• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Tramwaje na Górnym Śląsku

Czapajew

Znany użytkownik
#61
Przez tą eNkę to o mały włos nie oblałem egzaminu na prawo jazdy :D Za bardzo przyciągała na siebie moją uwagę podczas jazdy ulicą Piekarską :D
 

Fisz

Aktywny użytkownik
H0e
GGM
#62
.. było wpaść w weekend na przejażdżkę eNką po Katowicach na linii 2 ;) w pełni oryginalny egzemplarz na poc. specjalnym jeździł po centrum :D
 

garcia ramirez

Znany użytkownik
#63
.. było wpaść w weekend na przejażdżkę eNką po Katowicach na linii 2 ;) w pełni oryginalny egzemplarz na poc. specjalnym jeździł po centrum :D
Aaaaa, żebym tylko wiedział !!!
Tak czy siak odbyłem bardzo klimatyczną wycieczkę po GOP. Zaliczyłem linie 5,6,7,17,9 i 19 ! I na pewno tu wrócę ! To zupelnie inny tramwajowy świat, niż w Warszawie. O wiele ciekawszy !
 
Ostatnio edytowane:

krakowiak

Aktywny użytkownik
#64
Czy przystanek końcowy linii 38 zawsze był w tym samym miejscu? Chodzi mi o to, czy kiedyś tor prowadził dalej ul. Piekarską? Na zdjęciach, sam na miejscu nie bylem, tuż za zakończonym na ślepo torem jest zakład kamieniarski? Na terenie którego, za ogrodzeniem, jest widoczny słup podtrzymujący trakcję.

ul_piekarska_bytom.JPG

źródło: google.maps
 

Fisz

Aktywny użytkownik
H0e
GGM
#65
Czy przystanek końcowy linii 38 zawsze był w tym samym miejscu? Chodzi mi o to, czy kiedyś tor prowadził dalej ul. Piekarską? Na zdjęciach, sam na miejscu nie bylem, tuż za zakończonym na ślepo torem jest zakład kamieniarski? Na terenie którego, za ogrodzeniem, jest widoczny słup podtrzymujący trakcję.
...a co powiesz na taką ciekawostkę... że zakład kamieniarski i teren wokół był kiedyś zajezdnią tramwajową... :D

Co więcej - w połowie mniej więcej przebiegu ulicy znajdowała się mijanka. Wśród niektórych najstarszych mieszkańców przystanek przy niej, nawet po zlikwidowaniu zwykło się nazywać mijanką.
 

krakowiak

Aktywny użytkownik
#67
Fisz, nie miałem pojęcia o zajezdni tramwajowej w tym miejscu :) tramwaje górnośląskie zawsze będą mnie zaskakiwać, jak w tym przypadku pozytywnie (y)
 
Ostatnio edytowane:

ziellin

Aktywny użytkownik
#68
Różnie źródła podają, ale faktem jest,że w latach 60 ub. wieku zajezdnia nie funkcjonowała, a wszystko przez szkody górnicze, które rozprawiły się również z osiedlem domów znajdujących się w pobliżu.
Do niedawna istniała pierwsza zajezdnia tramwajowa(później autobusowa), która niestety w 2013 została zburzona.
Czytałem też, że w pewnym okresie rolę zajezdni tramwajowej pełniła lokomotywownia GKW na Rozbarku.
A w związku z linią 38 na ul. Piekarskiej mam pytanie : może któryś z kolegów wie, czy projekt żyje, czy umarł :
http://www.transport-publiczny.pl/w...acja-torowiska-przy-ul-piekarskiej-50236.html
 

krakowiak

Aktywny użytkownik
#71
A ja się obawiam, że względy ekonomiczne mogą zacząć dochodzić do głosu... Nie życzę źle bytomskiej 38. Wręcz przeciwnie, jak dla mnie linia ta wraz z obsługującym ją taborem powinna żyć jeszcze w zdrowiu co najmniej 100 lat! :love:(y)
 

Adam Okuń

Znany użytkownik
#74
Nowy nabytek Tramwaje śląskie - Moderus "Skarbek". Nie za bardzo rozumiem sens dwustronnych wagonów na linii 21 Milowice-Huta Katowice ale jak sobie przypomnę moje 10 lat jako pasażer to zazdroszę miejsca. Ja po 14:00 jeździłem pojedyńczym wagonem z całą zmianą spoconych hutników i wypachnionych litrem wody kwiatowej pań z księgowości:D

 

ziellin

Aktywny użytkownik
#75
20160320_124807.jpg
20160320_124842.jpg
Linia 38 stosunkowo często pojawia się w temacie i wydaje się, że jest miłośnikom tramwajów doskonale znana. Dzisiaj zaskoczył mnie wagon, który widziałem na niej po raz pierwszy, mianowicie 4N nr 1167. Najbardziej widoczną różnicą w porównaniu z N-kami są dwuskrzydłowe drzwi. Wagon został wyprodukowany w 1957 roku w Chorzowie, do 1984 procował w ruchu liniowym w Będzinie, później jako roboczy. W 2002 przeszedł remont kapitalny, w 2006 przystosowano go do przewozu pasażerów i pełnił rolę "Będzińskiego Tramwaju Historycznego". W 2010 odzyskał swój dawny numer. Może ktoś wie czy zawitał do Bytomia na stałe?
 

Fisz

Aktywny użytkownik
H0e
GGM
#76
Nie, raczej jako zastępstwo. 954 miał być remontowany, a 1118 najwidoczniej się rozsypał.

Swoją drogą nie tak dawno straciłem prawie 10 minut na walce z tym drugim, który nie potrafił przejechać wajchy bez wykolejenia/rozjechania. Wraz z motorowym z eNki kombinowaliśmy, żeby przejechał... i w końcu się udało. Swoją drogą nawet sobie nie wyobrażacie, na jak wiele sposobów można mały dwuosiowy wagonik postawić w poprzek toru... :| pewnie też wysłano go w końcu na rewizję wózka.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
#77
Moja żona będąc dzisiaj służbowo w Katowicach na ulicy Gliwickiej zrobiła mi takie zdjęcie. Ponieważ mało się znam na tramwajach, zwłaszcza sprowadzanych z różnych stron Europy, proszę Kolegów o podpowiedź co to za wagon i skąd pochodzi. Z góry dziękuję.

DSC_4664b.JPG
 

Fisz

Aktywny użytkownik
H0e
GGM
#80
Duewag PT#904 rok produkcji 1972. Maszyna przyjechała na Śląsk z Frankfurtu am Main
W dodatku jeden z trzech mających sprawne nagłośnienie z poziomu kabiny. Poza nim jeszcze 911 i 914. Dwa pociągi linii 20-tej (206 i 2010) są obsługiwane tymi maszynami. Radzą sobie nieźle, choć idea obsługi nimi przystanków z poziomu ulicy generuje głośne wiązanki łaciny podwórkowej wśród pasażerów w wieku emerytalnym :D
 

Podobne wątki