• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

1:1 TRAKO 2021

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.290 459 29
#1
W Gdańsku trwają 14. Międzynarodowe Targi Kolejowe TRAKO 2021. W tym roku, z powodu ograniczeń covidowych, organizacja targów jest trochę zmieniona, nieco mniejsza jest też frekwencja wśród zwiedzających. Podstawową różnicą dla odwiedzających imprezę jest to, że cały obszar targów, łącznie z ulicą między pawilonami oraz torami wystawowymi jest objęty strefą kontrolowanego dostępu i bez wejściówki nie da się wejść nie tylko do hal wystawowych, ale również na ekspozycję na otwartym powietrzu, w tym na tory wystawowe. Mimo tych ograniczeń uważam, że targi są warte odwiedzenia, choć jest to w tym roku trochę trudniejsze. Zainteresowanych odsyłam na stronę internetową targów, gdzie można sprawdzić szczegóły: http://trakotargi.amberexpo.pl/title,TRAKO,pid,216.html Zwrócę tylko uwagę na to, że formalnie, dla publiczności dostępna będzie wyłącznie ekspozycja zewnętrzna i to tylko jednego dnia, w najbliższy piątek od 10.00 do 16.00.

Poniżej parę moich zdjęć wybranego, wystawionego na targach taboru. Nie mam teraz możliwości podania bardziej szczegółowych informacji o pokazanych pojazdach, za co z góry przepraszam, ale informacji tych warto poszukać w na stronach branżowych w internecie.

Pierwszego dnia targów dodatkową atrakcją był pociąg "Connecting Europe Express", którego parę zdjęć pokazałem w specjalnym wątku w dziale "Koleje w Polsce", więc tu nie będę ich powtarzał. Spośród innych eksponatów na uwagę zasługują dwa pojazdy o napędzie elektrycznym, zasilanym ogniwami wodorowymi. Pierwszym pojazdem jest przebudowana przez Pesę lokomotywa SM42, oznaczona teraz jako SM42 6Dn. Całkowicie zmieniony jest wygląd lokomotywy, a wejście do kabiny jest wykonane jako drzwi przesuwne. Czy maszyna jest ładna, to już kwestia gustu...

IMG_8549.JPG

IMG_8550.JPG


Drugim pojazdem o napędzie wodorowym, którego oficjalna prezentacja miała miejsce dzisiaj, to zespół trakcyjny Coradia iLint firmy Alstom dla kolei słoweńskich. Z zewnątrz i w środku pociąg niczym specjalnym się nie wyróżnia, istotą nowatorskich rozwiązań jest system napędu. Podobnie, jak w wypadku SM42 6Dn, zespół jest napędzany elektrycznymi silnikami trakcyjnymi, zasilanymi jednak nie z sieci trakcyjnej, a z zainstalowanych na dachu pojazdu ogniw wodorowych. Również na dachu umieszczone są zbiorniki wodoru.

IMG_8439.JPG

IMG_8552.JPG


Newag pokazał m.in. hybrydowy, spalinowo-elektryczny zespół trakcyjny:

IMG_8474.JPG
IMG_8473.JPG

IMG_8572.JPG


Kolejną nowością jest wejście na rynek dostawców zespołów trakcyjnych dla polskich przewoźników nowej firmy, Fabryki Pojazdów Szynowych, do tej pory specjalizujących się w innego rodzaju taborze kolejowym. FPS pokazał prototypowy 2-członowy zespół trakcyjny o układzie osi 2'Bo'Bo'2, napędzany 4 elektrycznymi silnikami trakcyjnymi o mocy 300 kW każdy. Jeden człon ma dodatkowo zespół prądotwórczy z silnikiem Diesla o mocy 400 kW. W wersji produkcyjnej przewiduje się, że spalinowe zespoły napędowe będą instalowane w obu członach (łączna moc 2x400 kW), możliwe są też inne konfiguracje, jak np. zespół 3-członowy.

