• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

TRAMWAJ WENECJA-MESTRE

Terebesz

Znany użytkownik
Reakcje
202 4 0
#4
To jest Translohr, taka hybryda tramwaju z autobusem. Parę lat temu mocno lansował się w kontekście odbudowy systemu tramwajowego w Olsztynie, ale ostatecznie miasto zdecydowało się na klasyczny tramwaj. Uważam, że słusznie - pomijając wszystko inne, Translohr nie jest przystosowany do takich zim, jakie występują na Warmii.
Weneckim Translohrem nie jeździlem jeszcze, znam podobny z Clermont-Ferrand. Bardzo cichy. Myślę, że tam, gdzie śnieg rzadko pada, ten wynalazek może mieć przyszłość.

P.S. A co tam robi paryski Citadis? Przyjechał po trawie kolegów odwiedzić?
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.291 459 29
#6
To jest Translohr, taka hybryda tramwaju z autobusem. Weneckim Translohrem nie jeździlem jeszcze, znam podobny z Clermont-Ferrand.
Trochę inna hybryda jest we francuskim Caen, w Normandii, o tyle ciekawa, że ma kierownicę i może też jeździć bez szyn. Ale nie będę się wdawał w szczegóły, żeby nie zaśmiecać wątku. A może stworzymy oddzielny temat o niekonwencjonalnych środkach transportu miejskiego? Trochę by się tego znalazło.
 
OP
OP
mattia

mattia

Znany użytkownik
Reakcje
81 1 0
#7


Takie tramwaje jada z Golfo di Trieste (Triestu) do Villa Opicina;) , pomaranczowe to ciagniki hamulcowe starego typu z motorniczym , niebieskie plaskie to jest to samo tylko nowe i automatyczne.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.291 459 29
#8
Z Wenecji do Triestu to jednak kawałek drogi;). Ten tramwaj to ciekawa sprawa. O ile dobrze pamiętam, to na początku te ciągniki (raczej nazwałbym je pchaczami, bo pod górę pchają wagon osobowy) to były lokomotywki zębate, dopiero później przebudowano ten fragment linii na system kolejki linowo-terenowej (coś podobnego do kolejki na Gubałówkę). A na pozostałych odcinkach jeździ to jak normalny tramwaj. I co ciekawe, te traktorki się zmieniały (te automatyczne to już trzecia generacja, nie licząc zębatych), a same tramwaje wciąż te same, z lat 30. ubiegłego wieku.

PS. O tramwajach we Włoszech mamy inny wątek, w którym zresztą o tych z Triestu też pisałem, więc może administratorzy mogliby oba połączyć?

http://forum.modelarstwo.info/threads/tramwaje-włoskie-historia.11952/
 

Misiek

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.993 140 0
#9
Takie sprytne tramwaje kołowo-szynowe można spotkać też w Padwie.
Wyglądają też na dwukierunkowe.
IMG_21970.JPG


Ciekawa jest też kolorystyka (i rodzaj nawierzchni) jezdni, po której się poruszają te tramwaje.
 
OP
OP
mattia

mattia

Znany użytkownik
Reakcje
81 1 0
#11

1 2 3 4
Zdjecie 1-system kontaktu pojazdu i utrzymania na szynie (zielona-szyna,cerwone-kola pradowe metalowe poj.STE
Zdjecie 2-zwrotnica jednoszynowa elastyczna
Zdjecie 3-zwrotnica jednoszynowa sztywna
Zdjecie 4-krzyzowka jednoszynowa automatyczna


1 2
Zdjecie1-platforma podtorowa TRANSLOHR o szer. 2.20 m i wysok . 0.50 m z betonu zbrojonego z zamontowana centralnie jedna szyna kierunkowo-odbiorcza
Zdjecie 2-platforma TRANSLOHR w Padwie ze sladami kol na gumie-ulicy

1 2
Zdjecie 1-system TRANSLOHR
Zdjecie 2-system GLT
 

Podobne wątki