• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Tramwaje w Łodzi

Fisz

Aktywny użytkownik
H0e
GGM
Reakcje
59 0 0
#21
Na Śląsku podobnie, sanki po przejechaniu drugim pantografem zmieniały położenie iglic rozjazdu bądź sygnał na mijance, jeśli blokada nie zadziałała poprawnie. M.in. stąd i u nas kable międzywagonowe.
 
OP
OP
michal.guminiak

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.416 7 0
#22
Kilka lat temu postanowiłem uhonorować tramwaje łódzkie modelarsko. Nabyłem w jednym z poznańskich sklepów modele tramwajów (ale jakich?) w skali 1:100 i upodobniłem je do łódzkich wozów typu Cieszyn lub Simmering/Herbrand. Temu drugiemu tramwajowi nadałem numer linii 46 z sentymentu dla ozorkowskiej trasy.
 

Załączniki

OP
OP
michal.guminiak

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.416 7 0
#23
Czerwiec 2001 roku. Lilpop III na torze ekspozycyjnym w zajezdni na ul. Tramwajowej. Fakt ekspozycji na wolnym powietrzu tego pięknego, zabytkowego tramwaju był mocno kontrowersyjny. Po kilku tygodniach oddziaływań atmosferycznych farba/lakier którym pokryty był tramwaj zaczęła płatami odpadać od dachu i burt. Na szczęście włodarze zabytku dość szybko zrezygnowali z tej formy upamiętnienia historii tramwajów elektrycznych w Łodzi. Pardon za jakość zdjęcia.
 

Załączniki

Reakcje
2.419 72 3
#24
Co do zwrotnic i systemu sterowania za pomocą "ż prądem/bez prądu" to samo było w Warszawie...
W sumie to chyba jakiś ogólnopolski projekt musiał być..., z tą różnicą, że wszystkie odbieraki były w górze..

Pozdrawiam z MMz:)
 
Reakcje
2.419 72 3
#26
Zgadza się... około 2000roku jadąc na Helenówek widziałem kilka po trasie ( z tego co pamiętam to obsługiwały kierunek " z iglicy") oraz na samej zajezdni było tego sporo... Wtedy jako uczniak w Technikum Kolejowym miałem nielichą frajdę z tego wypadu - szczególnie, że udało się wejść indywidualnie z aparatem... piękne czasy:D:D:D

Pozdrawiam z MMz:)
 
OP
OP
michal.guminiak

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.416 7 0
#27
Czasem tzw. martwa iglica montowana była po stronie zewnętrznej łuku, a tramwaje i tak dawały radę. Przykładem był lewy zewnętrzny łuk skrętu z ul. Narutowicza w ul. Kopcińskiego (kierunek z Radiostacji, przystanek vis a vis szpitala im. Barlickiego). Ciekaw jestem, czy w innych miastach stosowano ten wynalazek. Np. w Poznaniu nie zauważyłem go.
 
Ostatnio edytowane:

Fisz

Aktywny użytkownik
H0e
GGM
Reakcje
59 0 0
#28
W Częstochowie jednoiglicowe rozjazdy są normą. Co do Łodzi - dałbym sobie rękę uciąć, że właśnie na trasie do Brusa zjazd na pierwszy odcinek jednotorowy był na takiej wajsze.
 

sluzbowo

Znany użytkownik
Reakcje
137 1 0
#30
Melduję iż na wyż. wzmiank. skrzyżowaniu przedmiotowych rozjazdów jest łącznie 5. Stwierdzone wczoraj (16.11.2016) organami leptycznymi uzbrojonymi w soczewki niekontaktowe.
 

Generał

Znany użytkownik
Reakcje
747 5 0
#35
Będąc w 1989 roku na zajezdni Telefoniczna sfotografowałem kilka 805 tek pod kątem prezentowanych reklam na bokach tramwajów. :)
0158 lodz zajezdnia telefoniczna 1988 02.jpg
0158 lodz zajezdnia telefoniczna 1988 03.jpg
0158 lodz zajezdnia telefoniczna 1988 04.jpg
0158 lodz zajezdnia telefoniczna 1988 05.jpg
0158 lodz zajezdnia telefoniczna 1988 06.jpg
0158 lodz zajezdnia telefoniczna 1988 07.jpg
0158 lodz zajezdnia telefoniczna 1988 08.jpg
0158 lodz zajezdnia telefoniczna 1988 09.jpg
0158 lodz zajezdnia telefoniczna 1988 10.jpg
 
Ostatnio edytowane:

sluzbowo

Znany użytkownik
Reakcje
137 1 0
#36
Miodzio. Zwłaszcza Pewex, Otex i Baltona :) 57 55 55 też. Dzwoniło się, a jakże.
Towarzyszu Generale, a nie był to pamiętny rok 1989? Vide: "Głosuj na nasz program. Wybory 89".
Odmeldowuję się.
Starszy szeregowy (rezerwy).
 
Ostatnio edytowane:

sluzbowo

Znany użytkownik
Reakcje
137 1 0
#38
Po bardziej wnikliwej analizie tychże cudownych zdjęć zauważam wisienkę na tym torcie: zdjęcia nr nr 1 i 3, wagon z tablicą linii 9 to przypuszczalnie 105NW z pierwszej dostawy, rocznik 1977 lub 78.

I jeszcze ciekawostka - zagadka. Spójrzcie na zdjęcie nr 6, wagon 1568, linia 12. Nad ostatnimi drzwiami - i tylko nad nimi - światełko w osłonie. Ktoś zgadnie (a może wie) do czego służyło? Żeby nie było za łatwo, podpowiem: oświetlenie wejścia dla pasażerów było jego funkcją wtórną.
 
OP
OP
michal.guminiak

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.416 7 0
#40
Panie Generale, prosimy o więcej archiwaliów z łódzkich tramwajów. Moją codzienną linią była 12 oraz 10, a do 1985 roku 24. Wycieczkowo jeździłem 13 na Nowe Złotno.
 

Podobne wątki