IMG_8589.JPG

IMG_8591.JPG

IMG_8594.JPG


Bydgoska Pesa pokazała zespół trakcyjny dla kolei regionalnych w czeskim Kraju Usteckim.

IMG_8576.JPG


Kolejny ciekawym składem był 3-wagonowy zestaw wagonów pociągu "push-pull" ČD produkcji Škody:

IMG_8469.JPG

IMG_8455.JPG

IMG_8456.JPG

IMG_8457.JPG

IMG_8461.JPG


Ciąg dalszy nastąpi...
 
OP
OP
A

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.290 459 29
#2
Widzę, że trochę się powtarzam zamieszczając informację o pociągu FPS czy o wodorowej lokomotywie Pesy, ale trudno sprawdzać na całym forum, czy ktoś już nie podał podobnej informacji w innym wątku. Nie mogę więc zapewnić, że takich powtórzeń jeszcze nie będzie. Dziś już na TRAKO nie będę, a tu wrzucę jeszcze kilka zdjęć, jakie zrobiłem przedwczoraj i wczoraj, 21 i 22 września.

Firma Stadler pokazała na TRAKO piętrowy ezt KISS dla kolei słoweńskich (SŽ):

IMG_8555.JPG

IMG_8564.JPG

IMG_8556.JPG

IMG_8557.JPG

IMG_8560.JPG


I jeszcze dwa ezt dla PKP Intercity. Pierwszy to zmodernizowany zespół serii ED74:

IMG_8426.JPG

IMG_8432.JPG

IMG_8434.JPG

IMG_8436.JPG


Drugim ezt jest skład Stadler również dla PKP IC. Prawdę mówiąc, nie wiem czym ten pociąg różni się od eksploatowanych już od kilku lat przez PKP IC zespołów tej firmy. Ponieważ jest to zespół o numerze 2 (ED160-002), domyślam się, że przeszedł on jakąś modernizację, ale szczegółów nie znam.

IMG_8441.JPG

IMG_8451.JPG

IMG_8453.JPG

IMG_8452.JPG

IMG_8448.JPG


Na targach wystawiono również kilka lokomotyw. Oprócz pokazanej już przeze mnie w poprzednim wpisie lokomotywy wodorowej, wystawiono m.in. lokomotywę Vectron dla Lotosu i Traxx dla Cargounit:

IMG_8568.JPG

IMG_8443.JPG
 

Magic

Znany użytkownik
Reakcje
4.440 31 4
#3
@Andrzej Harassek, czy dysponuje kolega może większą ilością zdjęć zarówno Vectrona Lotos Jak i Traxxa Cargounit? Nie ukrywam, że vectrony bardzo lubię nie od dziś, a malowanie Lotosu to jedne z najlepszych jakie mamy. To samo tyczy się Cargounit, czerń, czerwień, klasyka nie do pomylenia z niczym innym, a nowa maszyna wygląda znakomicie.(y)
 
OP
OP
A

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.290 459 29
#4
Niestety, obie lokomotywy, podobnie jak inny tabor, były tak ustawione, że nie dało się zrobić zdjęć bardziej z boku, więc nie powtarzałem praktycznie takich samych ujęć. Mam tylko jeszcze takie dwa zdjęcia Vectrona, Traxxa Cargounit innych fotek nie mam:

IMG_8578.JPG

IMG_8580.JPG


I jeszcze dwie lokomotywy: Dragon PKP Cargo i SU4220 PKP IC.

IMG_8476.JPG

IMG_8574.JPG

IMG_8575.JPG


Na targach pokazano kilka wagonów dla PKP IC. Jednym z nich był bezprzedziałowy wagon z poznańskiej FPS z wydzielonym miejscem do przewozu rowerów, serii B9mnopuvz. Wagon o długości 26,40 m jest przystosowany do prędkości 200 km/h.

