwaj 25 jeździł dawno, dawno temu ul. Narutowicza i skręcał w Kopcińskiego, kierunek wiadukt, a docelowo Widzew. Promień skrętu starej pętli widzewskiej przy wiadukcie był minimalny. Przegubowce, a później osiemsetpiątki wystawały dziobem i rufą mocno na zewnątrz toru.
 

Podobne wątki