IMG_8477.JPG

IMG_8480.JPG

IMG_8481.JPG


Oprócz tego, na sąsiednim torze wystawione elektrowóz EU160-001 z czterema wagonami PKP IC, które pokażę w kolejnym wpisie.
 

Miko

Aktywny użytkownik
Reakcje
214 0 0
#5
Drugim ezt jest skład Stadler również dla PKP IC. Prawdę mówiąc, nie wiem czym ten pociąg różni się od eksploatowanych już od kilku lat przez PKP IC zespołów tej firmy. Ponieważ jest to zespół o numerze 2 (ED160-002), domyślam się, że przeszedł on jakąś modernizację, ale szczegółów nie znam.
To jest nowy zespół (nie modernizacja), tylko z oznaczeniem coś się pomieszało. Na czas testów zespoły z nowej serii miały mieć oznaczenia ED150-001, ED150-002 itd., a docelowo oznaczenia miały być kontynuacją z poprzedniej serii czyli ED160-021, ED160-022 itd. Na boku jest prawidłowe oznaczenie (widać je nawet na Twoim zdjęciu).
A jeśli chodzi o różnice, to faktycznie są niewielkie. Najbardziej widoczne są inne fotele, reszta to już mniejsze różnice m.in. zmieniona aranżacja przestrzeni barowej i rowerowej. Bardziej szczegółowo różnice zostały opisane tu:
https://www.rynek-kolejowy.pl/mobil...lirty-3-dla-pkp-intercity-zdjecia-104581.html

A tak na marginesie, zespoły z nowej serii mają mieć możliwość łączenia z wcześniejszymi:
https://www.rynek-kolejowy.pl/mobil...y-czas-na-testy-trakcji-mieszanej-104417.html
 
OP
OP
A

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.290 459 29
#6
A teraz "skład" PKP IC.

IMG_8423.JPG


Lokomotywa EU160-001 Griffin została ustrojona okolicznościowo z okazji 20 lat istnienia PKP Intercity.

IMG_8422.JPG

IMG_8521.JPG


Za lokomotywą stał wagon bezprzedziałowy z miejscem na rowery, bardzo podobny do zaprezentowanego osobno wagonu FPS, ale oznaczony serią B9mnopuz (a nie B9mnopuvz).

IMG_8512.JPG

IMG_8516.JPG

IMG_8518.JPG


Jako drugi stał wagon wojskowy, opisany już przez kolegę @mikl w innym wątku, więc nie będę tu powtarzał bardzo podobnych ujęć. Kolejnym wagonem był wagon restauracyjny typu 406A-40 (taki przynajmniej był opis na tablicy informacyjnej):

IMG_8497.JPG

IMG_8501.JPG

IMG_8500.JPG


Ostatnim, czwartym wagonem jest dość daleko zmodernizowany przez Pesę wagon 2 klasy typu Y. Wagon oznaczono jako 111A-30 "Combo". We wnętrzu znajduje się przedział dla osób niepełnosprawnych (z miejscem na wózki inwalidzkie), dwa przedziały dla rodzin z dziećmi, przedział dla kierownika pociągu, część bezprzedziałowa i część bagażowa z 6 uchwytami na rowery. Wagon jest wyposażony w rampę i toaletę dla osób na wózkach.

IMG_8483.JPG

IMG_8488.JPG

IMG_8489.JPG

IMG_8490.JPG

IMG_8491.JPG
 
OP
OP
A

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.290 459 29
#7
Na tegorocznych targach TRAKO nie zabrakło również "świata małej kolei", choć tym razem w mocno okrojonej postaci. Dwa małe stoiska zostały upchnięte między innymi stoiskami w jednej z bocznych hal targowych. Na jednym stoisku swoje prace prezentował ks. Janusz Grygier, a na drugim, nieco większym, fragmenty kolekcji modeli i mini dioramy pokazali koledzy z Sopockiego Klubu Modelarzy Kolejowych.

Ksiądz Janusz pokazał kilkanaście swoich żartów modelarskich, ale także scenek inspirowanych rzeczywistymi sytuacjami. Część z nich to już prace znane z poprzednich imprez, a część całkiem nowe.

IMG_8537.JPG

IMG_8539.JPG

IMG_8540.JPG

IMG_8542.JPG

IMG_8543.JPG


Koledzy z SKMK przedstawili kilka tematycznych kolekcji (a raczej ich fragmenty) modeli w wielkości H0 i TT oraz dwie mini dioramy H0.

IMG_8527.JPG

IMG_8535.JPG

IMG_8531.JPG

IMG_8533.JPG

IMG_8529.JPG
IMG_8534.JPG


I to już całość mojej relacji z tegorocznych 14. Międzynarodowych Targów Kolejowych TRAKO 2021.
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.851 115 22
#8
Ja byłem dziś. Jako zwykły gość z ulicy. Oto moje uwagi.

Szkoda, że zwykłym widzom, nie branżowym, nie wolno było wchodzić na stoiska targowe, a tylko oglądać wystawy zewnętrzne. Powodem oczywiście był Covid, i to zrozumiałe, ale szkoda jednak.

Lokomotywa wodorowa Pesy swoim wyglądem robi naprawdę wrażenie. I mimo iż może się nie podobać, to ale jej wygląd powoduje iż widać jakbyśmy mieli do czynienia z czymś niezwykle nowatorskim, nową kosmiczną technologią.
Czytając jednak w sieci artykuły o problemach z produkcją dostatecznej ilości wodoru dla motoryzacji, zastanawiam się trochę czy faktycznie to paliwo będzie przełomem i czy kolei też w to pójdzie na większą skalę.

Zaprezentowany wagon 'Combo' wydawał się dla mnie posiadać łącznie niewiele miejsc siedzących. Jest uniwersalny i dla wszelkich podróżnych, ale za to jakby mało pojemny.

Co do zmodernizowanych zespołów trakcyjnych serii ED74, mam nadzieję że po latach braku pomysłu na nie, a nawet w pewnym momencie wizji ich zezłomowania, staną się następną serią pociągów zespolonych PKP Intercity. Z punktu widzenia pasażera po zmianach we wnętrzu mają szansę być tak samo wygodne jak już eksploatowane 'Darty' i 'Flirty'. Co ciekawe, najwidoczniej była to modernizacja totalna, bo wszystko wygląda jakby to był zupełnie nowy pociąg, a nie wyprodukowany w 2006 roku.
 

Meggido

Znany użytkownik
Reakcje
2.652 12 2
#9
Byłem wczoraj, tj. 23 września i odniosłem wrażenie, że ekspozycja zewnętrzna była niezbyt urozmaicona, a PKP IC swoim sprzętem zrobił sztuczny tłok. Generalnie nieco "biedniej" niż w latach poprzednich.
Moi "ulubieńcy", to
-Traxx DC3 - mimo malowania minimalistycznego robi ogromne wrażenie, a maszynownia w wersji DC nieco pusta i można tam w gałę pograć,
-Dragon 2 dwusystemowy - niezmiennie ta maszyna robi na mnie wrażenie, chociaż malowanie PKP Cargo nie jest niczym powalającym, podoba mi się umieszczenie transformatora trakcyjnego wewnątrz przedziału maszynowego, a nie tak jak w Traxxach czy Vectronach po środku maszyny na zewnątrz,
-Vectron - malowanie Lotosu robi swoje, chyba obecnie najlepsze, ale strasznie niechlujnie pospawana,
-Griffin - okleina zabija urok tej maszyny...
-SU42 w wersji FPS - jakiegoś super wrażenia nie robi,
-Pierwsza Mobilna Bomba Wodorowa - paskudna niczym kwiat róży po burzy, kojarzy mi się z Ubootem, ale to kwestia gustu i gdzieś te butle z wodorem trzeba zmieścić.
ULA_8604a.JPG
ULA_8615a.JPG
ULA_8632a.JPG
ULA_8637a.JPG
ULA_8647a.JPG
ULA_8649a.JPG
ULA_8651a.JPG
ULA_8653a.JPG
ULA_8654a.JPG
ULA_8656a.JPG
 

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Reakcje
23.548 386 20
#10
Powodem oczywiście był Covid, i to zrozumiałe
Dla mnie niezrozumiałe. Skoro możemy się spotykać w sklepach, w kościołach, w restauracjach, w klubach fitness, to dla czego na targach nie można wejść na stoiska targowe? To jest dla mnie zupełnie niezrozumiałe. Wystarczy przestrzeganie zaleceń narzuconych przez rząd i nie będzie problemu.
 

Salsa

Moderator Grupy Nostalgia za para
Nostalgia Za Parą
KKMK
Reakcje
423 2 3
#11
Z tego co ja wiem, to można było wejść do wszystkich hal tylko trzeba było zapłacić za bilet 180 zł.
Za to wejście na ekspozycję zewnętrzną kosztowało 20 zł.
Myślę że to nie jest kwestia covidu, a bardziej chęć pozbycia się przypadkowych oglądaczy (niezwiązanych z biznesem kolejowym) ze strefy firmowej, przy jednoczesnej furtce - chcesz - to zapłać zaporową cenę i wejdziesz.
 

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Reakcje
23.548 386 20
#12
Z tego co ja wiem, to można było wejść do wszystkich hal tylko trzeba było zapłacić za bilet 180 zł.
Za to wejście na ekspozycję zewnętrzną kosztowało 20 zł.
Myślę że to nie jest kwestia covidu, a bardziej chęć pozbycia się przypadkowych oglądaczy (niezwiązanych z biznesem kolejowym) ze strefy firmowej, przy jednoczesnej furtce - chcesz - to zapłać zaporową cenę i wejdziesz.
No i to rozumiem. Dzięki za wyjaśnienie.
 

DarekP

Aktywny użytkownik
Reakcje
116 1 0
#13
Ja byłem dziś. Jako zwykły gość z ulicy. Oto moje uwagi.
Zaprezentowany wagon 'Combo' wydawał się dla mnie posiadać łącznie niewiele miejsc siedzących. Jest uniwersalny i dla wszelkich podróżnych, ale za to jakby mało pojemny.

Co do zmodernizowanych zespołów trakcyjnych serii ED74, mam nadzieję że po latach braku pomysłu na nie, a nawet w pewnym momencie wizji ich zezłomowania, staną się następną serią pociągów zespolonych PKP Intercity. Z punktu widzenia pasażera po zmianach we wnętrzu mają szansę być tak samo wygodne jak już eksploatowane 'Darty' i 'Flirty'. Co ciekawe, najwidoczniej była to modernizacja totalna, bo wszystko wygląda jakby to był zupełnie nowy pociąg, a nie wyprodukowany w 2006 roku.
Wagon Combo został pomyślany jako uzupełnienie tradycyjnych wagonów o wszystkie funkcje specjalne. Do tej pory takiego wagonu nie było. W segmencie ekonomicznym dominują bezprzedziałowe wagony 2 klasy z częścią dla rowerów i bezprzedziałowe wagony z miejscem na wózki inwalidzkie. Różnica w segmencie wagonów "długich" polega na tym, że wagony do przewozu osób na wózkach inwalidzkich wykonywano jako przedziałowe. Do tego mieliśmy, albo nie , dołączane wagony barowe.
W ostatnich modernizacjach wagonów "krótkich" postanowiono, że wszystkie te funkcje specjalne zostaną zgromadzone w 1 wagonie, a pozostałe będą zunifikowane. Biorąc pod uwagę, że zdecydowano się modernizować dość duże serie wagonów, da to całkiem nowy standard składów. W wagonie Combo z jednej strony mamy przedział dla osób na wózkach, zwykle takie wagony mają 2 miejsca, tu awaryjnie da się wjechać nawet 4 wózkami, ma 2 pochylnie - krótszą i dłuższą tak, by obsłużyć wysokości peronów od 300 mm - wymagane w przepisach nachylenie to o ile pamiętam 18%. Do tego w zestawie jest również toaleta odpowiednich wymiarów i z odpowiednim dla takich osób wyposażeniem. Za przedziałem "inwalidzkim" znajduje się kanciapa dla obsługi pociągu. To pozwala uniknąć blokowania przedziałów w pozostałych wagonach, w przedziale są też półki do przewozu przesyłek konduktorskich. Kolejne 2 przedziały są przeznaczone dla rodzin z dziećmi, dzięki temu nie są też blokowane na ten cel przedziały w innych wagonach. Pozostałą część wagonu to taki mini-rowerówka, czyli 22 miejsca siedzące w przestrzeni bezprzedziałowej i miejsca do przewozu 6 rowerów. Jednocześnie pozostawiono miejsce na substytut obsługi gastronomicznej, czyli automaty wendingowe, które mają serwować posiłki zimne w postaci kanapek, batonów itd. oraz napoje ciepłe typu kawa, herbata. Sam pomysł wagonu jest dość ciekawy, a dodając do tego nowe wózki z hamulcami tarczowymi, podróżowanie powinno być wygodne, choć szukanie oszczędności w masie wagonu powoduje, że niektóre osoby narzekają na poziom wyciszenia. Ten problem dotyka nie tylko tego wagonu, ale większości ostatnich modernizacji.

Przechodząc do składów Bydgostia (ED74), to są to praktycznie EZT w stanie fabrycznym po naprawie głównej (poziom P5) z modernizacją. Trzeba przyznać, że kwota, za jaką wykonywane są te modernizacje jest dość wysoka, to Intercity ma zamiar otrzymać składy o niezawodności i wyposażeniu zbliżonym do Dartów, co widać na załączonych zdjęciach. Zmiany polegały na zrobieniu nowej aranżacji wnętrza przez likwidację 1 pary drzwi na człon, zmniejszeniu wielkości okien. Podobnie, jak w wagonie Combo mamy miejsce dla osób niepełnosprawnych, miejsca na rowery, przedział dla obsługi i miejsce na automaty wendingowe.
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.851 115 22
#16
Tak, byłem w piątek i klient nie branżowy był kierowany do kasy po bilety za 20 złoty na wstęp na wystawy zewnętrzne.
Być może Ty widziałeś kogoś z jakimś zaproszeniem na pełny wstęp, kto musiał zapłacić za wstęp.
 

DarekP

Aktywny użytkownik
Reakcje
116 1 0
#17
O nowych wagonach z FPS nie chcę się rozpisywać, bo po co wylewać żale, ale myślę, że warto tu wspomnieć o ciekawej prawidłowości w zastosowanych fotelach. Otóż w wagonach, nowych, czy modernizowanych w 1 klasie stosowane są fotele z jaśniejszym odcieniem niebieskiego i osłonkami zagłówków w kolorze białym, natomiast w wagonach 2 klasy - fotele mają obicia ciemnoniebieskie z pomarańczowymi osłonami zagłówków.
W EZT i to zarówno nowych, jak i modernizowanych jest odwrotnie - fotele w 1 klasie są ciemnoniebieskie z białymi zagłówkami, a w 2 klasie - jasnoniebieskie z ciemnoniebieskimi zagłówkami.

Drugą ciekawostką jest lada w barze. W wagonie restauracyjnym 406A-40 znajduje się na prawo "od korytarza", czyli stojąc w przejściu przodem do baru mamy go po prawej stronie, natomiast w wagonie wojskowym jest odwrotnie, czyli znajduje się po lewej stronie. Ciekawe, co przeważyło, że nie udało się zachować standardu, myślę, że byłoby prościej pod kątem elementów zapasowych, gdyby była zgodność.
 
OP
OP
A

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.290 459 29
#18
Z tego co ja wiem, to można było wejść do wszystkich hal tylko trzeba było zapłacić za bilet 180 zł.
Kolega @Salsa wie, ale niedokładnie. Wejście za opłatą dotyczyło tzw. gości branżowych, którzy nie otrzymali wcześniej zaproszenia od jakiegoś wystawcy. Wszyscy gości branżowi musieli się zarejestrować na stronie targów, podając m.in. swoje imię i nazwisko oraz firmę, w której pracują lub którą reprezentują. Ci goście branżowi, którzy dostali od wystawcy zaproszenie w postaci kodu, mogli otrzymać bezpłatną wejściówkę na jeden, wybrany dzień. Goście branżowi, którzy takiego zaproszenia nie mieli, ale byli zainteresowaniu targami zawodowo, musieli za wejściówkę zapłacić i tu była możliwość kupna biletu w cenie od 100 do 160 zł za jeden dzień (cena zależała od terminu zakupu: im wcześniej, tym taniej). Tak więc była możliwość płatnego wejścia do hal, ale po pierwsze, wymagało to rejestracji na stronie targów, a po drugie, trzeba było mieć jakiś związek z jakąś firmą, która (teoretycznie przynajmniej) mogła być zainteresowana ofertą targową. Specjalnie użyłem słów "jakiś", bo jasne jest, że możliwości kombinowania są tu spore...;)

Nie było natomiast możliwości kupna biletu wstępu tak po prostu "z ulicy".
 

Salsa

Moderator Grupy Nostalgia za para
Nostalgia Za Parą
KKMK
Reakcje
423 2 3
#19
Kolega @Salsa wie, ale niedokładnie. Wejście za opłatą dotyczyło tzw. gości branżowych, którzy nie otrzymali wcześniej zaproszenia od jakiegoś wystawcy. Wszyscy gości branżowi musieli się zarejestrować na stronie targów, podając m.in. swoje imię i nazwisko oraz firmę, w której pracują lub którą reprezentują. Ci goście branżowi, którzy dostali od wystawcy zaproszenie w postaci kodu, mogli otrzymać bezpłatną wejściówkę na jeden, wybrany dzień. Goście branżowi, którzy takiego zaproszenia nie mieli, ale byli zainteresowaniu targami zawodowo, musieli za wejściówkę zapłacić i tu była możliwość kupna biletu w cenie od 100 do 160 zł za jeden dzień (cena zależała od terminu zakupu: im wcześniej, tym taniej). Tak więc była możliwość płatnego wejścia do hal, ale po pierwsze, wymagało to rejestracji na stronie targów, a po drugie, trzeba było mieć jakiś związek z jakąś firmą, która (teoretycznie przynajmniej) mogła być zainteresowana ofertą targową. Specjalnie użyłem słów "jakiś", bo jasne jest, że możliwości kombinowania są tu spore...;)

Nie było natomiast możliwości kupna biletu wstępu tak po prostu "z ulicy".
Ok, być może było to w wersji oficjalnej. Bo przy mnie kupowały te "bilety brażowe" osoby "z ulicy".
 

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Reakcje
23.548 386 20
#20
Tak więc była możliwość płatnego wejścia do hal, ale po pierwsze, wymagało to rejestracji na stronie targów, a po drugie, trzeba było mieć jakiś związek z jakąś firmą, która (teoretycznie przynajmniej) mogła być zainteresowana ofertą targową. Specjalnie użyłem słów "jakiś", bo jasne jest, że możliwości kombinowania są tu spore...;)

Nie było natomiast możliwości kupna biletu wstępu tak po prostu "z ulicy".
Czyli pełna oferta dla branżowców i kombinatorów. Reszta niech s....pada i ogląda "cukierki przez szybkę"... :cenzura:
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Imprezy 86
Imprezy 9
Imprezy 10
Imprezy 23
Imprezy 52

Podobne wątki